Soppost Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei Har et lite problem angående reformatering av Windows 7 på laptop. Jeg har reformatert den samme pcen 2-3 ganger fra før av, så jeg er ganske kjent med hvordan det gjøres, bortsett fra at jeg har tidligere brukt en cd uten SP1 på, noe jeg har sett meg lei på. Jeg har nå lastet ned Windows 7 Pro x64 iso fra digital river, brukt PowerISO til å fjerne ei.cfg og så brent den ut på en cd ved hjelp av Windows USB DVD Download Tool. Har så gått inn i bios og prøvd flere ganger å velge første boot-priority til både hdd og cd. Det virkelige problemet er når jeg booter opp fra cden og velger Installer Nå. Da får jeg opp en beskjed om at jeg mangler drivere til cd/dvd rom. Dette har jeg aldri opplevd før og finner heller ingen konkrete svar hos vår gode venn Google. ASUS har dessuten ingen cd/dvd drivere for min laptop på download-siden deres. Jeg har også dobbeltsjekket at ei.cfg-fila er borte fra cden, og jeg fikk dessuten ikke brukt USB DVD Download Tool før jeg hadde fjernet fila og lagret i PowerISO. Noen valg om hvilken versjon av Windows jeg vil installere fikk jeg heller ikke opp under boot, men det kommer kanskje senere hvis jeg kommer meg forbi hindringen? Litt hjelp her hadde jeg satt stor pris på Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Aktiviser F12 i BIOS. Press F12 fra start av maskinen. I menyen velg disk. Hvis ikke dette funker er jeg redd du må bruke den gamle disken, og utvikle 7 derfra. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1551500&do=findComment&comment=21137265 Endret 24. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Soppost Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Har nå testet begge cd'ene, og kun første cd'en uten SP1 ser ut til å funke. Med den cd'en får jeg faktisk kjørt setup.exe mens Windows kjører, mens med den andre cd'en som jeg brente ut nylig får jeg bare en error. Mulig den er korrupt, så jeg skal prøve å få brent ut en ny cd. Men funker det å bruke et hvilket som helst annet program for å brenne ut den iso-fila, eller MÅ jeg absolutt bruke USB DVD Downloader Tool? Mulig det også skjedde et problem når jeg lagret iso-fila i PowerISO etter at jeg slettet ei.cfg Lenke til kommentar
Soppost Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Fikk løst problemet nå Jeg lasta ned iso-fila med x64 Win7 Pro på nytt og fjernet ei.cfg med ei.cfg removal utility (tok 2 sek). Brente så ut på ny cd med CD Burner XP, og vips, funker! Endret 24. november 2013 av Soppost 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå