Gå til innhold

GU4 pærer, 6000K, LED, Halogen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett glassskap med innebygget pæreholdere, for å kalle det det, totalt 6stk.

Dette skapet har hittill brukt helt vanlige halogen pærer, men jeg er ute etter noen som har 6-6500K spekter isteden for det vanlige gule 3000K

Jeg har prøvd LED ala disse, men de lyste først veldig svakt, så som de skulle etter, for så etter kort tid begynne å blinke.

Jeg valgte LED da jeg ikke vil ha noe UV stråler til å falme det jeg har i skapet, Halogen pærer avgir normalt UV, LED gjør ikke.

Noen som eventuelt vet om noen Halogen pærer med 6-6500K, GU4 sokkel og UV filter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har handlet mange LED-pærer fra DX og vet at man finner mye bra der hvis man leter. Jeg har dog aldri kjøpt noe med GU4-kontakt eller med så høy fargetemperatur.

Det er viktig å tenke på at ulike lysdioder kan variere mye i effektivitet og kvalitet, samt driveren som i noen av produktene der er både ueffektiv og dårlig (i verste fall uforsvarlig å bruke).

Jeg fant heller ingen mulige kanditater (søkte på "gu4 led", "gu-4 led" og "mr11 led"). Var en del med varmt lyst, men du ville jo ha kaldt.

Det er vel ikke et alternativ å lage dem selv med diode, driver og linse/hus?

Lenke til kommentar

Ja, jeg kjøpte noen med samme type kelvin, men for GU10 og de fungerer fint, venter også på noen som er GU5.4, spent på de.

Jeg finner mange som passer kriteriene, men kvaliteten vet jeg jo ikke, derfor jeg lurte på om noen som viste om noen halogen pærer med UV beskytelse rundt denne temperaturen.

Lage selv ja, tja, tror ikke det er noe for meg, men har en god venn som er elektriker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...