Houd.ini Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har akkurat fått innstallert mitt nyervervede 9800pro etter å venta på ny PSU i over en uke, og tror du ikke jeg støtte på problemer... Det har seg altså slik: Jeg kjøpte et Powercolor Radeon 9800pro 128 mb hos Komplett for ca to uker siden, og etter å innstallert kortet med de siste Catalyst driverne fra ati.com, heiv jeg meg rundt for å teste kortet i spill (bl. a. Tomb Raider- Angel of Darkness og Comanche 4 som ble bundlet med kortet), og det fungerte tilsynelatende fint. Problemet kom dagen etter da jeg satte meg ned for å game litt. Det begynte å dukke opp såkalte "artifacts" i flere av spillene, og det så ut til å bli bare verre og verre, inntil jeg måtte ty til reset- knappen da hele systemet låste seg. Disse artifactsene dukker bare opp i spill, og jeg har prøvd flere alternativer for å fikse dette: 1. Innstallere de siste Catalyst-driverne på nytt 2. Innstallere forrige versjon av Catalyst 3. Avinnstallere eventuell konfliktskapende software jeg innstallerte mellom tida da kortet først funka fint og da det begynte å gå loco Ingenting av dette synes å funke. Jeg har en liten teori om at kortet blir for varmt, system og CPU temperatur ligger stort sett rundt 36-40 (system) og 46-52 (CPU), men jeg mener dette ikke er så himla høyt, ut fra å ha lest foruminnlegg om flere brukeres temperaturer. Jeg vil understreke at jeg ikke har overklokket kortet! Jeg har følgende hardware: Powercolor Radeon 9800pro 128mb MSI K7T266 pro2 hovedkort AMD XP 1800+ (Palomino) CPU 512mb pc2100 "noname" ram Fortron/Source 350w PSU To kabinettvifter Jeg håper noen der ute har noen vettuge hypoteser omkring hva som kan være galt. Er ikke så fordømt gira på å hive meg inn i returkarusellen til Komplett... Lenke til kommentar
Kark Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Har du prøvd og fysisk kjenne på kortet når artifactsene oppstår? har selv powercolor som du kan se av sign. og jeg har etter montert kjølere på rammen på begge sider,og den lille firkanten på baksiden av gpu ble også veldig varm så jeg hadde en ramkjøler extra som jeg forsiktig festet der med den termiske teipen som følger med,må passe på at kjøleren IKKE kommer i kontakt med noe strømførende.Ps mitt kort er non pro som er bios flashet til pro så mitt blir kansje varmere enn ditt,men denne løsningen funker for meg, jeg har ingen artifacts uansett spill eller tester Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 ta av kabinettdøren, hjelper det monter kabinettvifter eller skift kabinett. Høres ut som et varmeproblem ja Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Takk for svar! Jeg har nå fått sjekka kortet i maskinen til en kompis som kjøpte akkurat likedan kort, som forøvrig fungerer bra. Det viser seg at problemet vedvarer, og det tar jeg som et tegn på at det er noe galt med kortet mitt, ergo returkarusell... Jaja, sånt skjer, like forbanna kjipt er det. Lenke til kommentar
Pin Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 høres veldig ut som vifta har stoppet eller lignende på skjermkortet, fikk akkurat de samme problemene på mitt ti4600 kort, og da var det at vifta hadde stoppet på gfx kortet og gpun blei veldig varm. Sjekk hvor varm kjøleribba di er under games Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Vifta surrer og går den hele tida, og både kjøleribba og rambrikkene opptrer som "varme" (korrekt konklusjon?), uten at jeg har noen mulighet til å få målt eventuelle temperaturer. Noen form for mekking eller modifisering kommer ikke på tale ("Å ta seg vann over hodet" blir her en understatement...), så hva som er galt er jeg egentlig knakende likegyldig til, det får autoriserte servicefolk ta seg av:) Jeg får smøre meg med retur-tålmodighet, mitt Geforce2Ti får gjøre jobben i mellomtida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå