SteinarN Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Jeg har en maskin som jeg har et Sil 3512 2x sata raidkort i. Opprinnelig var det et raidkort, men jeg la inn annen firmware i biosen til kortet slik at det ble et ikke raidkort. Jeg har nå en stk disk tilkoblet kortet. Hvis jeg nå legger inn opprinnelig firmware i biosen slik at kortet på nytt blir raid, hva skjer når jeg restarter maskinen med kun den ene opprinnelige systemdisken tilkoblet? Vil maskinen starte i det hele tatt? Er det noen fare for at innholdet på disken blir ødelagt på noe vis? Endret 23. november 2013 av SteinarN Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Ingen som har noe forslag til dette? Hva skjer når man kobler en eller to disker til et raidkort, begynner kortet med en gang automatisk å gjøre noe med diskene, slette innhold, kopiere innhold etc. Hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Er en god stund siden jeg hadde RAID, men det var en egen RAID BIOS man kunne gå inn i (det kom en sånn 'trykk en tast' melding i BIOS). Her var alle disse kontrollene og innstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå