basushjerne Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Noen som vet hvordan det er å kjøpe spill med amerikansk PS store konto? Har en uåpnet PS4 hjemme nå, men vet ikke om jeg vil beholde den hvis jeg ikke får kjøpt noen spill nå... Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Jeg har handlet fra US PS Store i noen år. Norske kredittkort går ikke så du må kjøpe amerikanske PSN-kort på eBay (eller andre steder) og skrive inn koden fra disse i PS Store ("redeem code"). Endret 26. november 2013 av ballerusk Lenke til kommentar
Ridiculous Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Har hatt en amerikansk PS4 i en uke nå. Du kan enten bruke strømkabelen som medfølger + reiseadapter, eller kjøpe en strømkabel på Clas Ohlson (ååå så dyrt). PS4 er sonefri på spill, men låst på blurays og DVD. Det vil si du kun kan spille av Sone A (og sonefrie) blurays og sone 1 (og sonefrie) DVDer. Sjekk hvilke bluray-filmer som er sonefrie her: http://regionfreemovies.com/ Om du har noen flere spørsmål så bare fyr løs Hvordan blir det med ps store? Hvordan er det å handle derifra med en ps4 fra usa? Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Går fint det, har amerikansk PSN-konto. Har gjort det samme med min amerikanske PS3 og japanske Vita. Lenke til kommentar
Martin93 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Kanskje eg har misforstått, men går det ikkje med norsk PSN-konto og alt det uansett om PS4en er kjøpt i USA?... Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Joda, kan bruke norsk PSN-konto på hvilken som helst PS4. Det var til og med mulighet for norsk språk på min Vita jeg kjøpte ved japansk release. Lenke til kommentar
Martin93 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 OK, bra eg ikkje har misforstått da siden min blei sendt fra USA idag Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hvor kjøpte du i fra og til hvilken pris? Og kjøp inn strømkabel med norsk støpsel, om du ikke allerede har en du kan bruke Lenke til kommentar
Martin93 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Blei kjøpt på ebay, blei litt dyrere då ofc, men med lønno denna månen med halvskatt + 12timer jobb hver dag var det verdt det! så blei vell 4500 med frakt...+ toll da... Og kan bruke strømkabelen til ps3 på den? Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 220v på ps4 i usa ? eller bare 110? Lenke til kommentar
EndreAnd Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Både Expert og Elkjøp har sagt at de vil få inn en PS4 Killzone Bundle i midten av Desember. (Expert 5stk og Elkjøp 7stk)Hvis jeg ikke får tak i en denne runden, så vurderer jeg å kjøpe en fra ebay. Vet ikke om noen amerikanse, nederlandkse, svenske, danske eller what ever som selger PS4. Noen som er erfarne med ebay?Vil det bli mye penger i toll og frakt, samt hvor lang tid vil det ca. ta? Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Ps4 er multivoltage så ingen problemer der. Kilde: Meg selv, da jeg kjører min US PS4 rett i norsk stikkontakt. Strømkabel til PS3 kan brukes, såfremt du ikke har den store PS3en, den har en annen type støpsel. Ebay: Avhenger fra selger til selger, hva de merker pakken som og hvor heldi/uheldig du er med frakteselskapet når pakken kommer til Norge. Endret 30. november 2013 av ballerusk Lenke til kommentar
chrengen Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Noen som vet hvordan det er med garanti ift. Blod(blue light of death) hvis man handler på ebay fra usa? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Håper at min amerikanske PS4 ankommer landet mandag/tirsdag. Pakken er merket som gave med lav verdi, så jeg slipper forhåpentligvis toll/mva. Stemmer det at jeg trenger denne typen ledning? http://www.clasohlson.com/no/Apparatledning/22-457 Har stor PS3, så jeg kan ikke bruke den ledningen, men regner med at jeg enten har et par slike ^ fra før av eller kan kjøpe en på min lokale Clas Ohlson hvis ikke. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Totenkopf: Jeg kjøpte selv en slik ledning hos Clas Ohlson og det er den jeg bruker på min US PS4. 1 Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Sikker på at de er multivoltage håper jeg? Deler av USA bruker nemlig 110 v, mens andre bruker 220... Håper ikke det er slik at du har vært heldig, og jeg har bestilt en som jeg ikke får brukt. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Vel jeg har brukt min PS4 i over 2 uker, og min US PS3 i 6-7 år, foreløpig ingenting her som har gått i luften. Og såvidt jeg vet bruker hele USA 110v. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Fikk min i dag, null stress å bruke standard strømkabel som ender i et åttetall. Slapp unna toll/mva, må si meg fornøyd med det. Lenke til kommentar
Ridiculous Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Lurer litt mer ang. Ps store. Når konsolen er fra usa. Og man bor i norge. Som noen sa så må man kjøpe psn kort. Fra ebay og andre steder. Så må man da vente på at dette kortet blir fraktet til norge? (1-2 uker) For så å kunne skrive inn kode fra kortet? Sånn det fungerer? Får ikke kjøpt det "digitalt" på nett? :-p Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Konsollen kan være fra Ulan Bator eller hutiheita, har ingenting å si hvor den er fra. Det avhenger av hvilket land PSN-kontoen din er koblet til, hva du satte den til da du laget den. Om den er amerikansk, må du kjøpe PSN-kort for å kunne fylle opp kontoen din med penger. Om den er norsk, kan du bruke VISA-kortet ditt eller norske PSN-kort. Jeg har selv brukt eBay til å kjøpe amerikanske PSN-kort, koster da kanskje $56 for et $50-kort, og koden blir sendt på epost en liten stund etter jeg har betalt. Det fins andre plasser som selger slike kort også, deriblant Play-Asia. Sikkert noen flere alternativer, kanskje noen andre brukere her kan skrike ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå