Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer ved permittering

Norsk-serber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viss du har 440.000 netto i året og leve på fordelt på familien har du mye høyere lønn enn gjennomsnittet, så i grunn ikke noe klage på. 22.000 netto er mer normal sum, så der er kostnadsreduksjoner høyaktuelle.

Kostnadsredukjon ja , men ikke 70 % fra 22.000 til 7.000 !!! Ok fra 22.000 til 15-16.000 !!!

Men er det relevant da?

Forstår ikke mening av din spørsmål ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fikk idag snakke med NAV , og de sa ,hvis jeg finner ny jobb så lenge jeg venter på svar fra NAV , min klage hos NAV blir ikke stoppet !

Og da hvis jeg får senere positiv svar på min klage , da blir jeg etterbetalt til hele den periode fra 7.10 frem til jeg begynt på ny jobben !

Hvis jeg får avslag igjen , da uansett jeg har ny arbeidsgiver , min gamle arbeidsgiver må betale til meg hele den periode han hadde permittert meg uten særlig grunn , fordi jeg var under kontrakt med han !

p.s. fikk også avslag på min sykemelding idag , pga.jeg hadde ikke fast inntekt 4 uker før jeg ble sykemeldt !

Endret av Norsk-serber
Lenke til kommentar

Hvem skal utbetale til meg de dagene fra 7.10 - 14.11 , når jeg fikk avslag første gang , hvis jeg får avslag igjen ?

Jeg ser ikke noen min feil i hele saken !

Det som "kan" sies å være din feil er at du ikke søkte om sosial stønad med en gang. Det kan medføre at du ikke får noe som helst i perioden hvis det viser seg at sosial stønad var det eneste du hadde rett til (uten at jeg helt kan se hvordan det går til).

-Hvis du har krav på dagpenger i perioden skal NAV betale for den også, men det forutsetter at du enten får medhold i klagen din eller at du trekker NAV inn for rettsapparatet og vinner der.

-Hvis permisjonen var ugyldig har du krav om lønn for perioden. Det forutsetter at du enten klager til arbeidsgiver og /eller trekker han inn for retten. Det er vel dette arbeidstilsynet refererer til, men husk at NAV ikke har noen dømmende makt over din arbeidsgiver.

Hvis du får nytt avslag fra NAV må arbeidsgiver enten frivillig velge å definiere permisjon som ugyldig og utbetale lønn (dvs: du klager til din arbeidsgiver og får medhold av arbeidsgiver). Hvis ikke det skjer må du trekke arbeidsgiver inn for rettsapparatet.

Ved en eventuell rettssak vil arbeidsgiver kunne idømmes saksomkostninger så vil tro at det vil kreve tunge grunner før de evt. avslår en klage på en sak som har vært behandlet 2 ganger hos NAV, men de har rett til å være uenige med NAV og prøve sin sak for retten.

Hvis du er overbevist om at arbeidsgiver har gjort en feil trenger du ikke vente på behandlingen hos NAV for å sette i gang en prosess med arbeidsgiver. NAVs vurdering av situasjonen kan brukes som et argument i saken mellom deg og din arbeidsgiver, men det er ikke en forutsettning.

Lenke til kommentar

Hvis du er overbevist om at arbeidsgiver har gjort en feil trenger du ikke vente på behandlingen hos NAV for å sette i gang en prosess med arbeidsgiver. NAVs vurdering av situasjonen kan brukes som et argument i saken mellom deg og din arbeidsgiver, men det er ikke en forutsettning.

Hei !

Mener at min arbeidsgiver har gjort alt riktig når det gjelder min permittering , og grunnen hvorfor han måtte permittere meg !

Ellers takk for svar !!! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsatt venter på svar :(

Hvis alt skje som NAV sa , at jeg får svar på klage etter 15 uker , det kommer ca.akkurat når avslutter min permittering !!!

Min spørsmål : hvis jeg blir sagt opp etter permitteringen (ca i mars mnd.) eller feks.om en uke fra nå , regnes den periode jeg var permittert i hele summa 104 uker-som er lov på dag penger etter arbeidsledighet , eller ikke ?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei :)

Det skjedde mye i den siste tiden !

Først etter 15 uker vente tid på min klage , ringte jeg NAV og spørte hvorfor jek fikk ikke svar enda ! De begynt å beklage , og sa at klage er ikke behandlet enda ! Snakket den gangen med en dame som var veldig hjelpsom , og som har forstått min situasjon ! DAG ETTER var min saken ferdig behandlet og da fikk ja positiv svar ! Fikk etterbetalt hele vente periode .Snart er min permitterin ferdig ( 2 uke til) og da ser ut at jeg kommer tilbake til arbeid ! TAKK for alle som hjelp meg , med sin mening og råd , når det var vanskelig !

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...