apoe4 Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 Så på en del programmer seinest igår å sliter fortsatt med at appen mister forbindelse. Bildet fryser også står det: "Mistet forbindelsen, prøver på nytt". Tenkte først det var trådløse forbindelsen til TV, men så prøvde jeg netflix, viaplay og et par andre. Der spiller jeg av helt feilfritt uten avbrytelser eller hakking i HD kvalitet. Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ? Hei Fra og med at avspillingen har startet så er det Samsung videoavspilleren (plugin player) som håndterer strømming og avspilling av video. Appen får beskjed fra avspilleren hvis avspilling (av en eller annen grunn) feiler, og jeg har da lagt inn at appen ber avspilleren om å spille samme strøm på nytt, for deretter å hoppe (spole) til samme tidspunkt i strømmen. -Det er mao. ikke noe mer jeg kan gjøre i appen for å hindre denne feilen. Jeg har en sjelden gang merket selv at strømmen har vært treg eller feilet selv, det har typisk vært på tidspunkt når populære serier har gått direkte på en av NRK-kanalene. Jeg har derfor konkludert med at det skyldes mange samtidige brukere, og dermed overbelastning av innholdsserverne til NRK. En annen potensiell årsak kan være at strømmen ikke er kompatibel med TV, men jeg tenker at det er noe usannsynlig da strømmene som benyttes er de samme som benyttes av Appleutstyr (iPhone, iPad, etc.), og de bør derfor alltid være av samme format. Hvis man ønsker å undersøke dette nærmere kan spille av samme episode fra tv.nrk.no både på iPad/iPhone og på app samtidig når man opplever at det er problemer, og se om begge enhetene er påvirket. Dog er ikke dette en 100% fasit heller da innholdsserverne (mest sannsynlig) er lastbalanserte, og den ene enheten kan derfor være "uheldig" å havne på en overbelastet server. Lenke til kommentar
lassi72 Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ? Du konkluderer med at det er noe feil i appen, NRK konkluderte (samtidig som du spurte om andre hadde problemer) med at hele nett-tv-systemet deres var nede for telling Lenke til kommentar
NeXXuZ83 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ? Du konkluderer med at det er noe feil i appen, NRK konkluderte (samtidig som du spurte om andre hadde problemer) med at hele nett-tv-systemet deres var nede for telling Ja problemet med treg avspilling er borte. Nå snakker jeg om et problem som jeg har hatt siden jeg fikk appen for noe mnd siden. Lenke til kommentar
NeXXuZ83 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Så på en del programmer seinest igår å sliter fortsatt med at appen mister forbindelse. Bildet fryser også står det: "Mistet forbindelsen, prøver på nytt". Tenkte først det var trådløse forbindelsen til TV, men så prøvde jeg netflix, viaplay og et par andre. Der spiller jeg av helt feilfritt uten avbrytelser eller hakking i HD kvalitet. Konklusjonen min er da at det er noe feil i appen, eller kodingen/avspillingen ? Hei Fra og med at avspillingen har startet så er det Samsung videoavspilleren (plugin player) som håndterer strømming og avspilling av video. Appen får beskjed fra avspilleren hvis avspilling (av en eller annen grunn) feiler, og jeg har da lagt inn at appen ber avspilleren om å spille samme strøm på nytt, for deretter å hoppe (spole) til samme tidspunkt i strømmen. -Det er mao. ikke noe mer jeg kan gjøre i appen for å hindre denne feilen. Jeg har en sjelden gang merket selv at strømmen har vært treg eller feilet selv, det har typisk vært på tidspunkt når populære serier har gått direkte på en av NRK-kanalene. Jeg har derfor konkludert med at det skyldes mange samtidige brukere, og dermed overbelastning av innholdsserverne til NRK. En annen potensiell årsak kan være at strømmen ikke er kompatibel med TV, men jeg tenker at det er noe usannsynlig da strømmene som benyttes er de samme som benyttes av Appleutstyr (iPhone, iPad, etc.), og de bør derfor alltid være av samme format. Hvis man ønsker å undersøke dette nærmere kan spille av samme episode fra tv.nrk.no både på iPad/iPhone og på app samtidig når man opplever at det er problemer, og se om begge enhetene er påvirket. Dog er ikke dette en 100% fasit heller da innholdsserverne (mest sannsynlig) er lastbalanserte, og den ene enheten kan derfor være "uheldig" å havne på en overbelastet server. Ok, men da er det jo noe feil med programmet NRK bruker på nett-tv løsningen sin. Hvorfor bruker de ikke samme som netflix eller viaplay f.eks. hvor avspilling går smertefritt Skjønner dette ikke er din feil altså. NRK burde absolutt brukt litt tid å energi på å få til en nett-tv løsning som fungerer Men super app! Tusen takk for at du i det hele tatt tar deg tid til denne ! Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Ok, men da er det jo noe feil med programmet NRK bruker på nett-tv løsningen sin. Hvorfor bruker de ikke samme som netflix eller viaplay f.eks. hvor avspilling går smertefritt Skjønner dette ikke er din feil altså. NRK burde absolutt brukt litt tid å energi på å få til en nett-tv løsning som fungerer Men super app! Tusen takk for at du i det hele tatt tar deg tid til denne ! Bare hyggelig :-) Hvis du streamer via wifi, så kan det jo være at det er noen bufferinstillinger som kan tweakes for å bedre opplevelsen. Jeg har jeg satt opp 30MB i total bufferstørrelse, og standardvalg for initiell buffring. Men det går også ann å tvinge appen til å buffre noen MB ved oppstart av avspilling. Hjelper det å pause programmet 10 sekunder når det begynner å hakke? Lenke til kommentar
danikl Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Halla. Jeg har virkelig savnet en nrk-app, og kom over denne for noen dager siden. Synes den fungerer utmerket. Et spørsmål; er den kun 720P, og i så fall hvorfor? Tok en titt på kildekoden og synes det ser slik ut, uten å påstå at jeg er noen programmerer. Edit: Ser nå at NRK ikke tilbyr mer enn 720, så da er jo den saken grei. tusen takk for at du har laget denne appen Endret 6. mai 2014 av danikl Lenke til kommentar
John Korsnes Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 720 er foreløpig høyeste kvalitet i NRK Nett-tv som Marius henter strømmene fra. http://tv.nrk.no/innstillinger (3500 Kbps)Vi har kun testet såvidt med 1080p på enkelte programmer, men tror ikke det er noen i nett-tv med 1080p i dag./NRK-utvikler Lenke til kommentar
lolapaloma Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Hei ja, dette fungerer ikke på min, etter steget innstillinger kommer jeg til utvikling, hvor jeg må huke av å godkjenne vilkår, men det lar seg ikke gjøre, men får trykket ok, videre derfra fins det ikke noe neste sted med å angi ip adresse, det er rett og slett ikke et valg der, kan bare velge å gå tilbake, og feks gå på meny og forandre ip, men da kobler den ikke til nett. Hm.. Develop ja, men hvada? Kom ikke videre. Modell:UE32ES5505K. Whattodo? Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 http://www.dinside.no/928519/nrk-app-til-samsung-tv-er Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 http://www.dinside.no/928519/nrk-app-til-samsung-tv-er Så den artikkelen (også referert på db.no), har brukt appen noen måneder selv og er veldig fornøyd. Kudos til Marius Thøring for jobben med appen og for å ha gjort den tilgjengelig for alle! Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Hei ja, dette fungerer ikke på min, etter steget innstillinger kommer jeg til utvikling, hvor jeg må huke av å godkjenne vilkår, men det lar seg ikke gjøre, men får trykket ok, videre derfra fins det ikke noe neste sted med å angi ip adresse, det er rett og slett ikke et valg der, kan bare velge å gå tilbake, og feks gå på meny og forandre ip, men da kobler den ikke til nett. Hm.. Develop ja, men hvada? Kom ikke videre. Modell:UE32ES5505K. Whattodo? Hvis det er kul umulig å få huket av den godkjenningsboksen så er det eneste rådet jeg har å tilbakestille TV til fabrikkinstillinger (i hovedmenyen på TV). Du vil da mista alt du har installert og alle instillinger du har gjort. Lenke til kommentar
lolapaloma Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Hei ja, dette fungerer ikke på min, etter steget innstillinger kommer jeg til utvikling, hvor jeg må huke av å godkjenne vilkår, men det lar seg ikke gjøre, men får trykket ok, videre derfra fins det ikke noe neste sted med å angi ip adresse, det er rett og slett ikke et valg der, kan bare velge å gå tilbake, og feks gå på meny og forandre ip, men da kobler den ikke til nett. Hm.. Develop ja, men hvada? Kom ikke videre. Modell:UE32ES5505K. Whattodo? Hvis det er kul umulig å få huket av den godkjenningsboksen så er det eneste rådet jeg har å tilbakestille TV til fabrikkinstillinger (i hovedmenyen på TV). Du vil da mista alt du har installert og alle instillinger du har gjort. Ja, det var det da, men takk åkkesom! Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Tips til 2014-eiere (H-serie, UEXXHXXXX): Metoden for å installere tredjeparts apps er forandret, ny guide ligger her: http://www.samsungdforum.com/Guide/art00121/index.html#Login-to-User-App-and-Install-an-application Skal oppdatere nettsiden med denne informasjonen snart. Endret 17. juni 2014 av mthoring Lenke til kommentar
lassi72 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Develop ja, men hvada? Hva mener du? For å i det hele tatt ha mulighet til å laste ned må du være logget inn som develop, du skriver bare develop som user og lar passordet være åpent. Hvis du ikke har gjort dette kan det være grunnen til at du ikke får merket av i godkjenningsboksen? Bare en tanke... Endret 9. mai 2014 av lassi72 Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Kildekoden er nå tilgjengelig på Github! https://github.com/supertypo/samsung-app-nrk 3 Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 En ny versjon av appen med bla. programoversikt (epg) for direktesendinger er nå lagt ut! http://marius.thoering.no 3 Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Hei, får ikke NRK2 til å fungere NRK1/NRK3 fungerer kjempebra, men NRK2 gir meg svart skjerm + "Spiller av" i ca 1 minutt før den går over til "Feil/Stopp". Uansett, fantastisk jobbet. Digger appen. Endret 12. juni 2014 av Trollface Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Hei, får ikke NRK2 til å fungere NRK1/NRK3 fungerer kjempebra, men NRK2 gir meg svart skjerm + "Spiller av" i ca 1 minutt før den går over til "Feil/Stopp". Uansett, fantastisk jobbet. Digger appen. Hei Takk for hyggelig tilbakemelding! Det hender seg at en (eller flere) av direktesendingene kan være utilgjengelige hos NRK. Regner med det har rettet seg i ettertid? Hilsen Marius Endret 17. juni 2014 av mthoring Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Det har ordnet seg ja Flotters! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå