Gå til innhold

[Løst] Reise til Exeter :)

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal reise til Exeter til februar, førstegangs reisende ^^ Men finner ingen direkte reiser hit fra Oslo området(rygge gardemoen). Noen som har reist dit i det siste og har noen gode forslag for en student med ikke alt for mye penger og rutte med? Evt små tips hvis jeg må reise via Heathrow Etc?

Takker for alle svar :)
Mvh
Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så klart går det ikke direkteflygninger fra Oslo til en såpass liten destinasjon :) Du har flere muligheter, du kan ha en mellomlanding i UK, ikke nødvendigvis Heatrow, Manchester er like godt alternativ og fly helt til Exeter, eller du kan finne direkteflygning til en destinasjon innenfor en strekning som er akseptabel med tog. Jeg ville kanskje godt for Rygge - Manchester med Ryanair så Manchester - Exeter med flybe om du går får lav pris

Lenke til kommentar

Sett litt på det nå. Men hvor finner du reiser fra Manchester til Exeter? Evt tog? er det noe billigere enn fly i England?

Jeg ville helt klart gått for fly, det ligger på rundt 800kr tur/retur manchester-Exeter, det er omtrent samme pris som tog, men det går mye fortere og er mindre styr :) Men jeg må si at jeg ikke er noen reise arrangør, har reist litt i egen regi men jeg vil ikke bestemme for deg, men jeg håper det er noen nyttige innspill i alle fall

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gått for fly, det ligger på rundt 800kr tur/retur manchester-Exeter, det er omtrent samme pris som tog, men det går mye fortere og er mindre styr :) Men jeg må si at jeg ikke er noen reise arrangør, har reist litt i egen regi men jeg vil ikke bestemme for deg, men jeg håper det er noen nyttige innspill i alle fall

Syntes det er kjempeflott med innspill :) med tanke på at jeg ikke er den beste planleggeren der ute. Men skal sjekke litt priser og div med reisetiden og slikt, men med ang tider? Skal jeg beregne 2 timer på flyplass? Mer? mindre? Sånn i mellomlandingen :)

Lenke til kommentar

Syntes det er kjempeflott med innspill :) med tanke på at jeg ikke er den beste planleggeren der ute. Men skal sjekke litt priser og div med reisetiden og slikt, men med ang tider? Skal jeg beregne 2 timer på flyplass? Mer? mindre? Sånn i mellomlandingen :)

2 timer er nok velidig greit, av og til kan man fly igjennom på 1 time også. Men det er mye å gjøre på en så stor flyplass så du trenger ikke å være bekymret for å ha 3 timer heller

Lenke til kommentar

Hvorfor velge Manchester, nord i England, når en skal til en by helt sør i England.

For meg fremstår fly til Gatwick og tog videre som det ryddigeste alternativet.

Det tar ikke lenger tid (må ta høyde for innsjekk etc.) og en får sett langt mer.

Om en vil ta fly helt frem er det mer logisk å mellomlande på en flyplass på det Europeiske fastlandet.

Bruk søketjenester som Momondo for å få oversikten over muligheter.

OG: Ikke se deg blind på prisen. De billigeste turene tar ofte uforholdsmessig lang tid og har gjerne avreise eller ankomst på lite praktiske tider.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Hvorfor velge Manchester, nord i England, når en skal til en by helt sør i England.

For meg fremstår fly til Gatwick og tog videre som det ryddigeste alternativet.

Det tar ikke lenger tid (må ta høyde for innsjekk etc.) og en får sett langt mer.

Om en vil ta fly helt frem er det mer logisk å mellomlande på en flyplass på det Europeiske fastlandet.

Bruk søketjenester som Momondo for å få oversikten over muligheter.

Jeg tenkte først og fremst billig og da fikk jeg Rygge-Manchester med Ryanair, ellers var det mye via Amsterdam men det er KLM og svindyrt

Lenke til kommentar

Ville satset på å fly til Manchester med Ryanair jeg, også finne et fly derfra til Exeter. Ser at det går fly fra Exeter til Manchester, men hvilke flyselskap osv. ville jeg sjekket opp.

Du kommer rundt det meste av England med tog, men det er ofte vel så dyrt som å fly og tar lang tid, så ville satset på å fly til en destinasjon som har direktefly til Exeter også. Sjekk ut priser og tidspunkter som passer overrens. Bor du på østlandet vil nok Dublin eller Manchester med Ryanair være det beste alternativet ut av Norge.

Lenke til kommentar

Hmm. etter mye knoting så finner jeg fly til England men finner ingen ting som virker "Legit"(?) fra Div steder i England til Exeter. Type mange sider som scanner div firmaer og gir meg priser men sier ikke hva av bagasje som er inkluder etc etc. Har noen en direkte LINK til reisende i England? Eller er disse sidene jeg har vært inne på fungerende? (Kayak f.eks.)

EDIT: National Rail er ikke veldig dyr fra Heathrow til Exeter. Noe rundt 100 pund. + fly for 1500 Med SAS. Er vell det billigste jeg fant. uten å ha 21 timer reise tid + overnatting og slike ting. Virker dette greit? Eller er dette helt blåst i feil retning ? :)

EDIT2: Og Fra Heathrow fly terminal til Heathrow terminal (Tog antar jeg) Er dette lange stykket? Eller er det noe lignende Flytogterminalen og Oslo S terminalen her i Oslo?

Endret av krisi-stoffer
Lenke til kommentar

Sett på tog ja :) Men må vente en uke før jeg bestiller siden muligheten til å bestille er limitert med dato^^ Men tenker det blir fly til Heathrow(SAS var faktisk ganske billige), Og tog derifra til Exeter. Blir nok ikke så alt for ille :) Tusen takk alle sammen for svar og forslag, stor hjelp.

Med vennlig hilsen
Kristoffer

Lenke til kommentar

Høres ut som en smart løsning, men vær litt obs på prisene. Priser på tog i England er ganske dyrt i forhold til resten av prisnivået, synes jeg i alle fall. Så fly kan fort være vel så billig, men det er jo litt digg å bare sette seg på toget også, og slippe å stresse med alt dette venting på fly, sikkerthetssjekker osv.

God tur :)

Lenke til kommentar

Høres ut som en smart løsning, men vær litt obs på prisene. Priser på tog i England er ganske dyrt i forhold til resten av prisnivået, synes jeg i alle fall. Så fly kan fort være vel så billig, men det er jo litt digg å bare sette seg på toget også, og slippe å stresse med alt dette venting på fly, sikkerthetssjekker osv.

God tur :)

Samtidig varierer prisene mye utfra når en bestiller, i forhold til reietidspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...