z3011 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei. er det noen som vet om man kan konfigurere modemet fra Telenor for å bruke med fiber fra altibox? Det som kom fra Altibox har ikke antenner, å er stort sett ubrukelig når det kommer til rekkevidde,, men det gamle fra telenor, som også heter nøyaktig de samme, altså på p2812 har 2 antenner å fungerte helt perfekt egentlig.. Så muligens det er mulig å bruke "Telenor modemet" til Altibox? Lenke til kommentar
z3011 Skrevet 26. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2013 Ingen som vet.? Går fint å logge inn på Telenor modemet, men vet ikke hvordan man gjør det med Altibox modemet.. Tenkte kanskje man kunne sammenlikne å sette de opp likt..? kanskje det er en adresse til Altibox modemet? Er ikke så mye å finne på Altibox "min hjemmesentral".. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Koble fra Altibox til 2812 sin WAN-port, sett DSL/WAN til WAN. Lenke til kommentar
z3011 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Koble fra Altibox til 2812 sin WAN-port, sett DSL/WAN til WAN. ok, men bare ut fra en av "internet" utgangene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Jeg kjenner kun til Telenor sin 2812, ikke Altibox. Endret 27. desember 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
z3011 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Altibox har 2812 også men den har ikke utvendige antenner.. noen som vet adressen til altibox modemet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Den finner du dersom du kobler til en PC på wifi eller kablet og ser hva som står under default gateway når du kjører kommandoen ipconfig fra DOS-boks. Lenke til kommentar
z3011 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Den finner du dersom du kobler til en PC på wifi eller kablet og ser hva som står under default gateway når du kjører kommandoen ipconfig fra DOS-boks. Ja, står som 192.168.10.1 men det fungerer ikke.. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei. er det noen som vet om man kan konfigurere modemet fra Telenor for å bruke med fiber fra altibox? Det som kom fra Altibox har ikke antenner, å er stort sett ubrukelig når det kommer til rekkevidde,, men det gamle fra telenor, som også heter nøyaktig de samme, altså på p2812 har 2 antenner å fungerte helt perfekt egentlig.. Så muligens det er mulig å bruke "Telenor modemet" til Altibox? firmware er ikke lik på telenor og altibox sine p2812, vil nok derfor ikke bare være å skifte ut disse to. Lenke til kommentar
z3011 Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Ja ok.. ja nei det fungerer ikke sånn som det er, men tenkte kanskje man kunne sette de opp likt? Men må sikkert få komme inn på altibox modemet å se hva å hvordan settings osv det har først å fremst Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Ja, står som 192.168.10.1 men det fungerer ikke.. Du må sikkert oppgi en annen port enn 80 for å få tilgang. Lenke til kommentar
z3011 Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 prøvde å oppgradere firmware som jeg lastet ned fra zyxel sine sider, men de gikk ikke:( Men hvilke settinger er de egentlig som er forskjellige? Er ikke veldig inne på routere å nettverk egentlig.. Har satt Altibox modemet i bridgemode nå, å koblet videre inn på Telenormodemets wan inngang.. det fungerer veldig bra, men hadde vært greit med en boks mindre.. det bør jo gå ann å konfigurere Telenormodemet, sånn at de kan brukes alene også? Finner heller ikke ut hvordan komme seg inn på Altibox modemet.. prøvde å spørre litt på kundeservice chat til Altibox, men de var lite interessert i å hjelpe.. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Jeg sliter med det samme for øyeblikket. Når jeg taster inn riktig IP i nettleseren, skjer det ingenting. Noen forslag? Evt fant du det ut? Ser det er en veldig gammel tråd Endret 23. juli 2015 av Sending! Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg sliter med det samme for øyeblikket. Når jeg taster inn riktig IP i nettleseren, skjer det ingenting. Noen forslag? Evt fant du det ut? Ser det er en veldig gammel tråd Hva med å bytte alt sammen til en Asus ruter, og droppe zyxel? Gjorde det selv, fungerer helt perfekt Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Hva med å bytte alt sammen til en Asus ruter, og droppe zyxel?Gjorde det selv, fungerer helt perfekt Det er faktisk akkurat det jeg holder på med Men fant en fremgangsmåte for å gjøre dette hvor første steg er å logge inn på routeren. Men mener han kanskje etter jeg har koblet i Asus routeren? Hvordan gjorde du det? *Edit* Glem det, har fått det til nå. Deilig å kunne sette den stygge routern fra Altibox opp ned i kjellern! Endret 23. juli 2015 av Sending! Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Hva med å bytte alt sammen til en Asus ruter, og droppe zyxel?Gjorde det selv, fungerer helt perfekt Det er faktisk akkurat det jeg holder på med Men fant en fremgangsmåte for å gjøre dette hvor første steg er å logge inn på routeren. Men mener han kanskje etter jeg har koblet i Asus routeren? Hvordan gjorde du det? *Edit* Glem det, har fått det til nå. Deilig å kunne sette den stygge routern fra Altibox opp ned i kjellern! Bra du fikk det til Er ganske lett med altibox, trenger kun å sette om vlan på ruteren, men syns fortsatt de skulle levert kun modem slik de gjorde før Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Du kan neppe slenge Telenor boksen på Altibox sin media konverter da VLAN numerene er nok helt annerledes eller ikke eksisterende hos Telenor. Jeg er ikke sikker på om du enkelt kan endre dette i firmwaren til Telenor dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå