MasterOle Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har et aopen nforce2 u400 hovedkort med en amd athlon barton 2800 prosessor. Pcn er helt ny å jeg byggde den i går. Første gangen jeg boota funka allt fint eller eneste var at det var en dame på hovedkortet som sa noe ( egen høytaler på hovedkortet, buzzer ) men det var ikke tydlig nok til at jeg skjønnte hva hu sa så jeg gjikk inn i bios å skifta bare på hva som skulle vere master å slave når jeg boota. Etter jeg sava å boota så funka ikkje skjermen mer å viftene osv.. gjikk å dama sa det samme som hu hadde sagt men jeg forsto ikke hva hu sa. Jeg slo opp i manual boka å leste at jeg kunne få det ut på speaker så jeg plugga inn et head sett å hørte dama sa your cpu may have a problem. Da fjerna jeg kjøle ribba å la på litt mer kjøle pasta. Hva er problemet mitt ? er prosessoren brent ? det skal jo lukte vis den er brent ! ? ??? :-? ??? håper den ikke er brent ! Lenke til kommentar
MasterOle Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 skreiv feil, VIFTENE GJIKK HELE TIDEN !!! er skjermen som ikke slår seg på mer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Det lukter skjelden brennt selv om CPU'en blir ødelagt av varme. Om ikke skjermen skrur seg på kan det hende du ikke har satt skjermkortet hardt nok ned i AGP-sokkelen. Enten det, eller så sitter ikke ram'en eller CPU'en godt nok i. Ta ut alle disse og sett i på nytt. Håper det funker da. PS. Hva med å skru av stereoannlegget og legge øret inntil høytaleren på hovedkortet for å høre hva som blir sagt? Lenke til kommentar
MasterOle Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har prøvd det meste har tatt ut prosessoren putta på mer kjøle pasta, jeg har byttet til en gammel amd xp prosessor 900mhz jeg vent funker. Jeg har putta inn å ut rammen mange ganger, er to rambrikker så er usansynlig at begge er feil putta inn. Samme feil meldingen kommer: your cpu may have a problem. Skjermen skrur seg ikke på, som sagt har jeg prøvd med et annet skjermkort pci som jeg vet fungerer. Takk for svaret ps: problemet var at høytaleren på hovedkortet var en buzzer å den laget ikke tydlig nok lyd til å forstå hva hu sa, hørte bare tonene eller hva jeg skal si . Mvh MasterOle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå