zyaN Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Alt er på trådløs tilkobling. Har tilkobling på den stasjonære, men lyser gult over signalstyrken og nettet funker ikke.Men alle andre dingser funker nå, og alle mobiler kommer seg på nett. Bare den stasjonære som ikke funker. Kan det løses med å slå routere av og på? Alt er på trådløs tilkobling. Har tilkobling på den stasjonære, men lyser gult over signalstyrken og nettet funker ikke.Men alle andre dingser funker nå, og alle mobiler kommer seg på nett. Bare den stasjonære som ikke funker. Kan det løses med å slå routere av og på? Lenke til kommentar
zyaN Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Channel Number står forøvrig på 1, er ikke dette litt lavt? Burde jeg endre til 11 eller noe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Problemet med den stasjonære kan være feil krypteringskode. Lenke til kommentar
zyaN Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Her må du utdype. På routeren eller PC-en? Nettet funket på den stasjonære helt til jeg tilbakestilte routeren igår, etter det har det ikke funket. Lenke til kommentar
zyaN Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Nå funker det! Vet ikke om det er fordi jeg skiftet til channel 11, men nå funker det hvertfall. Så spørs det om det forsvinner om 15 min.. we'll see. Lenke til kommentar
zyaN Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Det er veldig ustabilt da.. Nettsider lastes kjapt, youtube i HD er så som så, men å spille over nett er forferdelig, får sinnsyke spikes når jeg spiller CoD4 f.eks. Litt rart, iogmed at bare jeg bruker nettet de gangene jeg spiller. Tips til å teste packet loss osv? Lenke til kommentar
zyaN Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Burde jeg enable QoS? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Pakketap sjekker du best med Pingplotter. Sett den f.eks til å måle mot vg.no. Du behøver ikke QoS normalt sett. Så lenge man vet hvem som er tilkoblet og hva som kjøres på maskinene, så går det oftest bra. Lenke til kommentar
zyaN Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Pakketap sjekker du best med Pingplotter. Sett den f.eks til å måle mot vg.no. Du behøver ikke QoS normalt sett. Så lenge man vet hvem som er tilkoblet og hva som kjøres på maskinene, så går det oftest bra. Her er resultatet etter et par traces: http://visedeg.no/images/r4uzay309ie9yk1i53z4.png Ser jo at det spiker av og til, men ellers holder det seg lavt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Du må igrunnen følge med når du får de pakketapene. Da vil du se at det blir store utslag i søylen på høyresiden. Blir det utslag fra hopp tre og utover, så er det trolig modemet til NEAS som kutter forbindelsen mot nettet. Logger du inn her: http://192.168.100.1/EventLog.asp Så vil du se feilmeldinger. Dersom disse stemmer med tidspunkt for de røde søylene i Pingplotter, så har du et svar. Du kan også sjekke signalstyrke her: http://192.168.100.1/Diagnostics.asp Du bør ligger over 30dB på forward og helst under ca 50dBmV på return path. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå