Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter: Korte bortfall av internett

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt dette problemet en gang før, dette skjer etter formatering, og løste seg sist gang med å formatere på nytt.

Det er slik at routeren "disconnecter" internetten på alle pc'er som er tilkoblet. Dette skjedde nok en gang etter formatering.

Problemet skyldes vel min maskin da, for når jeg trekker ut kabelen til min maskin virker den.

Har ikke lyst å formatere maskinen min igjen, så ønsker da en løsning fra dere... Er vanskelig å si om det kom etter jeg innstallerte noe spesielt.

Har forøvrig prøvd følgende uten hell:

Router: Restore (til fabrikkinnstillinger)

Router: Reset

Router: Disconnecta andre maskiner enn min

Trenger sårt hjelp nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lyst å formatere maskinen min igjen, så ønsker da en løsning fra dere... Er vanskelig å si om det kom etter jeg innstallerte noe spesielt.

Hvis din maskin killer routeren ville jeg ha prøvd og sjekket om du har nyeste firmware til den, MSN messenger med sin UPNP har fått routere til og reboote. Jeg regner med du har prøv annet nettkort og eventuell nettkabel på din maskin?

Lenke til kommentar
MSN messenger med sin UPNP har fått routere til og reboote.
Stemmer dette? Har hatt problemer med min nye router. Den kobler fra hver dag, mange ganger pr. dag. På begge mine pc'er. Jeg bruker MSN messenger. Dette problemet har jeg også snakket med Telenor om, de sa jeg skulle følge med WAN lyset på modemet mitt...

Dette sjedde etter jeg har fått router'n. Aldri sjedd før. Har en Unex ISO50s router. Men hvis jeg trekker ut strømkontakten til router'n og setter den i igjen, er den like fin igjen. Helt til en ny frakobling. Er det virkelig msn messenger sin feil. :evil:

Lenke til kommentar
Er det virkelig msn messenger sin feil. :evil:

Ikke alle routere som har UPNP fungerer som påtenkt, og når MSN bruker denne funksjonen til og fjernstyre routeren så rebooter routeren.

I mange tilfeller vil det hjelpe og oppgradere firmwaren eller skru av UPNP på routeren.

Om dette gjelder din router vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg blir kobla fra hele tiden.Hva annet enn msn (UPNP) messenger sin feil kan det være? Jeg kan jo sende in router'n til en sjekk, som koster mye mer enn hva router'n koster :cry:

Det er nesten disconnect konstant hvis jeg er på irc. Men det er stort sett bare en og annen gang hvis jeg IKKE er på irc....Begge pc'ene kobler fra, så det har ikke noe med OS og gjøre. Mener jeg.

Lenke til kommentar
Jeg blir kobla fra hele tiden.Hva annet enn msn (UPNP) messenger sin feil kan det være? Jeg kan jo sende in router'n til en sjekk, som koster mye mer enn hva router'n koster :cry:

Har du oppdatert firmwaren i den da?

Det koster ikke ei krone.

Lenke til kommentar

Har du oppdatert firmwaren i den da?

Det koster ikke ei krone.

Jeg har gjort det. Har ikke hatt disconnect enda i dag :woot:

Jeg er ikke på irc nå da, kanskje det har litt med det å gjøre...Har du noen forslag til en veldig bra router, til rundt 600kr?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke på irc nå da, kanskje det har litt med det å gjøre...Har du noen forslag til en veldig bra router, til rundt 600kr?

Jeg synes 3com sine er OK, min favoritt er smoothwall eller Clarkconnect.

Jaha...Hva er kravet til en pc med Linux Clarkconnect da? Du har vel ikke en gammel pc til meg? :roll:
Lenke til kommentar

Jeg synes 3com sine er OK, min favoritt er smoothwall eller Clarkconnect.

Jaha...Hva er kravet til en pc med Linux Clarkconnect da? Du har vel ikke en gammel pc til meg? :roll:

P100 med 32MB+ med RAM pluss litt disk.

Lenke til kommentar

P100 med 32MB+ med RAM pluss litt disk.

Hva er "litt disk" da? Du vet ikke av noen som har noe lignende til meg da?

1G er mer enn nok, smoothwall er langt mindre krevende i så måte.

Hvis du spørr pent kan det hende du kan få en på ditt nærmeste mottak for utrangerte PC-er, eller på loppemarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...