Ridiculous Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Konsollen kan være fra Ulan Bator eller hutiheita, har ingenting å si hvor den er fra. Det avhenger av hvilket land PSN-kontoen din er koblet til, hva du satte den til da du laget den. Om den er amerikansk, må du kjøpe PSN-kort for å kunne fylle opp kontoen din med penger. Om den er norsk, kan du bruke VISA-kortet ditt eller norske PSN-kort. Jeg har selv brukt eBay til å kjøpe amerikanske PSN-kort, koster da kanskje $56 for et $50-kort, og koden blir sendt på epost en liten stund etter jeg har betalt. Det fins andre plasser som selger slike kort også, deriblant Play-Asia. Sikkert noen flere alternativer, kanskje noen andre brukere her kan skrike ut. Takk for hjelpen. Da blir det nok ps4 fra usa på meg da ;-) Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Obs, PS4 er sonefri på spill, men ikke filmer (låst til sone A/1 for en US PS4, Norge/Europa er sone B/2). Antar du vet dette, men ville bare si ifra. Endret 6. desember 2013 av ballerusk Lenke til kommentar
Ridiculous Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Var egentlig ikke klar over det. Så takk :-) Men har ikke no å si. Aldri brukt ps til film. Ser ikke mye filmer som er på cdr lenger heller :-p Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Det skal ikke være noe problem å bruke norsk PSN-konto på PS4 fra USA? Det står visst bare please wait da en bekjent av meg forsøker å logge inn. Kan vel være PSN som er nede også, kanskje. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg har brukt norsk PSN-konto på japansk PSP og amerikansk PS3 så tviler hiiiiiiiiinsides sterkt på at det har noe med maskinvaren å gjøre. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg bruker samme PSN-konto på min amerikanske PS4 og norske PS3/PSP uten problemer. Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Fint, for jeg solgte han den. Hehe. Lenke til kommentar
Jensemaen123 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Vis jeg kjøper ps4 en min fra usa så går alt fint.. går det ann og bruke spill du har kjøpt i norge? viss jeg vil legge inn penger på ps4 foreksempel kjøpe psn kort går det eller????? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Alle spill til PS4 er sonefrie, så du kan bruke spill som er kjøpt i Norge på en konsoll kjøpt i USA. Du kan legge inn penger på din amerikanske PS4 med norske PSN-kort hvis du velger Norge som region når du lager en bruker på maskinen. Endret 9. desember 2013 av Totenkopf Lenke til kommentar
Alvin2008 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) HEI Jeg har hørt at hvis man kjøper ps4 i usa får man problemer med å koble konsolen til internett i Norge Stemmer dette?? Endret 14. desember 2013 av Alvin2008 Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Nei, vi som har amerikansk PS4 ville nok ha nevnt det hvis det var tilfellet. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 HEI Jeg har hørt at hvis man kjøper ps4 i usa får man problemer med å koble konsolen til internett i Norge Stemmer dette?? eneste problem man kan få med en impotert konsoll er når man skal se europeiske filmer siden usa kjører sone1 bluray og vi her i europa kjører sone2, men utenom dette så skal det være helt knirkefritt Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Vurderer å importere fra USA selv. Ringte Playstation NO support, om man kjøper en EU PS4 så har man ett års garanti i Norge, men det har man ikke om man kjøper fra USA. Så om man importerer fra feks UK så har man da garanti, til gjengjeld så koster det rundt 5-6-700kr mer om man kjøper fra UK. Hmm, what to do Lenke til kommentar
Fotball321 Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Jeg har nettopp kjøpt ps4 I usa. Vis jeg åpner den og registrerer/lager brukeren min der, kan jeg ikke bruke ett norskt visa kort? Bør vente til jeg kommer hjem med å lage bruker osv? Lenke til kommentar
Fotball321 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg er I usa. Har nettopp kjøpt ps4 på bestbuy (amrikanskbutikk) kan jeg åpne den å spille på den her eller bør/må jeg vente til jeg kommer hjem? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Du kan bare begynne å bruke den. Når du er i Norge igjen ønsker du å ha en norsk profil på din PS4, og en USA-profil på din PS4.Bare register den norske profilen med norsk bankkort.Til USA-profilen må du kjøpe "pengekoder" i dollar som du aktiverer for å handle fra Playstation Store USA. Lenke til kommentar
Fotball321 Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Jeg har kjøpt ps4 i Usa nettopp. Prøver å legge inn visa korte men det funker ikke! Hva skal keg gjøre? (Er i norge) Jeg* Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg har kjøpt ps4 i Usa nettopp. Prøver å legge inn visa korte men det funker ikke! Hva skal keg gjøre? (Er i norge) Jeg* Har du lagd en norsk bruker? Med norsk adresse? eller har du lagd en bruker der du registrerte deg med Amerikansk adresse? Europeiske kort funker kun med kontoer med europeisk adresse! Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Kjøpte meg PS4 i USA. Fungerer fint det.Men, jeg lurer på en ting: Kjøpte også call of duty ghosts, og når jeg prøver å gå på store in-game står det bare loading store content til evig tid... Noen andre som har opplevd lignende? Er dette pga det er amerikansk på europeisk/norsk server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå