Gå til innhold

Crossfire r9 290 med eldre maskin

wunderbjarne

Anbefalte innlegg

Hei. sitter med mitt sapphire Radeon R9 290 og koser meg. går smooth i bf4.

Men tenkte å kjøpe et til når det blir noe mere tilbud.

Hvordan vil dette gå med mitt oppsett, flaskehals eller små uppgrades?

Har i dag:

Hk: MSI Z77A-G43

Minne: Kingston DDR 3 Hyper X 1600Mhz 8 GIG

Cpu: Intel Core i5 2500K @ 3.30 GHZ

PSU: Corsair tx 850M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er 2.0 er det nok ikke særlig bra nei.

Hva hvis man kjører 8x/4x PCIE 3.0, vil dette begrense to kort?

Det største problemet er egentlig at de fire linjene med PCIe 2.0 fra chipsettet ikke har samme latency som PCIe-kontrolleren på CPUen og at den kontrolleren allerede bruker båndbredde fra HDDer og andre funksjoner i chipset som USB.

x8/x4/x4 fungerer stort sett helt fint.

Lenke til kommentar

Når det er snakk om CFX mellom en x16-port mot CPUen og en x4-port mot chipsettet har det ikke noe å si om x16-porten er 2.0 eller 3.0

Jeg kjenner at dette er litt vanskelig. Sjekket manualen til mitt eget hovedkort, der står det 2 stykk PCI_E 3.0 x16. Hva det blir når man setter inn flere kort står det ingenting om. IB cpu har vel bare 16 pci-e baner? Hva hvis man skal ha 2 skjermkort og et lydkort her, hva blir oppsettet da, siden lydkortet også stjeler en bane går vel det siste skjermkortet ned fra X8 til X4 da? Og det første skjermkortet går selvsagt ned til 8x automatisk ved bruk av 2.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner at dette er litt vanskelig. Sjekket manualen til mitt eget hovedkort, der står det 2 stykk PCI_E 3.0 x16. Hva det blir når man setter inn flere kort står det ingenting om. IB cpu har vel bare 16 pci-e baner? Hva hvis man skal ha 2 skjermkort og et lydkort her, hva blir oppsettet da, siden lydkortet også stjeler en bane går vel det siste skjermkortet ned fra X8 til X4 da? Og det første skjermkortet går selvsagt ned til 8x automatisk ved bruk av 2.

Lydkortet vil vel mest sannsynlig ta en bane fra chipsetet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...