Bryfjes Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Jeg kjøpte meg nylig en Pioneer VZX-923 og jeg får ikke spilt musikk av fra pcen, typ. Spotify. Jeg finner filer (videoer) jeg har på pcen, men skulle gjerne likt å streamet musikk via nettverket. Som det står i produktoversikten er det HTC Connect (Har en HTC Desire HD, så den er nok for gammel, så den får jeg ikke koblet til heller) og DNLA og Airplay støtte. Jeg har googlet som en gal for å finne guider til hvordan man kan få dette til å fungere uten hell. Må jeg ty til bluetooth for eks? Så er det noen her som kan hjelpe meg med å få satt dette opp? Endret 23. november 2013 av Bryfjes Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Bruk en DAC. Kobles mellom pc og forsterker med usb. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jeg bruker en trådløs DAC. Veldig enkelt. Lenke til kommentar
Bryfjes Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 En DAC? noe å anbefale? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 DAC står for Digital to Analog Converter, også omtalt som D/A Converter. Det er altså dingsen som gjør de digitale signalene om til analoge slik at de kan spilles av (høyttalere er analoge og trenger analoge signaler). Den innebygde DAC'en i lydkortet i PC'en din er mest sannsynlig ikke av høyeste kvalitet, og da vil en ekstern DAC kunne forbedre lyden din. Du vil da ta de digitale signalene ut av PC'en (med USB) uten å gå innom lydkortet, konvertere de i DAC'en og sende dem videre til forsterker. Selv bruker jeg denne. Det er nok ikke den beste en kan få for prisen, men det at den er trådløs er et såpass stort pluss for meg at jeg er kjempefornøyd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå