Ruttis90 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Heisann.. Jeg er for tiden utvekslingsstudent på UC Berkeley i USA og skal være det frem til jul. Jeg har altså muligheten til å kjøpe playstation 4 til $400 noe som vil si rundt 2500 nok.Det jeg lurer på er rett å slett om det vil oppstå noen problemer når jeg kommer hjem til Norge?Vet at de har fjernet regionsperren på ps4, så det vil bli problemfritt.Så er det eneste "problemet" at jeg må kjøpe europeisk strømkabel? Noen som har kjøpt fra USA eller ha peiling?Mvh Arild Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Heisann.. Jeg er for tiden utvekslingsstudent på UC Berkeley i USA og skal være det frem til jul. Jeg har altså muligheten til å kjøpe playstation 4 til $400 noe som vil si rundt 2500 nok. Det jeg lurer på er rett å slett om det vil oppstå noen problemer når jeg kommer hjem til Norge? Vet at de har fjernet regionsperren på ps4, så det vil bli problemfritt. Så er det eneste "problemet" at jeg må kjøpe europeisk strømkabel? Noen som har kjøpt fra USA eller ha peiling? Mvh Arild Ps3 har og alltid vert regionfri, og samme med ps4, men uansett så vil konsollen virke som en norsk konsoll her i landet, eneste du trenger å kjøpe er en strømkabel fra konsoll som passer i norsk stikkontakt når du kommer hjem, du vil ikke trenge omformer eller noe, eneste som er minus ved å handle i usa er att man får ikke 5års reklamasjon på produktet, får kun garanti som gjelder fra produsent... og du vil ikke kunne spille av norske filmer som er sone2, men tror ikke det er så mange som er sperret på sone2 siden amerikanske konsoller kjører sone 1 på blurayspilleren, så kun spill er 100% sonefrie Endret 23. november 2013 av Leffi78 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Så er det eneste "problemet" at jeg må kjøpe europeisk strømkabel? Noen som har kjøpt fra USA eller ha peiling? kjøp en slik power adapter Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med det er så mange som har rapportert problemer med maskinene, bråk/overoppheting osv.. Da er det greit å betale en tusenlapp ekstra og ha garanti fra butikken i norge, og sleppe å tenke på at du kanskje en dag MÅ sende maskinen til USA fra norge f.eks. Endret 23. november 2013 av Iceman22 Lenke til kommentar
Ruttis90 Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 kjøp en slik power adapter Okey, ja det beste er vel å kjøpe en ny strømledning for å slippe adapter. Noen som vet hva noe sånt heter, er det noe sånt: http://www.amazon.com/SF-Cable-European-Power-IEC320/dp/B0017UH3QQ For det er vel ikke mulig å bruke strømkabelen fra ps3? Arild Lenke til kommentar
Eyerock Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Okey, ja det beste er vel å kjøpe en ny strømledning for å slippe adapter. Noen som vet hva noe sånt heter, er det noe sånt: http://www.amazon.com/SF-Cable-European-Power-IEC320/dp/B0017UH3QQ For det er vel ikke mulig å bruke strømkabelen fra ps3? Arild Du kan bruke strømkabelen fra ps3. Dette ble sagt i en review i USA: If you already have a PlayStation 3 to swap out, your work is practically done. Amazingly, the new PlayStation 4 is actually smaller than its predecessor, and uses practically all the same cables. You can plug in the same exact figure-eight power cable and HDMI cable and be good to go, adding Ethernet or optical audio if you need to. All you would need to use US PS4 in Europe is standardized cable with plug used in your country (as seen http://www.consolema...s/fig8pwr11.jpg and http://ak.buy.com/PI...0/223736417.jpg). Endret 23. november 2013 av Eyerock 1 Lenke til kommentar
Ruttis90 Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Jeg hadde ikke tatt sjansen, i og med det er så mange som har rapportert problemer med maskinene, bråk/overoppheting osv.. Da er det greit å betale en tusenlapp ekstra og ha garanti fra butikken i norge, og sleppe å tenke på at du kanskje en dag MÅ sende maskinen til USA fra norge f.eks. Mange rapporterte problem? Har lest 0,4% av konsollene som er solgt har problemer, noe jeg anser som ca ingenting. Lite dilemma på om jeg skal kjøpe/ikke kjøpe. Ser at de er utsolgt overalt på de som koster 3500kr i Norge, noe de kanskje ikke får inn igjen før jul i det hele tatt? Lenke til kommentar
Eyerock Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Mange rapporterte problem? Har lest 0,4% av konsollene som er solgt har problemer, noe jeg anser som ca ingenting. Lite dilemma på om jeg skal kjøpe/ikke kjøpe. Ser at de er utsolgt overalt på de som koster 3500kr i Norge, noe de kanskje ikke får inn igjen før jul i det hele tatt? Komplett og MPX.no fikk tilsammen over 7000 forhåndsbestillinger og det er kun 2000 som får konsollen før jul. Tror elkjøp fjernet PS4 fra sidene sine pga av den store interessen, tror alt håp for og få PS4 konsoll før jul nå var borte siden slutten av august / starten av september, borsett fra på finn.no. Men nå mister denne posten emnet sitt, vi prater om forhåndsbestillinger - vi bør forholde oss til tråden som heter: Forhåndsbestilling av Playstation 4 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Sjansen er nok liten, men den er der... Du kan egentlig glemme få den før jul i Norge hvis du ikke har forhåndsbestilt, eventuelt kjøpe en på finn.no av privatpersoner som selger for 7000kr ++ Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Folk som har bestilt i det siste har fått beskjed om at de får i januar eller senere, så hvis du ikke vil vente er det vel bare å ta med seg en over dammen. Så lenge du ikke er redd får at det er noe feil med den ser jeg ingen grunn til å vente. Lenke til kommentar
Snopmaster Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Bor man i USA, kan man jo teste den der og ta med hjem! Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Har hatt en amerikansk PS4 i en uke nå. Du kan enten bruke strømkabelen som medfølger + reiseadapter, eller kjøpe en strømkabel på Clas Ohlson (ååå så dyrt). PS4 er sonefri på spill, men låst på blurays og DVD. Det vil si du kun kan spille av Sone A (og sonefrie) blurays og sone 1 (og sonefrie) DVDer. Sjekk hvilke bluray-filmer som er sonefrie her: http://regionfreemovies.com/ Om du har noen flere spørsmål så bare fyr løs Endret 25. november 2013 av ballerusk Lenke til kommentar
Snopmaster Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hvor bestiller du da? Blir vel billigere totalt sett (frakt, toll, osv.) Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg kjøpte fra videogamesplus. Kostet meg ca 3750,- for PS4, ekstra kontroll, Killzone og DHL-frakt. Lenke til kommentar
Snopmaster Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Er tomme for konsoller der også ser det ut til....Hvor lang tid tok det da, før du fikk pakken? Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Den ble sendt natt til fredag 15. november (norsk tid, ergo torsdag ettermiddag der borte), hadde den midt på dagen påfølgende mandag. Endret 25. november 2013 av ballerusk Lenke til kommentar
Snopmaster Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jøss, det gikk jo fort! Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Raskeste jeg noensinne har opplevd, er en PS Vita fra Hong Kong, jula 2011. Sendt på en lørdag i 18-tida og ankom Ålesund kl 14 på mandagen. Lenke til kommentar
Snopmaster Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ja. Bare noe dritt de er tomme for konsoller.... Jeg kan ikke finne de ihvertfall... Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ja, de ble fort utsolgt så antar den beste sjansen er enten å kjøpe europeisk eller sjekke eBay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå