Morgens Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jeg leier ut en 7 år gammel leilighet til en pendler - som ikke bruker vaskerommet så mye som en familie ville gjort. På vaskerommet står vaskemaskinen samt at det er en større "utslagsvask" og sluk i gulvet. Fra tid til annen kommer det vond lukt der, lukten beskrives som om man nettopp har gjort "bommelibom" der. Lar han vannet renne i 2 minutter er lukten borte. Noen ideer om diagnos/quick fix? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Mest sansynlig tørker vannlåsen ut over tid som lar lukt fra kloakken slippe opp. Har hørt at det hjelper å helle litt matolje i sluken når man ikke skal bruke den på en stund slik at vannet ikke fordamper. Da legger oljen seg som en hinne over vannet slik at den ikke får kontakt med luften. Endret 23. november 2013 av Mr. A 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Vannlukket som tørker ut. Trengs ikke annet enn å la vannet rene et lite øyeblikk for å fukte det igjen. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hos meg er det motsatt. Det begynner å lukte kloakk fra vasken på badet når vanner begynner å renne. Hva kan jeg prøve? Har prøvd Plumbo uten hell... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Takk, matolje har jeg hørt før. Er det olivenolje som jeg steker med? Hvor mye er "litt"? 1 glass eller 1 liter... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Regner med du kan bruke olivenolje eller lignende. Har aldri gjort dette selv så har ikke peiling på mengden. Må værtfall være nok til at det dekker overflaten. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Trengs ikke mer enn å la vannet renne. Det funker for meg hver gang når jeg kommer til sommerhuset som har stått tomt i et år. Bare å tappe et minutts tid i alle vasker så vel som dusj og badekar samt spyle ned i toalettet en gang. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Det har jeg også funnet ut, men nå er det tømt kostbar olivenolje slik at problemet forhåpentligvis går over. Permanent. Optimist. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Det har jeg også funnet ut, men nå er det tømt kostbar olivenolje slik at problemet forhåpentligvis går over. Permanent. Optimist. Permanent er det nok ikke, Det bare tar mye lenger tid for vannet i sluk/vannlås å fordampe. Hvor mye er "litt"? 1 glass eller 1 liter... Håper at du ikke brukte en hel liter. Fett i avløpsrør kan størkne og lage forstoppelse i rørene. Det skal bare være en tynn hinne på vannoverflata, vi snakker om fra noen spiseskjeer til en halv kopp. Om du har fylt sluket med olje kan det være en ide å pøse på med varmvann og salmiakk eller en avløpsåpner før du får større problemer enn litt skitlukt. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Stinker dritt her også, men pga gammle rør som ofte tetter seg igjen. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Hehe, jeg er såpass gjerrig at det ble 1-2 dl. av god kvalitet. Anbefalt av selveste Hellstrøm. Får be leietaker om å følge med hvor lang effekten er og dermed være litt i forkant med etterfylling. Takk igjen for tipset. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Er vannlåset som har tørket ut ja, hjelper faktisk bare å helle en flaske vann i det og Endret 23. november 2013 av MhMh Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Kan være kjekt å rense sluket også - er det mye hår og grums oppi der blir det plass til mindre vann og det tørker ut fortere. Normalt skal det gå ukesvis før et sluk tørker ut og du får lukt gjennom vannlåsen - med mindre man fyrer heftig med varmekablene og disse ligger tett innpå sluket.. 1 Lenke til kommentar
tole Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 For min del tok det ca et halvt år før en vannlås ble tom og stanken kom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå