Nutzg0 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Hei. I ca en måned nå har jeg hatt en Intel i5 3570K. Denne har fungert suverent og har ikke hatt noen problemer med den. Likevel, jeg er litt urolig for en ting: Skulle eksportere en video fra AdobePremiere idag, og tenkte samtidig jeg skulle se hva temperaturen lå på. Så jeg lasted ned et program, CoreTemp 1.0 RC6, og det viser seg at minimumstemperaturen ligger på ca 55-60C, og der ligger den når den ikke er i stor aktivitet.Under eksporteringen av film var den oppe på 105C. Jeg blir litt urolig - føler at 105C på 100% virker litt mye. Den gikk hurtig ned fra 105 til 60, men jeg vet ikke om jeg tør å eksportere noen lengre filmer. Det er kjølepasta på den, og jeg bruker å være i et kjølig rom; det er sjelden det er noe varmt her. Har gamet en del på PCen, og har ikke opplevd noen problemer. Har heller ikke testet temperaturen under gaming. Men likevel, 105C? Bør jeg anskaffe noe mer kjøling, eller .. ?- Vidar Endret 24. november 2013 av Nutzg0 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Kjølingen på den CPUen kan umulig være skikkelig festet! 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Standardkjøleren er helt OK, selv om vifta bråker uanstendig mye. Det skal ikke være mulig å få tempen opp i 105 grader, hvis kjøleren er satt på riktig.. Enig med Marius, her må det være noe alvorlig gæli med måten kjøleren er festet. 1 Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 (endret) OK! Da skal jeg gå over festet av kjøleren imorgen. Takk for tilbakemelding!:-) Jeg prøvde å følge bruksanvisningen til punkt og prikke, men det kan være at jeg har gjort en glipp. Laster opp tilbakemelding imorgen. Endret 24. november 2013 av Nutzg0 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Ta av kjøler, legg NY kjølepasta, og monter igjen. Vil anbefale en billig tredjepartskjøler som Hyper Evo 212. Koster vel 200 kr og yter MYE bedre enn stock kjøler. 1 Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 OK! Takk! Gir tilbakemelding imorra. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Bare hyggelig Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Edit: har bestilt den vifta, så tilbakemelding kommer når den er installert Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Samme problem som deg med en stock intel kjøler med dårlig festehode. Holdt vel over 90 grader. Når jeg tok den av merket jeg at den knapt lå nedpå En 212evo/tx3 er forresten mye enklere og mindre fiklete å feste enn stock kjøler. 1 Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Stock-vifta satt godt, problemet lå kanskje mer i at jeg hadde hatt litt mye pasta på. Men uansett, deilig med ny vifte. Kosta jo bare 200kr :-) Endret 6. desember 2013 av Nutzg0 Lenke til kommentar
Snetters Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hei. I ca en måned nå har jeg hatt en Intel i5 3570K. Denne har fungert suverent og har ikke hatt noen problemer med den. Likevel, jeg er litt urolig for en ting: Skulle eksportere en video fra AdobePremiere idag, og tenkte samtidig jeg skulle se hva temperaturen lå på. Så jeg lasted ned et program, CoreTemp 1.0 RC6, og det viser seg at minimumstemperaturen ligger på ca 55-60C, og der ligger den når den ikke er i stor aktivitet. Under eksporteringen av film var den oppe på 105C. Jeg blir litt urolig - føler at 105C på 100% virker litt mye. Den gikk hurtig ned fra 105 til 60, men jeg vet ikke om jeg tør å eksportere noen lengre filmer. Det er kjølepasta på den, og jeg bruker å være i et kjølig rom; det er sjelden det er noe varmt her. Har gamet en del på PCen, og har ikke opplevd noen problemer. Har heller ikke testet temperaturen under gaming. Men likevel, 105C? Bør jeg anskaffe noe mer kjøling, eller .. ? - Vidar Jeg har ikke mye peiling selv, men i alle fall er min sirka på 40 grader og viftene er på sirka 1200rpm. Lenke til kommentar
mna Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Edit: har bestilt den vifta, så tilbakemelding kommer når den er installert husk å ikke overdriv mengde med kjølepasta ved montering det er nok med en liten klatt/dert. mats 1 Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 Samme problem som deg med en stock intel kjøler med dårlig festehode. Holdt vel over 90 grader. Når jeg tok den av merket jeg at den knapt lå nedpå En 212evo/tx3 er forresten mye enklere og mindre fiklete å feste enn stock kjøler. Etter flere dagers venting, har jeg endelig fått vifta. At den var mye enklere å feste (212EVOen) enn stocken som fulgte med, er jeg ikke enig i. Måtte av med hele hovedkortet, og altså alt som var montert på hovedkortet, før jeg i det hele tatt kunne feste den skiva som skulle være under slik at jeg kunne skru på plass hele greia. Litt banning og litt surr, men jeg fikk det til! Driver å eksporterer en 10 minutter lang film nå. Prosessoren jobber på 100%. Core 0 holder seg lavest med 36C og core2 er høyest med en topp på 44C. EVOen har et MYE lavere støynivå (til å være 3-4 ganger større enn stock-vifta) og har en superb kjølekraft. Jeg har ikke store kabinettet, så den tar litt plass. Måtte ut med en ekstra-vifte som var montert i bakpanelet, fordi EVO-vifta blåste "samme vei", og da var den lillevifta som stod der, litt unødvendig. Tenker kanskje å montere den en annen plass slik at jeg holder resten av PCen kjølig. Uansett! Herlig å endelig kunne ha et fungerende kjøle-element ihvertfall Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 .. men jeg må si det er merkelig at PCen ikke slo seg av på 105C, da dette er Tj.max på CPUen. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Etter flere dagers venting, har jeg endelig fått vifta. At den var mye enklere å feste (212EVOen) enn stocken som fulgte med, er jeg ikke enig i. Måtte av med hele hovedkortet, og altså alt som var montert på hovedkortet, før jeg i det hele tatt kunne feste den skiva som skulle være under slik at jeg kunne skru på plass hele greia. Litt banning og litt surr, men jeg fikk det til! Driver å eksporterer en 10 minutter lang film nå. Prosessoren jobber på 100%. Core 0 holder seg lavest med 36C og core2 er høyest med en topp på 44C. EVOen har et MYE lavere støynivå (til å være 3-4 ganger større enn stock-vifta) og har en superb kjølekraft. Jeg har ikke store kabinettet, så den tar litt plass. Måtte ut med en ekstra-vifte som var montert i bakpanelet, fordi EVO-vifta blåste "samme vei", og da var den lillevifta som stod der, litt unødvendig. Tenker kanskje å montere den en annen plass slik at jeg holder resten av PCen kjølig. Uansett! Herlig å endelig kunne ha et fungerende kjøle-element ihvertfall Evo'en er fin den, brukte den selv før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå