fUsiOn Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Nei, jeg sa ikke feil.. Det ER en GPU blokk, men nok om det.. Jeg har denne blokka (GF4 blokk): GF4 blokk av den enkle grunn at jeg hadde GF4 før.. Skal modde den litt om nødvendig, slik at den passer. Det jeg lurte på er om det er nødvendig å fjerne shimen som er rundt VPU. Da skjermkortet lager fine blåskjermer når jeg ikke har nok luftgjennomstrømning så tenke jeg det var på tide å feste blokka. Er det farlig å fjerne shimen? Kan jeg lettere ødelegge core? Jeg spør fordi jeg aldri har festa vannkjøling på et radeon kort før. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Du tjener vel litt på å fjerne shimen.. bare vær forsiktig så går det sikkert fint.. har ingen erfaring.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Du tjener vel litt på å fjerne shimen.. bare vær forsiktig så går det sikkert fint.. har ingen erfaring.. Har hørt at shimen er litt høyere enn core, og da vil jo ikke blokka få kontakt? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Nå er det jo en snasen blokk du har der, men den er mye billigere en skjermkortet... Så hvorfor ikke ta en fil, og file ned litt rundt det området som skal på Core? Men vær for guds skyld stø på kanelhånda. Sett evt. på en beskyttelse slik at du har noe å styre filen etter. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 vel da jeg hadde det kortet fjeret jeg den metallringen ,ingen prob Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Pice of cake det å fjerne den shimsen. Jeg brukte en tapet kniv som jeg forsiktig førte under shimsen hele veien rundt. Satt ikke så veldig hardt. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Nå er det jo en snasen blokk du har der, men den er mye billigere en skjermkortet... Så hvorfor ikke ta en fil, og file ned litt rundt det området som skal på Core? Men vær for guds skyld stø på kanelhånda. Sett evt. på en beskyttelse slik at du har noe å styre filen etter. God ide, jeg har sett flere som har gjort det samme, men så er det slik at det blir det samme som a fjerne shimen. Fordi det er forsatt vare det som treffer core som er i kontakt med noe, men annet man er veldig flink til å file slik at kantene du filer ligger fint og stødig på shimen, samtidig som den har full kontakt med core. Hvor stor er core? Core er ikke supersprø eller noe? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 En annen løsning er jo og fjerne shim, slipe den litt ned (på samme måte som du plansliper en kjøler) og sette den på plass igjen. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 En annen løsning er jo og fjerne shim, slipe den litt ned (på samme måte som du plansliper en kjøler) og sette den på plass igjen. Hmm... det hørtes bedre ut.. :smile: Får se hva jeg får til neste helg.. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 ...eller ta et fett lag med kjølepasta og sette blokka på! Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har fjernet shimen på 9800 kortet mitt, og jeg var ganske voldsom når jeg monterte vannblokken. Core tåler en del så lenge du passer på å belaste den jevnt, og ikke på et av hjørnene. Jeg bruker forresten samme vannblokk, og den funker veldig bra. Har bestilt loddebolt osv, og potmeter har jeg liggende klare Skal nok få testet hva den blokken er god for ja. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Har du en gammel nb ribbe , så kan du ta den gummipakningen som er på den og sette den på istedenfor den shimen som står der,det blir fullgodt :wink: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har fjernet shimen på 9800 kortet mitt, og jeg var ganske voldsom når jeg monterte vannblokken. Core tåler en del så lenge du passer på å belaste den jevnt, og ikke på et av hjørnene. Jeg bruker forresten samme vannblokk, og den funker veldig bra. Har bestilt loddebolt osv, og potmeter har jeg liggende klare Skal nok få testet hva den blokken er god for ja. Samme blokk som i samme blokk med samme feste? Eller samme blokk som i samme blokk med feste til ATI kort? Må si det kortet ditt suser og går bra formann.. Kjører jo nesten XT fart. Det er bra med tanke på at det er et NP kort.. Har ikke testa 9700 Pro kortet mitt noe enda da.. har tenkt å holde på det litt.. Fikk det nytt for fine 1999Kr på Multicom. Syns det var verdt prisen. Lagersalg er noe fine greier. Har du en gammel nb ribbe , så kan du ta den gummipakningen som er på den og sette den på istedenfor den shimen som står der,det blir fullgodt :wink: Hmm.. gummipakning.. neeh.. det har jeg aldri sett på en NB i mine levedager.. heh.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har fjernet shimen på 9800 kortet mitt, og jeg var ganske voldsom når jeg monterte vannblokken. Core tåler en del så lenge du passer på å belaste den jevnt, og ikke på et av hjørnene. Jeg bruker forresten samme vannblokk, og den funker veldig bra. Har bestilt loddebolt osv, og potmeter har jeg liggende klare Skal nok få testet hva den blokken er god for ja. Samme blokk som i samme blokk med samme feste? Eller samme blokk som i samme blokk med feste til ATI kort? Må si det kortet ditt suser og går bra formann.. Kjører jo nesten XT fart. Det er bra med tanke på at det er et NP kort.. Så vidt jeg vet så kjører det godt over XT fart.. XT kjører jo 412/365 .. og jeg kjører 455/370 som max. Jeg har fortsatt igjen å gjøre en voltmod, og jeg regner med å kjøre minst 490/390 etter modden. Med et pelt elns så klarer jeg nok 500 på core, men det blir litt lenger frem i tid.. en måned eller to kanskje. Blokken min er helt lik bortsett fra at den har feste til radeon orginalt. Om du bare borrer to nye hull i den litt nærmere blokka så vil den sitte som støpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå