Nimrad Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Jeg skal gå til innkjøp av TV nå snart og i forbindelse med at jeg skal kjøpemeg Philips Hue-pærer så kom jeg borti AmbiLight. Tingen er at de kan samarbeide på en eller annen måte og skape stemning i hele rommet når man ser film. Vel, det jeg trenger er egentlig tips til om dette er noe å gå for. Først og fremst er jeg litt skeptisk til veggen jeg har bak. TV-en skal i veggfeste, men dette er veggen den blir hengene på: Hvordan tror dere dette vil fungere? Bra? Jeg liker tanken med å gjøre noe kreativt med Philips Hue-pærer i tillegg. Til slutt, har dere noen tips til valg av TV-apparat? Jeg har et budsjett på ca 10.000,- og smart-TV-funksjoner betyr absolutt null og niks for meg. Jeg kommer til å koble til PS3, PS4, Apple TV og PC til å begynne med. Blir stort sett brukt til TV-serier, film og spill. Kommer i utgangspunktet ikke til å ha noe TV-abonnement. Det er dog viktig at jeg har digital lydutgang, gjerne coax. edit: Jeg ser nå at det finnes en kampanje Philips kjører hvor man får Philips Hue med på kjøpet om man kjøper en Philips TV med 3-sidig AmbiLight. I så fall så legger det 1500,- ekstra på budsjettet på de TV-ene det gjelder. Endret 22. november 2013 av Nimrad Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Ambilight gir nesten en ny dimensjon, innen TV titting. Er i alle fall min mening. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 ......Philips Hue.........AmbiLight... Bumper den her! Jeg håper at du har fått ny TV i hus - ble det en Philips, ble det Ambilight, og ble det Hue-pærer? Selv venter jeg på en Philips 7008 som jeg har bestilt, og visste ikke om det her med Hue-pærene før jeg snublet over en YouTube-video tidligere i dag. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2014 Bumper den her! Jeg håper at du har fått ny TV i hus - ble det en Philips, ble det Ambilight, og ble det Hue-pærer? Selv venter jeg på en Philips 7008 som jeg har bestilt, og visste ikke om det her med Hue-pærene før jeg snublet over en YouTube-video tidligere i dag.Jepp, det ble begge deler Er veldig fornøyd med bildet på TV-en, men den er enoooormt treg i menyene, så det er litt kjipt. 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Takk for svar! Jeg har fått med meg at menyene er trege, men forhåpentligvis trenger jeg jo bare å kalibrere fargene én gang... Hvilken TV gikk du for, og fungerer Ambilight/Hue godt hos deg? Digger den lyse murveggen på bildet i førsteposten, men tømmerveggen mot hjørnet ser kanskje litt for mørk ut? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 bumper denne, har ambilight TV og Hue pærer, men får faen ikke lagt til pærene i TV begynner å bli rimelig forbanna nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå