тurbonєℓℓo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Hvilket parti?Det Liberale Folkepartiet. Endret 6. januar 2014 av turbonello 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Så det du impliserer her er at der det ikke er noe eller noen som eier er fullstendig uaktuelt for noen å kunne ta over? Virker liberalt :-) Nei, det jeg impliserer er at du nødvendigvis trenger en ide om hvordan eiendomsrett kan oppstå på legitimt vis over ueid natur. Du ser ut til å aksptere at det er tilstrekkelig å påstå at man eier noe ueid, så eier man det. (Derfor burde du nå betale sol-leie til den spanske kvinnen). Jeg anser at man oppnår eiendomsrett ved å blande sitt arbeid med naturen, hvilket hverken den norske stat eller den spanske kvinnen har gjort. http://en.wikipedia.org/wiki/Labor_theory_of_property 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) ,,, Endret 6. januar 2014 av turbonello Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Nei, det jeg impliserer er at du nødvendigvis trenger en ide om hvordan eiendomsrett kan oppstå på legitimt vis over ueid natur. Du ser ut til å aksptere at det er tilstrekkelig å påstå at man eier noe ueid, så eier man det. (Derfor burde du nå betale sol-leie til den spanske kvinnen). Jeg anser at man oppnår eiendomsrett ved å blande sitt arbeid med naturen, hvilket hverken den norske stat eller den spanske kvinnen har gjort. http://en.wikipedia.org/wiki/Labor_theory_of_property Norsk stat ser da vitterlig ut til å få gjort mye via Statoil på nordsjøfeltene? Så da er det igjennom det du sier her legitimt. Eller? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det Liberale Folkepartiet. Har ingen kjennskap til partiet. Ingen videre interesser av det heller. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Norsk stat ser da vitterlig ut til å få gjort mye via Statoil på nordsjøfeltene? Så da er det igjennom det du sier her legitimt. Eller? Er noe legitim fordi noen tjener på det? Er det da legitimt å stjele og selge tyvegodset? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Er noe legitim fordi noen tjener på det? Er det da legitimt å stjele og selge tyvegodset? Jeg anser at man oppnår eiendomsrett ved å blande sitt arbeid med naturen, hvilket hverken den norske stat eller den spanske kvinnen har gjort. Dine egne ord. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Mine egne ord svarer ikke på spørsmålet jeg fremsatte deg. Dog, burde jeg vel heller brukt den spanske damen i eksemplet. Er hennes eiendom over solen legitim fordi hun vil tjene mye penger på å selge sollys? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Har ingen kjennskap til partiet. Ingen videre interesser av det heller.Men da vet du det at liberalister i Norge har et parti. Noe du ikke gjorde før. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Men da vet du det at liberalister i Norge har et parti. Noe du ikke gjorde før. Så fint, lærte også noe annet unyttig idag. Koaler trenger ikke å drikke vann. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Mine egne ord svarer ikke på spørsmålet jeg fremsatte deg. Dog, burde jeg vel heller brukt den spanske damen i eksemplet. Er hennes eiendom over solen legitim fordi hun vil tjene mye penger på å selge sollys? Har hun dyrket jord på solen? Eller noen større grunn til at hun skal eige jorden der en la oss si meg? Når meningene dine er såpass fjerne fra virkeligheten, aldri gå inn i saklig diskusjon eller detaljer. Du kommer dårlig utav det hver gang. Endret 6. januar 2014 av Priim Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret)   Har hun dyrket jord på solen? Eller noen større grunn til at hun skal eige jorden der en la oss si meg? Hun var vel den første som fremla en påstand om å eie solen, omtrent som Staten Norge fremla sin påstand om å eie havet først. Videre ser det ut som om du har gått over til å bruke mitt konsept med at eiendom oppstår ved å blande ueide naturressurser med ditt arbeid for å tilbakevise denne persons påstand om å eie solen Om det er så hvordan kan da Norge eie Nordsjøen uten å ha blandet sitt arbeid med Nordsjøen? Er det noen større grunn til at Norge skal eie Nordsjøen, enn la oss si f.eks. Sveits, San Marino eller NordKorea? Endret 6. januar 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hun var vel den første som fremla en påstand om å eie solen, omtrent som Staten Norge fremla sin påstand om å eie havet først. Videre ser det ut som om du har gått over til å bruke mitt konsept med at eiendom oppstår ved å blande ueide naturressurser med ditt arbeid for å tilbakevise denne persons påstand om å eie solen Om det er så hvordan kan da Norge eie Nordsjøen uten å ha blandet sitt arbeid med Nordsjøen? Er det noen grunn til at Norge skal eie Nordsjøen, enn f.eks. Sveits eller San Marino? Nei, vi gjor en avtale med nabolandene. Leste du det jeg viste til? Nei. Jeg prøver å vise deg at systemet ditt er tåpelig og irrasjonelt. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Så fint, lærte også noe annet unyttig idag. Koaler trenger ikke å drikke vann.Jada tøffing med naken overkropp. Jeg svarte bare på det du sa. Endret 6. januar 2014 av turbonello Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Jada nakenpriim. Jeg svarte bare på det du sa. Bildet er av Elliott Hulse, men kunne gjerne tenkt meg å vært han fra tid til annen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Nei, vi gjor en avtale med nabolandene. Leste du det jeg viste til? Nabolandene eide heller ikke Nordsjøen, dermed har du en avtale mellom tre parter som ikke har noen rettigheter, som blir enige seg imellom om å hevde at de eier noe. Prøver du å si at dama som hevder å eie sola, først burde blitt enig med to av hennes naboer for å dele sola i tre biter, og at dette da ville blitt en legitim eiendom? Nei. Jeg prøver å vise deg at systemet ditt er tåpelig og irrasjonelt. Tja, burde du ikke heller konsentrere deg om å prøve å forklare hva du selv hevder er Norges legitime eiendom? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Nabolandene eide heller ikke Nordsjøen, dermed har du en avtale mellom tre parter som ikke har noen rettigheter, som blir enige seg imellom om å hevde at de eier noe. Prøver du å si at dama som hevder å eie sola, først burde blitt enig med to av hennes naboer for å dele sola i tre biter, og at dette da ville blitt en legitim eiendom? Tja, burde du ikke heller konsentrere deg om å prøve å forklare hva du selv hevder er Norges legitime eiendom? Norge har områder i Nordsjøen. Det er annerkjent av Norsk lov, det er annerkjent av internasjonal lov, det er annerkjent av de aktuelle landene som det er naturlig å ha samtaler med rundt landområdet. Og sannelig ble det for litt siden annerkjent av deg også. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Norge har områder i Nordsjøen. Det er annerkjent av Norsk lov, det er annerkjent av internasjonal lov, det er annerkjent av de aktuelle landene som det er naturlig å ha samtaler med rundt landområdet. Og sannelig ble det for litt siden annerkjent av deg også. ... men er fortsatt ikke legitimt, og du har ikke funnet ett eneste holdbart argument som forklarer hvorfor Norges eiendom over Nordjøen er legitimt, mens den Spanske kvinnens eiendom over solen ikke er legitimt. Endret 6. januar 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Bildet er av Elliott Hulse, men kunne gjerne tenkt meg å vært han fra tid til annen.Hvem er det? Aldri hørt om. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 ... men er fortsatt ikke legitimt Det er fullstendig legitimt i forhold til din definisjon på eigendomsrett det er også legitimt i forhold til alle de nevnte over. Beklager flyktning, her tok du feil. Håper jeg ikke skremte deg for å diskuterte enkelt saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå