AnonymDiskusjon Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei. Jeg er en jente på 20 år som sliter med seg selv. Blant annet tenker jeg mye på forskjellige ting. Det er ikke hendelser som har skjedd, mer alt mulig rart, noe som gjør at jeg blir sliten. Et eksempel er at jeg kan tenkte på at folk bor i rekkehus, og lurer på hvor personlig de klarer å gjøre leiligheten sin når alle rekkehus leilighetene er like. Er litt vanskelig å forklare, men det er slike ting jeg tenker på. Altså så tenker jeg på alt mulig rart, og bruker mye energi. Jeg trøkker også meg selv ned. Har en xbox som jeg ikke har brukt på lenge, brukte den mye før, men mistet interessen. Har sagt til venner at jeg har mistet interessen for spill. Dette er nok pga at jeg er deprimert. Har vært det siden 2010, og det blir ikke bedre. Var bedre da jeg gikk på skolen, fordi da så jeg forskjellige mennesker hver dag. Nå har jeg fått meg jobb så håper det blir litt bedre. Angående xboxen så er det en ting jeg kritiserer meg for. " Hva tenker folk når jeg sier at jeg har mistet interessen for spill? Har det vært bortkastet penger å kjøpe den når den nesten ikke blir brukt? " osv. Den er jo godt brukt så er så dumt av meg å tenke slik, men jeg kan ikke la vær. Jeg går i hver minste detalj og kritiserer meg selv. Uansett hva det er. Jeg tenker på alt mulig. Ting jeg er sikker på at folk tar som en selvfølge, men som jeg må bruke lang tid å tenke over ellers så får jeg ikke fred.(Blant annet rekkehusgreiene) Jeg prøver så godt jeg kan å bli kvitt depresjonen. Virkelig. Jeg smiler og er positiv, men jeg sliter noe sinnsykt med meg selv. Jeg må analysere alt, og da mener jeg alt! Dette ble kanskje litt surrete forklart, men jeg har gjort mitt beste. Takk så mye for svar Anonymous poster hash: 888fb...2ab Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Må også nevne at jeg ikke finner glede i å se på filmer lenger heller. Ingen filmer er bra nok. Hvis de skal være bra så må jeg ha sett de før jeg ble deprimert. Jeg har for høye forventninger til ting. Anonymous poster hash: 888fb...2ab Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Vet ikke om det er usunnt å slutte å spille Xbox, jeg har også mistet interessen for tv-spill. Men det er mye fordi jeg synes spillene er for like og kjedelige.... Film ser jeg mindre av også, men hender jeg ser film som jeg er fornøyd med. Vet ikke om jeg karakteriserer det som depresjon, når man er ordentlig deprimert orker man ikke engang å se film. Tror du har litt mye tankespinn, dvs at du tenker for mye. Kanskje lurt å finne en annen hobby, eller noe du interesserer deg for slik at du får fokusert på mer givende ting enn rekkehus og om du bruker Xbox nok. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Går du på jobb, skole eller hjemme om dagene? Har du venner og/eller familie som du har kontakt med ofte? Ser du på TV om kveldene -- og om du gjør, er du veldig emosjonell? Endret 24. november 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Vet ikke om det er usunnt å slutte å spille Xbox, jeg har også mistet interessen for tv-spill. Men det er mye fordi jeg synes spillene er for like og kjedelige.... Film ser jeg mindre av også, men hender jeg ser film som jeg er fornøyd med. Vet ikke om jeg karakteriserer det som depresjon, når man er ordentlig deprimert orker man ikke engang å se film. Tror du har litt mye tankespinn, dvs at du tenker for mye. Kanskje lurt å finne en annen hobby, eller noe du interesserer deg for slik at du får fokusert på mer givende ting enn rekkehus og om du bruker Xbox nok. Er helt enig. Spillene er for like og kjederlige. Det med xboxen var et eksempel på en av mine interesser som jeg satt ganske så høyt før. Jeg vet at jeg er deprimert, fordi uansett hvor jeg er så føler jeg at jeg ikke har det noe bra med meg selv. Det finnes forskjellige grader av depresjon. Tror jeg har en moderat eller mild grad. Jeg er hvertfall aldri ordtenlig glad. Jeg gleder meg heller aldri til noe, ser heller aldri frem til noe. Rekkehus eksempelet viser bare at jeg tenker så mye på undøvendige ting, og jeg ikke klarer å slutte med det. Anonymous poster hash: 888fb...2ab Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Det du eier er det helt opp til deg selv å bruke penger på. Andre har vel ingenting med om du ikke kjøper nye spill til xbox'en din. Det som er typisk ved depresjon er at ting som før ga glede ikke lengre gjøre det på samme måten, noe som kanskje kan forklare hvorfor du ikke synes det er så gøy å spille lengre, man blir også gjerne litt initiativløs og føler at sosialisering blir mer et ork, og så skal man i tillegg bedrive et skuespill for å lure seg selv og andre. Det er mulig det du tenker om rekkehus egentlig er et symbol for deg selv. Altså hvordan du skal definere deg selv som et unikt vesen og kanskje bli mer synlig og fullverdig ? Bra at du skriver om situasjonen din her, for det hjelper å snakke om det. Det å gå å være tapper og skjule det på innsiden er ikke bra. Kvinner er i utgangspunktet mer dype og relasjonelt analyserende enn menn, og når man er deprimert går dette gjerne over i generelle grublerier og fastlåste tankebaner. Hvis du føler at dette er vanskelig å håndtere selv så ta gjerne problemet opp med legen din. Endret 24. november 2013 av vidor Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Går du på jobb, skole eller hjemme om dagene? Har du venner og/eller familie som du har kontakt med ofte? Ser du på TV om kveldene -- og om du gjør, er du veldig emosjonell? Nettopp fått skaffet en type jobb, så har nå enderlig noe å gå til. Tror det vil hjelpe litt Ja, har venner og familie som jeg har kontakt med. Prøver å se litt på tv, men er lite av det. Ender som regel opp med å sitte å se på tv og bli skuffet, og derfor begynne å tenke over ting. I fjord hadde jeg en jobb jeg ikke trivdes i. Det gjorde at jeg ble enda værre. Bestemte meg for å si opp etter noen mnd, og har vært arbeidsledig siden. Kunne ikke jobbet der lenger, tror jeg hadde hatt det værre om jeg hadde fortsatt der. Anonymous poster hash: 888fb...2ab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå