leakimmen Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Kjøpte en samsung mobil fra kjedebutikk til Telenor med binding, mottok denne pakket den forsiktig ut for å beholde originalemballasjen mest mulig inntakt, måtte ta av film på bakdeksel for å få satt i batteri. Prøvde telefonen litt ved å taste litt ta noen bilder etc, satte aldrig inn sim kort etc og tlf var aldrig ute av huset. Fant ut at tlf ikke svarfte til mine forventinger og ikke var egnet til mitt bruk pakket den derfor raskt inn i originalemballasjen medflølgende alt tilbehør og returnerte den. Hørte så ikke noe fra selger på nesten 14 dager, sendte derfor en mail og spurte om de hadde mottatt returen. fikk da beskjed om at angreretten avr avslått pga bruksriper i telefon og at denne avgjørelsen ikke kunne omgjøres. Det var lagt ved et bilde som viser en telefon med en liten ripe på ca en cm på den ene siden av løst og utbyttbart batterideksel, bildet viser ikke noe i forhold til at det faktisk er den innsendte telfonen som er avbildet, bildet inneholder heller ikke elektronisk tag som sier når bildet er tatt. Verkstedet er Mcare som jo eies av kjedebutikken til telenor. Fikk dagen etter telfonen i retur (den var returnert før jeg fikk mulighet til å innklage avgjørelsen) Prøvde med en klage på avslaget om bruk av angrerett da jeg mener dette kun er et forsøk på å avgrense lovbestemt angrerett men fikk avslag de sa samtidig at jeg bare fikk gå til forbrukerkontoret om jeg ønsket det. Sendte en mail til og spurte om de da ikke evt kunne bytte batteridekselset og la meg betale for dette, da dette er dusin vare som ikke koster stort mer enn returkostnadene. Ba de også om å dokumentere hvor mye telefonen skulle ha vært brukt siden de mener den er påført bruksriper. Regner med at de kan se evt bruk mot telenettet via imei nummeret om en har satt inn sim kort om en ikke en gang har satt inn sim kort har en vel ikke tatt tlf i bruk som sin egen? Denne mailen har de ikke en gang svart på. Ser av avgjørelser i forbrukertvistutvalget at kjedebutikken til telnor er godt representert i saker som har med avslag av angrerett å gjøre, de har der tapt ganske mange av disse sakene. Jeg kommer til å ta denne saken til forbrukerkontoret men telefonen ligger nå på posten og jeg lurer da på om det beste er å la være å hente den ut og la posten returnere den? Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hei. Det beste i denne saken tror jeg nok må være at du ringer forbrukkerrådet også hører med de hva dem mener? De er vel de beste når det gjelder dette her. Jeg skal alderi mere handle telefon gjennom telenor, jeg retuernerte tlf jeg hadde bestilt uåpnet etter ca 2-3 dager fordi jeg hadde klart å kjøpe feil tlf i forhold til det kjerringa ville ha. 1 måned senere ca purret jeg på dem, da viste det seg at de ikke ville betele meg penger tilbake fordi jeg hadde vist brukt telefonen i minst 3 uker ca de, var vist knust skjerm osv. Tok det med forbrukkerrådet og sendte lover og regler over til Telenor som forbrukerrådet hadde sendt meg, så da fikk pipa en annen låt, de betalte tilbake pengene. Så mitt tips er kontakt forbrukerrådet Lenke til kommentar
leakimmen Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Hei. Det beste i denne saken tror jeg nok må være at du ringer forbrukkerrådet også hører med de hva dem mener? De er vel de beste når det gjelder dette her. Jeg skal alderi mere handle telefon gjennom telenor, jeg retuernerte tlf jeg hadde bestilt uåpnet etter ca 2-3 dager fordi jeg hadde klart å kjøpe feil tlf i forhold til det kjerringa ville ha. 1 måned senere ca purret jeg på dem, da viste det seg at de ikke ville betele meg penger tilbake fordi jeg hadde vist brukt telefonen i minst 3 uker ca de, var vist knust skjerm osv. Tok det med forbrukkerrådet og sendte lover og regler over til Telenor som forbrukerrådet hadde sendt meg, så da fikk pipa en annen låt, de betalte tilbake pengene. Så mitt tips er kontakt forbrukerrådet Hei. Har kontaktet forbrukerrådet og de sier at dette helt klart er et forsøk på å begense angreretten og de anbefaler meg å sende saken over til de men først må en forsøke å løse den selv og det har jeg jo gjort, uten resultat. Synes forøvrig det er noe forunderlig og på kant med rettsikkerheten at deres eget verksted sender "bevis" i form av et uidentifiserbart bilde som med all tydelighet er lyssatt direkte fra siden og da vil ethvert støvkorn fremstå som skade på deksel. For alt jeg vet kan verkstedet godt ha liggende et deksel med en ripe på som de bruker til dette. Bruk av angrerett er så klart ikke gunstig for en nettbutikk da de vel ikke kan selge en telefon som har vært pakket opp som ny men velger de å selge produkter via nettet må de rett og slett forholde seg til dette. (har redigert innlegget i form av å korrigere noen skrivefeil) Endret 23. november 2013 av leakimmen Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hei. har kontaktet forbrukerrådet og de sier at dette helt klart er et forsøk på å begense angreretten og de anbefaler meg å sende saken over til meg men først må en forsøke å løse den selv og det har jeg jo gjort, uten resultat. Synes forøvrig det er noe forunderlig og på kant med rettsikkerheten at deres eget verksted sender "bevis" i form av et uidentifiserbart bilde som med all tydelighet er lyssatt direkte fra siden og da vil ethvert støvkorn fremstå som skade på deksel. For allt jeg vet kan verkstedet godt ha liggende et deksel med en ripe på som de bruker til dette. bruk av angrerett er å klart ikke gunstig for en nettbutikk da de vel ikke kan selge en telefon som har vært pakket opp som ny men velger de å selge produkter via nettet må de rett og slett forholde seg til dette. Jeg er enig med deg. De kan eventuelt selge det som en demo mobil i så fall. Ønsker deg lykke til 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hei. Har kontaktet forbrukerrådet og de sier at dette helt klart er et forsøk på å begense angreretten og de anbefaler meg å sende saken over til de men først må en forsøke å løse den selv og det har jeg jo gjort, uten resultat. Hei! Er nysgjerrig på hvordan du fikk kontakt med dem en lørdag formiddag, mail eller telefon...? Lenke til kommentar
leakimmen Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Hei! Er nysgjerrig på hvordan du fikk kontakt med dem en lørdag formiddag, mail eller telefon...? Skrev innlegget i dag, men ringte forbrukerkontoret i går, burde vel kanskje tatt det med i det første innlegget men jeg skrev der at jeg kommer til å ta saken til forbrukerrådet noe de anbefalte meg når jeg ringte de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå