Kazuo Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Kan ikke si meg annet er 100% enig med Alex Kreit. En utrolig viktig debatt spesielt med all debatten i Norge om dagen ang ran etc, spesielt Politi,toll og andre myndighets personer burde involvere seg i denne debatten mer, samt prøve se ting fra en annen side.. På tide tenke nytt, vi har feilet til nå.. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Istendefor å låse de kriminelle ut av samfunnet og inn i fengsel så må det gjøres noe annet, og det er forebygging. Jeg vil påstå at vi har det veldig bra i Norge sammenlignet med andre land. Nå er det en stund siden jeg har sett på statistikk, men man kan virkelig ikke stole noe særlig på denne da det er lite som blir meldt ifra og mange drap er "selvmord" eller så er de bare "savnet" (de fleste vet jo at dette betyr død). I løpet av de siste 3 årene vet jeg om 5 voldtekter i lokal bekjent krets, men dette er selvfølgelig veldig "hysj hysj" og ble ikke engang anmeldt - hvorvidt det var voldtekt eller angrende lystige kan det stilles spørsmål om, men dette gir en pekepinn på at mørketall kan være veldig høye... Man må heller fokusere på hvorfor mennesker tyr til kriminalitet. Jeg har gjennom min ungdomstid på bygda vært vitne til unge sinte menn som er seksuelt frustrerte, og mye luremus, og det har vært en del saker som på bygda blir styggelig store med tanke på alt snakket om oppblåsing i lokalavisa. Hvorfor er mennene unge og sinte? Seksuelt frustrerte? NAV har nok fått ned mye vinningskriminalitet ved å spy ut penger til bunnen av rangstigen. Hadde ikke disse fått penger ville de vært småkjeltringer/vinningskriminelle som ødela store verdier for å tjene små (sammenlignet med hverandre) verdier. Dette er vel bra. Om NAV egentlig hjelper mennesker som er på bunnen opp igjen er et annet spørsmål. For at mennesker ikke skal bli syke i hodet og ikke ha noen hemninger så må de fylle livet med mening. Da har de noe å tape. Jeg har sett at det er veldig viktig å holde folk samlet, at de har tilhørighet i en gruppe. Noe som er livsfarlig for alle av oss er mennesker som ikke har noen ting å tape. Dette er desperate mennesker som ikke har det så bra. Hvorfor, og hvem skal vi skylde på, men viktigst hva kan vi gjøre? Dette er en veldig interessant debatt og jeg håper vi alle kan lære litt gjennom denne tråden. Jeg er desverre kun opplyst med livserfaring og setter pris på om noen kan rette på meg om jeg tar kjempe feil. 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Nulltoleranse. drap = man blir henrettet. Overfallsvoldtekt = livstidsfengsel. Fengsel må vekk fra fastland, vi er et stort land og har mange øyer langt langt vekke fra fastlandet vi kan bygge fengsler på. Fangene kan man bruke til gratis arbeidskraft (gjelder alle former for kriminelle). Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Nulltoleranse. drap = man blir henrettet. Overfallsvoldtekt = livstidsfengsel. Fengsel må vekk fra fastland, vi er et stort land og har mange øyer langt langt vekke fra fastlandet vi kan bygge fengsler på. Fangene kan man bruke til gratis arbeidskraft (gjelder alle former for kriminelle). Denne tråden handler jo ikke noe om det du sier, den handler om omjustere ressurser til å fokusere på ta de virkelig kriminelle.. Straffe nivå debatt etc kan tas i en annen tråd.. Endret 25. november 2013 av DaniNichi Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Forholder meg til tittelen på tråden. Det er så mange kriminelle fordi vi ikke kvitter oss med de. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Forholder meg til tittelen på tråden. Det er så mange kriminelle fordi vi ikke kvitter oss med de. se klippet vertfall før du svarer, du kan ikke debattere på et forum gjennom lese en tittel på et innlegg vel ? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Fikk opp video kan ikke spilles, så jo Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Fikk opp video kan ikke spilles, så jo http://learnliberty.org/war-on-drugs-video/ Endret 25. november 2013 av DaniNichi Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Danke No problem Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Etikk inn på skolen, fra og med syvende klasse: FØR barna begynner på ungdomsskole. Få skolesystemet til å gjøre mer for barn som ikke gjør det bra på skolen: Vi har ikke fri vilje, og det er alltid en GRUNN til at mennesker ikke gjør det bra på skolen: a) Manglende evne --> Ekstraundervisning eller spesialundervisning b) Manglende disiplin --> Opplæring i disiplin + Ekstraundervisning c) Psykologiske problemer --> Psykologhjelp d) Ungdomskriminalitet blant skolebarn --> Rehabilitering og gratis fritidstilbud for å forebygge Kriminelle --> Rehabiliteres Det er en GRUNN til at de er kriminelle: a) Manglende samfunnsforståelse --> Opplæring i etikk og moral, samfunnskunnskap og yrkestiltak b) Manglende impulskontroll --> Opplæring i disiplin + psykologhjelp c) Psykologiske problemer --> Psykologhjelp d) Rusproblemer --> Avrusing og psykologhjelp Endret 25. november 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) a) Manglende samfunnsforståelse --> Opplæring i etikk og moral, samfunnskunnskap og yrkestiltak Hmmmmmm, har du endelig forandra meininga di om etikk og moral Etter vi diskuterte det i det lange og det breie. Så har du endelig forstått at etikk og moral faktisk er eit syn på kva som har verdi, eller er noko godt, i verden og at ein dermed ikkje må gjere noko så negativt som å ødelegge det, aka noko galt Det er derfor ikkje noko vi bestemmer, men noko vi tilegner oss forståelse av, basert på kva som vi kan forstå har verdi eller som er godt. Endret 25. november 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Problemet med dagens skole er jo at barn læres til å ikke spørre men å lystre hva som sies av en lærer med en satt plan på hva som skal indoktrineres inn i barna sitt hode, man blir så satt til å kun spørre spørsmål på det som læres gjennom denne planen.. Det ikke normalt for et barn å sitte såpass mye stille som de må på skolen heller, det er unaturlig.. Man gir barn som ikke vil sitte stille, eller stiller spørsmål som ikke er relatert til hva skolen vil et stempel som problembarn, i mine øyne er det akkurat de barna vi trenger i samfunnet, de som utifra instinkt føler at det å sitte stille samt lystre på alt som sies ikke er riktig, de er på en måte født kritiske og det finnes den kun en diagnose på nemlig normal.. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er rimelig unaturlig for mennesker å besitte så mye kunnskap som vi anser at barna behøver for å leve som fullverdige borgere i samfunnet, ja. Men hvilke kunnskap skal man ta fra barna? Matematikk? Historie? Naturfag? Geografi? Gymnastikk og kroppsøving? Og hva skal den erstattes av? (Og hva vil skje med Norske barn sitt kunnskapsnivå og deres akademiske prestasjoner i forhold til andre land i europa / vesten)? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Det er rimelig unaturlig for mennesker å besitte så mye kunnskap som vi anser at barna behøver for å leve som fullverdige borgere i samfunnet, ja. Men hvilke kunnskap skal man ta fra barna? Matematikk? Historie? Naturfag? Geografi? Gymnastikk og kroppsøving? Og hva skal den erstattes av? (Og hva vil skje med Norske barn sitt kunnskapsnivå og deres akademiske prestasjoner i forhold til andre land i europa / vesten)? Det er nå ærlig talt ikkje så unaturlig, sidan barn har lært like mykje dei siste sikkert 70 åra. Og det har ikkje vert noko problem. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Det er rimelig unaturlig for mennesker å besitte så mye kunnskap som vi anser at barna behøver for å leve som fullverdige borgere i samfunnet, ja. Men hvilke kunnskap skal man ta fra barna? Matematikk? Historie? Naturfag? Geografi? Gymnastikk og kroppsøving? Og hva skal den erstattes av? (Og hva vil skje med Norske barn sitt kunnskapsnivå og deres akademiske prestasjoner i forhold til andre land i europa / vesten)? Skulle ønske jeg hadde svaret på dette, men det må jeg ærlig si jeg ikke har.. Du hadde jo en fin oppskrift /teori på hvordan man vertfall kan gjøre det bedre en vi har pr idag , mulig alt det du skrev burde innføres alt fra første året på skolen ? Mer spillerom for barna ? mindre klasser ? Endret 26. november 2013 av DaniNichi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå