Gå til innhold

Bare en historie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Laila.

Bilder med en slik følgetekst er det mange som ønsker mer av på forumet, og gjerne med en historie som forklarer hvorfor fotografen er knyttet til / glad i bildene som blir presentert. :)

Det du skriver, medvirker til at jeg ser på bildet ditt med litt annet og mindre kritisk blikk enn om bildet ble presentert alene. :)

Teksten bidrar til at jeg opplever det som bildet inneholder, istedenfor bare å foreta en klinisk analyse basert på vedtatte skrevne og uskrevne regler om hvordan et bilde skal være.

Fotoglede er et sentralt begrep for fotoamatører / - entusiaster, og den kan lett bli borte dersom presentasjon og kritikk av bilder får en form som kan minne om en hundeutstilling !

God fotohelg til deg, også, Laila ! )

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Laila.

Bilder med en slik følgetekst er det mange som ønsker mer av på forumet, og gjerne med en historie som forklarer hvorfor fotografen er knyttet til / glad i bildene som blir presentert. :)

Det du skriver, medvirker til at jeg ser på bildet ditt med litt annet og mindre kritisk blikk enn om bildet ble presentert alene. :)

Teksten bidrar til at jeg opplever det som bildet inneholder, istedenfor bare å foreta en klinisk analyse basert på vedtatte skrevne og uskrevne regler om hvordan et bilde skal være.

Fotoglede er et sentralt begrep for fotoamatører / - entusiaster, og den kan lett bli borte dersom presentasjon og kritikk av bilder får en form som kan minne om en hundeutstilling !

God fotohelg til deg, også, Laila ! )

 

Vennlig hilsen

Albert.

Hei Albert! Opplevde et vendepunkt her for en stund siden. Etter å ha blitt helt fanget av foto og bare ønsket å lære mer og mer om foto og teknikk så mistet jeg litt av det foto var i begynnelsen for meg. I stedet for magefølelse og intuisjon var det blitt til noe konkret og tanker om teknikk og komposisjon osv., og bare det. Vendepunktet, eller veien tilbake kom da jeg kom over en bok på flyplassen som het: NATUR & FOTO _ FOTOKONKURRANSE - NORDIC NATURE PHOTO CONTEST 2013. Den inneholdt så mange flotte bilder som jeg likte umidddelbart. Men tankevekkeren var at om jeg hadde tatt mange av disse vinnenede bildene så hadde jeg kassert dem for øra mine var full av at det ikke skulle være uforstyrrende bakgrunn, det skulle være skarpt osv. ??? Så nå håper jeg "magen" bestemmer igjen. Jeg har allikevel lyst til å lære mest mulig om teknikk og mestre det og så kunne bruke det til å velge uttrykksform. Kommer nok aldri så langt - men jeg koser meg med reisen :) Om du får tak i boka, lånt den eller annet - kan anbefales! :)

Endret av Jentungen1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...