Dubious Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 GX7 uten søker som stikker ut bak Værtetting Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Til min bruk er jeg i grunnen fornøyd med komboen 7D+5DII - selvsagt kunne begge (når 7Dmk2 kommer) vært oppgradert, men jeg tror forskjellene i praktisk bruk ikke ville forsvart kostnadene med å oppgradere. Helt klart sier man ikke nei til lettere rigger, men for min del er det helst objektiv-vekt som er problemet (sigma 150-500 veier snaut 2 kg) så et ønske er nok lettere objektiver og da antatt i karbon og færre/lettere glasselement. Men selv om noe slikt skulle dukke opp så tipper jeg at prisnivået ville blitt latterlig og uforsvarlig til min hobbybruk. Min personlige mening er at om riggen veier 700g eller 1000g er ikke det så viktig, man kan ikke stappe den i lomma uansett og det handler mer om at det hele funker tilfredstillende. Tor Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Så lenge jeg ikke ser muligheten for å få et speilløst FF kamera ned i lomma, blir det to system som blir gjeldende for mitt vedkommende. Jeg vet at når jeg ikke får gode nok bilder med D600'n og de kvalitetslinsene jeg har, så er det min feil og ikke kameraets! Etter at jeg har lært meg å bruke det, savner jeg egentlig ingen ting i forhold til å kunne ta de bildene jeg vil. I tillegg må jeg ha et kompakt speilløst kamera som er lett å ta med og som fremdeles produserer kvalitet. For meg er det Olympus E-Pm2 som har samme 16Mp brikke som E-M5 og sammen med Panas' 20mm F/1,7 går den "i lomma" og jeg vet ikke om noen andre kamera i den klassen som leverer like godt!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå