ispigger Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hei, Noen som vet hvordan det settes i bridge? Får ikke admintilgang av NG. De sier at man kan sette det i bridge uten det. Får heller ikke forwarded porter. Noen som har fått det til? Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Kommer du inn i webgrensensnittet på modemet? Jeg kjenner ikke til ditt spesifikke modem, men tidligere har det vært http://10.0.0.1/ mens brukernavn og passord har vært user/user Hvis grensesnittet ditt en noenlunde likt det som på andre Inteno rutermodem, vil du kunne sette det i bridge på Advanced Setup > WAN fra webgrensesnittet. Her må du slette det som ligger inne fra før, trykke "Add", og gå gjennom oppsettet.Nå er det veldig lenge siden jeg gjorde dette selv, men hvis jeg husker riktig, så var det dette som fungerte for meg:VPI: 1 VCI: 33 Service Category: UBR Without PCRFjern avmerkingen i Quality of Service-boksen. Trykk next, og velg "Bridging" og "LCC/SNAP-BRIDGING" i encapsulation mode. Trykk next, og merk av "Enable bridging service". Etter det er det bare å save, og modemet vil reboote. Etter det er gjort, må du ha din egen ruter bak, som settes opp med PPPoE, hvor du trenger brukernavnet og passordet ditt fra NGT. Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Takk for svar. Grensesnittet er helt annerledes enn det Intenomodemet jeg hadde. Fikk det lett til der. Der logget jeg inn med "admin". "Powered by LuCI Trunk (inteno-1.0.37) OpenWrt Backfire 10.03.1-RC6 And Engineered By " Endret 23. november 2013 av ispigger Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Ja, på den jeg har kan jeg logge inn som admin med admin/VebBfB1963 men det skal ikke være nødvendig med admintilgang for å sette det i bridge. Finner du ikke noe som ligner på dette her i webgrensesnittet? (se bildet) Edit: bildet var visst ikke med. Endret 23. november 2013 av Scriptgutten Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Ja, logget inn med det jeg også. Nei, kan ikke finne noe med pppoe. Endret 23. november 2013 av ispigger Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Ser det er et annerledes webgrensesnitt ja. Det er dessverre vanskelig å hjelpe da uten å se grensesnittet med egne øyne Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Har du sjekket her? Og alternativt her? Må ikke være redd for å trykke og se og prøve selv uten å bli holdt i hånda gjennom alt..... Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Skjønner det. Svaret jeg fikk fra Inteno da jeg spurte om hjelp var at for å sette den i bridge kreves det tilgang som i de alle fleste tilfeller kun ISP har. Har spurt NG også, men de kunne ikke hjelpe. Endret 23. november 2013 av ispigger Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Men du har ikke NGT firmware på den? Jeg bridget en 301b for et par uker siden, men det var med NGT firmware.. Så legger du inn original FW igjen, så kan vi fikse det... Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Skal jeg velge "br-lan"? Noe annet jeg må gjøre lengre nede på siden? Men du har ikke NGT firmware på den? Jeg bridget en 301b for et par uker siden, men det var med NGT firmware.. Så legger du inn original FW igjen, så kan vi fikse det... Var det den ble levert med. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Ja, så lenge du ikke har IPTV, så velg "br-lan" ja... Må nok skru av DHCP servern også.. Ok, da må det ha kommet ny FW i løpet av de siste par ukene da.... Sorry, my bad! Den 301b'en jeg holdt med, hadde Thomson FW med samme GUI som de gamle speedtouch modemene hadde.... Bra NGT har oppgradert.... Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Takk for hjelpen. Er RC6 da, og den har vært vanskelig i kveld. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hei! Fikk du til å sette dette modemet i bridge? Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Nei dessverre. Å åpne porter går helller ikke. :/ Vurderer å bytte ut Inteoen med noe jeg kjøper selv. Kan dere anbefale et modem som støtter annex-B og VDSL2(+)? Jeg trenger vel annex-b på VDSL? Endret 27. november 2013 av ispigger Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hva var det som ikke gikk? Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Status: Connecting... Lenke til kommentar
ispigger Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Routeren som ikke greide å koble seg til med PPPoE antar jeg. Takk for hjelpen. God natt. Endret 27. november 2013 av ispigger Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Du skal ikke putte inn PPPoE infoen i routeren! Du gjør ingenting med routeren.. Modemet bare flytter WAN IP'en til routerens WAN interface, så den får den offentlige IP adressen... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Hva er årsaken til at du vil ha den i bridge?Vurderer å bytte ut en gammel Inteno med denne, men vet ikke hvordan den er? Alt blir vel bedre enn den jeg har. Du skal ikke putte inn PPPoE infoen i routeren! Du gjør ingenting med routeren.. Modemet bare flytter WAN IP'en til routerens WAN interface, så den får den offentlige IP adressen... Jeg har PPPoE info i routeren min iallefall. Routeren får ikke koblet opp WAN om jeg ikke legger inn brukernavn og passord. Endret 27. november 2013 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå