Gå til innhold

Problemer med acer pc

Fluehue

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en acer aspire med litt problemer. Husker ikke nøyaktig hvilken modell det er, har ikke pcen her akkurat nå.

Problemene er følgene. Pcen vil ikke starte når batteriet sitter i. Når jeg trykker på oppstartsknappen så begynner det lyset rundt knappen og lys, men ingen ting skjer. Hvis jeg tar ut batteriet så starter den.hvis jeg setter i batteriet etter å ha starta uten så står det at det må skiftes. Et annet problem er også at jeg sliter med kontakten mellom laderen og pcen. Bare jeg kommer så vidt borti ledningen så slår den seg av. Jeg teiper den derfor fast når jeg skal bruke den. Enda et probleme r den at den er ufattelig treg og drar ikke spillene mine selv omden skal klare det uten problem. Dette kan skyldes virus, men det finner jeg ut i morgen da jeg får formatert den. Den har også slått seg av under bruk helt plutselig.

Det jeg lurer på er om dere tror det kan være bare at batteriet må byttes, kan det være at det er noe galt med kontakten i pcen hvor laderen plugges som gjør at batteriet ikke vil lade. Kan det være dette som gjør den så treg? Hvorfor starter den ikke med batteriet i? Blir veldig glad for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en gammel Acer Aspire7520. Den er omtrent sånn som du beskriver. Hvis den er slått av må jeg ta ut strømpluggen et øyeblikk mens man presser startknappen. Har byttet batteri og skiftet strømledning uten resultat.

Selve startknappen er litt skjev som den skulle vært utsatt for hardhendt behandling. Så enten ligger feilen i den, eller strøm forsyningen (fordeleren) inne i maskinen.

For å kvikke den opp har jeg satt den opp med en vista-CD som fulgte maskinen. Ble da kvitt alle Acer-appene. Så har den McAfee (bare sanntid og malware ikke brannmur, beholder Windows sin) på DNB gratis- abonement.

Den ble kvikk og fin. Fruen bruker den til sin facebook, og ellers hva hun måtte finne med Chrome. :closedeyes:

Edit: Jeg tok av baklokket og pirket ut noen hybelkaninbarn fra kjøleren. Hvis du støvsuger ødelegger du viften.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...