Gå til innhold

Philips AmbiLight?

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av TV nå snart og i forbindelse med at jeg skal kjøpemeg Philips Hue-pærer så kom jeg borti AmbiLight. Tingen er at de kan samarbeide på en eller annen måte og skape stemning i hele rommet når man ser film.

Vel, det jeg trenger er egentlig tips til om dette er noe å gå for. Først og fremst er jeg litt skeptisk til veggen jeg har bak. TV-en skal i veggfeste, men dette er veggen den blir hengene på:

post-68264-0-05748400-1385149054_thumb.png

Hvordan tror dere dette vil fungere? Bra? Jeg liker tanken med å gjøre noe kreativt med Philips Hue-pærer i tillegg.

Til slutt, har dere noen tips til valg av TV-apparat? Jeg har et budsjett på ca 10.000,- og smart-TV-funksjoner betyr absolutt null og niks for meg. Jeg kommer til å koble til PS3, PS4, Apple TV og PC til å begynne med. Blir stort sett brukt til TV-serier, film og spill. Kommer i utgangspunktet ikke til å ha noe TV-abonnement. Det er dog viktig at jeg har digital lydutgang, gjerne coax.

edit: Jeg ser nå at det finnes en kampanje Philips kjører hvor man får Philips Hue med på kjøpet om man kjøper en Philips TV med 3-sidig AmbiLight. I så fall så legger det 1500,- ekstra på budsjettet på de TV-ene det gjelder.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

......Philips Hue.........AmbiLight...

Bumper den her! Jeg håper at du har fått ny TV i hus - ble det en Philips, ble det Ambilight, og ble det Hue-pærer? Selv venter jeg på en Philips 7008 som jeg har bestilt, og visste ikke om det her med Hue-pærene før jeg snublet over en YouTube-video tidligere i dag.

Lenke til kommentar

Bumper den her! Jeg håper at du har fått ny TV i hus - ble det en Philips, ble det Ambilight, og ble det Hue-pærer? Selv venter jeg på en Philips 7008 som jeg har bestilt, og visste ikke om det her med Hue-pærene før jeg snublet over en YouTube-video tidligere i dag.

Jepp, det ble begge deler :)

Er veldig fornøyd med bildet på TV-en, men den er enoooormt treg i menyene, så det er litt kjipt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har fått med meg at menyene er trege, men forhåpentligvis trenger jeg jo bare å kalibrere fargene én gang... Hvilken TV gikk du for, og fungerer Ambilight/Hue godt hos deg? Digger den lyse murveggen på bildet i førsteposten, men tømmerveggen mot hjørnet ser kanskje litt for mørk ut?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+981234789

bumper denne, har ambilight TV og Hue pærer, men får faen ikke lagt til pærene i TV begynner å bli rimelig forbanna nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...