Mariusbu Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Mitt logitech G930 headset skrur seg noen ganger av og så rett på igjen, vet noen hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Har samme headsettet, og opplever dette til tider selv. Dette er ikke et ukjent problem. G930 headsettet har en innebygget trigger funksjon som skrur av headsettet når den ikke oppdager noen form for lyd, dette er for å spare batteriet så det skal holde lengre, noe som i og for seg er smart da ihvertfall jeg glemmer å skru det av stadig vekk, og det er litt stress å koble kabelen i hele tiden. I tillegg kan det være interferens på signalet mellom senderen og headsettet som forårsaker at lyden blir borte og det da skrur seg av fordi den tror det ikke er lyd på kanalen som senderen sender på. Her er av en forklaring på problemet og en mulig løsning: A possible explanation for the odd behavior is wireless interference. The Wireless Gaming Headset G930 has an auto shut off feature that triggers when it doesn't detect any audio playing. If the headset got temporarily disconnected from the receiver due to wireless interference, the auto shut off feature will trigger due to the lack of audio output. To avoid similar issues in the future, try moving other wireless devices away from the receiver and the headset. If you are using a wireless router, try switching the channel of the router. In case you encounter the same issue again you can try resetting the wireless connection between the USB receiver and the headset. Press the reset button (pin hole) on the USB receiver, then turn the headset on or if the headset is already turned on, turn it off, then on. Plugging the receiver to a different USB port can also help. Jeg opplever dette av og til, men har ikke plagest nok til at jeg har lagt så mye arbeid å fikse det. Lenke til kommentar
Mariusbu Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Har samme headsettet, og opplever dette til tider selv. Dette er ikke et ukjent problem. G930 headsettet har en innebygget trigger funksjon som skrur av headsettet når den ikke oppdager noen form for lyd, dette er for å spare batteriet så det skal holde lengre, noe som i og for seg er smart da ihvertfall jeg glemmer å skru det av stadig vekk, og det er litt stress å koble kabelen i hele tiden. I tillegg kan det være interferens på signalet mellom senderen og headsettet som forårsaker at lyden blir borte og det da skrur seg av fordi den tror det ikke er lyd på kanalen som senderen sender på. Her er av en forklaring på problemet og en mulig løsning: Jeg opplever dette av og til, men har ikke plagest nok til at jeg har lagt så mye arbeid å fikse det. Okei, tusen takk for svar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå