Caliber Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hei. Skal kjøpe meg nytt system meget snart og er fortsatt litt i tvil når d gjelder et par komponenter, bl.a. skjerm. Tenkte lenge på å gå for en CRT-skjerm til 2/3k kr, men har i d siste begynt å se litt på div. LCD-skjermer også. Så nettopp testen av LG's L1710B, som jo virket veldig positiv. Allikevel er jeg livredd for å ende opp med katta i sekken, spesiellt siden skjermen skal brukes mye til spilling og merkbar ghosting derfor ikke er akseptabelt. Derfor lurer jeg; har noen noe å si på denne skjermen, noen erfaringer av noe slag eller forslag i d hele tatt? Er også usikkert på hvilken DVI-kabel jeg må anskaffe meg, foreslå/anbefal gjerne en på komplett, siden det er webshop'en jeg mest sannsynlig vil benytte. Bare spør hvis dere trenger vite noe mer i forbindelse med spørsmålene, svarer gjerne. Håper på mange og seriøse svar. - Haakon Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 heppa. Leste den testen jeg og. Når det gjelder dvi kable følger dette med (sikker en single dvi kabel) og den holder i massevis for deg. Det står videre at den er dårlig til å gjengi mørke farger, og de spill jeg spiller har stort sett mørke farger.... Har sent pm til modissen som skrev dette, man han har ikke svart meg ennå. For jeg tror (også utfra bildene fra ut2k3) at q17s egner seg bedre til spilling. Men jeg kan jo ta feil... Finnes også andre bra skjermer der ute, som Eizo L557. Du vil nok ikke merke "ghosting" i noen spill hvis du velger en av disse. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Skal du bruke webshop, har du bare porto-penger å tape på å bestille, prøve og returnere hvis du ikke er fornøyd. Her har du maks 2-300 å tape i å sende skjermen tur/retur. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Finnes også andre bra skjermer der ute, som Eizo L557. Du vil nok ikke merke "ghosting" i noen spill hvis du velger en av disse. Heisann Øyvind, vet du har anbefalet den Eizo skjermen flere ganger nå og jeg er nippe fra og bestille en. Lurte bare på om du har testen den skjermen personlig, eller om du baserer dine anbefalinger ut ifra andre tester? Det som gjør at jeg ikke har bestilt enda, er at hvis jeg legger til 1000kr får jeg en rimlig bra 19" LCD, vanskelig og bestemme seg Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Finnes også andre bra skjermer der ute, som Eizo L557. Du vil nok ikke merke "ghosting" i noen spill hvis du velger en av disse. Heisann Øyvind, vet du har anbefalet den Eizo skjermen flere ganger nå og jeg er nippe fra og bestille en. Lurte bare på om du har testen den skjermen personlig, eller om du baserer dine anbefalinger ut ifra andre tester? Det som gjør at jeg ikke har bestilt enda, er at hvis jeg legger til 1000kr får jeg en rimlig bra 19" LCD, vanskelig og bestemme seg We meet again. Har hørt mye godord om eizo'n fra venner. Også folk her på forumet. Dessuten tror jeg Eiso er produsent som skal ligge i forkant av skjermteknologien. De er jo kjent for å lage de beste CRT skjermene. Eizo har slitt med sine LCD skjermer, men med tanke på at markedet i dag ser ut til å foretrekke LCD vil nok Eizo gjøre alt for å ligge i forkant her. Det betyr at de skjermen som kommer derfra fremover vil / bør være andre skjermer overlegne. Jeg tror L557 er den første som holder mål i dagens marked fra denne produsenten, men vi kan nok vente oss mye mer godt derfra. Dessuten ser den fin ut. For å si det sånn: skulle jeg kjøpt NY lcd skjerm i dag, hadde nok nok valget falt på den skjermen. Men nå må jeg si at 19" ikke er å forakte heller da, men det er et prisspørsmål. Jeg for min del kjøper sikkert ny skjerm ved juletider neste år og da er prisene sikkert enda lavere (og skjermene enda bedre). Det jeg kan si er at skjermen jeg har nå (q17s) holder for øyeblikket. Jeg angrer overhode ikke på dette kjøpet, men jeg er villig til å innrømme at det er bedre skjermer på markedet. Og jeg tror Eizo'n er det desidert beste valget på 17" markedet i dag. Den er jo også TCO 03 sertifisert, og bare det er grunn nok til å kjøpe den. Videre tror jeg den har serdeles gode baklys. Prisen på den er også forsvarlig. Men dette er da mine meninger, og det er sikkert de som er uenig med meg. 19" markedet har jeg ikke satt meg så alt for mye inn i, da dette er forholdsvis dyre skjermer (ennå). Men om 1-2 år kommer det garantert inn en 19" i hjemmet mitt. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Samsung 193T er jo en 19" som har fått glimrende kritikk bl.a. hos dinside. Se her for test. Skjermen koster ca 6300,- hos MPX. Prisene vil nok bare synke ja og OLED er vel rundt hjørnet også. Det har aldri vært lett og kjøpe data utstyr, hehe Men tror nok ikke Eizoen blir ett direkte bom kjøp nei. Det med TCO03 går mer på innstillingsmuligheter på skjermen, slik at den blir mer ergonomisk. Sikkert kjekt, men ikke ett must vil jeg si. Takk for inspillet uansett, ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Samsungen der er god, ingen tvil om det. Men jeg syns det er litt drøyt å betale så mye for en skjerm. Men siden du først vurderer å kjøpe 19" kan du jo se : her Og Hw's egen test av 19" her eller her Lykke til Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg er STRÅLENDE fornøyd med min 193t. Det ghoster noe, men ikke ille etter min mening, og med mindre du er en fullstendig dedikert gamer anbefales den på det varmeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå