Kenneth Solfjeld Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Jeg redigerer det aller meste av bilder i Lightroom 5, men det hender jeg ønsker å gjøre mere i Photoshop CC. Det jeg opplever når jeg åpner bildene i Photoshop CC er fargebanding, gjerne i grønt og lilla. Fargerom kamera: Adobe RGB. Har både Lightroom og Photoshop satt til ProPhoto RGB, og 16Bit. Har ingen problemer med dette i Lightroom, hvor bildevisningen er smooth, men når jeg eksporterer til TIFF og åpner i Photoshop CC oppstår bandingproblemet umiddelbart. Det ser ut som en degradering eller kompresjon i bildevisningen i Photoshop CC. Bandingen forsvinner mirakuløst når jeg konverterer til sRGB. Trenger en løsning, fordi det er et irriterende problem. Hvis en guru kan stå fram.. *edit* Det er ingen tegn til banding på bildene etter lagring. Kun i Photoshop visningen. Endret 24. november 2013 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hva hvis du endrer forstørrelsesgraden? Er det kun på visninger i enkelte forstørrelsesgrader? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Nei det er "hele veien inn" til 100% visning. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Fant en med identisk problem, så det er ikke bare jeg som opplever dette. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Fant en med identisk problem, så det er ikke bare jeg som opplever dette. Høres ut som en bug i PS fargerom/videodrivere. Prøv å skru av HW-aksellerasjon og se om det har noen effekt? 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Høres ut som en bug i PS fargerom/videodrivere. Prøv å skru av HW-aksellerasjon og se om det har noen effekt? Det ordnet faktisk biffen! Takker og bukker! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hadde akkurat det samme problemet for 2-3 år siden, fant aldri ut av det... Fin løsning! Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Det ordnet faktisk biffen! Takker og bukker! Du kan jo også sjekke om det finnes nyere drivere for skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Du kan jo også sjekke om det finnes nyere drivere for skjermkortet ditt. Har de siste driverne, men takker og bukker igjen. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Problemet er at skjermkortet er urgammelt, og det kommer ikke oppdateringer hver måned. Siste driveren er datert 16.11.2012. Må nok bestille et nytt kort ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå