Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei

I morgen skal vår første sønn på 4 mnd døpes.

Til vår store fortvilelse oppdaget vi har min far har

Prioritert cupfinale fremfor dåpen til sit barnebarn. Beskjeden

Var at han skulle jobbe, og derfor ikke kunne stille i dåpen.

Å oppdage på facebook en dritings far på en pub i Oslo var derfor

Ingen hyggelig oppservasjon. Hvordan skal man forholde seg til

Denne prioriteringen, og fremfor alt løgnen? Beklager slurvete skriving,er bare så skuffet og lei meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff da :(
Det var ikke hyggelig å høre. Ja, syns du skal konfrontere han med det. Og gjerne kjefte litt. Han er en godt voksen person som er fullt og holdent ansvarlig for sine handlinger. Må da kunne prioritere litt.. er ikke hver dag en dåp finner sted.

Men se å ha en fin dåp i morgen, og kos deg med din familie uansett. Dette er deres dag! Ikke la dette gå altfor innpå deg, og ødelegge den fine dagen i morgen.

Ønsker dere all lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å vinkle det litt annerledes er det verdt å spørre hvor høyt religion settes hos dere og hos din far. Jeg har selv opplevd å bli mer eller mindre tvunget av familie til å delta på dåp som jeg godt kunne vært foruten. Dåp skal markere et menneskes inntreden i kirken, og man frarøver da på en måte barnets religionsfrihet.

Selv om dette var utelukkende tradisjon og ikke var ment for å markere noen som overtroisk kan jeg fremdeles forstå et fravær. Ikke nødvendigvis forsvare hans valg, men jeg stiller meg helt klart blant gruppen som ikke vil delta på slikt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er helt enig med Superslask.

Det beste er nok å ta en prat med han og konfrontere han og snakke fra levra som noen andre foreslår her. Det som er viktig er at du får vite det du lurer på, som hvorfor han løy, hvorfor han droppet det, hvorfor han ikke ville. Så må du fortelle han det som du ønsker at han skal vite, som han kanskje ikke spør om, og det er hvorfor det er viktig at han er der, hva du synes om det han gjorde.

For alt vi vet så kan faren din være sterkt imot religion, og avsky kirkelige arrangementer fordi de er kjedelige. Og hvis det er tilfelle så er det viktig at du understreker at du ønsker han er der av tradisjonelle årsaker. Det er lite kult for ungen å vokse opp og være gammel nok til å se bilder av sin egen dåp, og at bestefar ikke var der fordi han var drita på en fotballpub i Oslo da dette var viktigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...