bendik92 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hei! Etter å ha trykket på en tast så kan jeg ikke bevege på musa ved hjelp av touchpadden. Dette gjelder ikke for ekstern mus. Hvordan kan jeg få dette fikset? Har Acer Aspire V3-571G om det er til noen hjelp. Beklager hvis jeg har lagt denne posten i feil del, eller det er en lignende post. Fant ingenting da jeg søkte. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Win7:start -> kontrollpanel Win8: Windows tast + x (på skrivebordet) du får nå opp en meny nederst i venstre hjørne hvor du kan klippe på kontrollpanel. Når du er inne på kontrollpanel, øverst i høyre i det nye vinduet kan du velge kategori: vis store ikoner. Nå gå på Mus og velg enhets innstillinger, omtrent den siste fanen i det nye vinduet (burde se noe slik ut): Og velg enhetsinnstillinger, du burde finne det der Lenke til kommentar
bendik92 Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Jeg prøvde å skru av "palmtracking" slik som noen anbefalte, men dette hjelper meg ikke. Er det umulig å skru av denne funksjonen for meg? Ganske fustrerende at en så liten funksjon skal være så vanskelig å skru av. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Det skal være mulig å slå av Var ikke min veiledning til hjelp? Noe som du ikke forstod? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg har samme problemstilling på min Acer Aspire 5820TG og eneste måte å få bort denne funksjonen på som jeg har funnet er å fjerne programvare og driver. Men da forsvinner også alle andre funksjoner og du sitter igjen med en ren pekeflate uten scroll og zoom. Lenke til kommentar
bendik92 Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Din veiledning var ikke til hjelp fordi du har et annet touchpadprogram. På min datamaskin har jeg ELAN og ikke Synaptics. Utrolig vanskelig å gjøre noe som igrunn burde vært enkelt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Vel, trykk på Windowstast + R og skriv inn: regedit i det nye lille vinduet og trykk "Ok". Du får nå opp et nytt vindu (ikke rot til her!) Naviger til følgende: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Elantech Kan hende den ligger under stien over også -> SmartPad Modifiser alle: disablewhentype_* til verdi: 0 * = forskjellige navn.EDIT:Husk å start maskinen på nytt. Og jeg tar ikke ansvar for om touchpaden skulle slutte fungere pga. dette, men funnet dette rådet på andre fora Endret 28. november 2013 av Gjest Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Er dette et stort problem? Gå til kontrollpanel og mus, deretter velger man tilkobling USB-mus og haker på det man vil ha. Velg fx. styreputen deaktiveres automatisk. Da kobler man musen FRA USB -porten når man vil bruke padden og setter den INN når man vil bruke musen. Det er forskjellig hva tabbene og valgene heter under mus, men det er noe man må venne seg til i denne bransjen. Så vil jeg håpe dette blir i orden før man går til sengs, for det kan bli problem å finne igjen muse(pilen)n nedi sengklærne nå som man har rotet med valgene. Lenke til kommentar
bendik92 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Tusen hjertelig takk for hjelp,ColdIce! Prøvde mye rart på innstillingene, men endelig fikk jeg det til å fungere. Forresten var det merkelig at du fant det på et annet forum. Jeg trodde jeg hadde googla problemet så godt som det var mulig, men igjen takk! Jeg fikk ikke prøvd tipset ditt, Sveinsel, men uansett takk! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Godt det løste seg Husk å marker tråden som løst. Du finner knappen rett over din førsteposten til høyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå