Gå til innhold

Billig bærbar PC

Monna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en Pc som KUN takler oppgaver som f eks surfing og kanskje skriving og slike normale ting som alle maskiner uansett takler så kan du jo se på en brukt maskin. Brukte maskiner på finn kan jo være økonomisk med tanke på pris og med tanke på at maskinene faktisk fungerer ok til ditt bruk. Men hvis du vil ha en ny maskin så anbefaler jeg denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2075041

En meget rimelig maskin som takler surfingen din, og dessuten så har jeg gode erfaringer med denne! Den kan kanskje bli litt varm og bråke litt, men ellers helt ok :)

Lenke til kommentar

Jo, det har jeg vist :p Mekret det ikke før nå, men uansett så er dette en meget god maskin ti den prisen og den fungerer ok til ditt bruk! Ellers så kan du få en litt kraftigere Compaq for en litt dyrere penge, men det vil jeg si ikke er nødvendig i og med det du skal bruke maskinen til :)

Lenke til kommentar

Jeg ville virkelig ikke kjøpt en HP-maskin, ihvertfall ikke en fra Compaq-serien. Elendig kvalitet og prosessoren på den modellen er for svak til selv lett surfing. Gå heller for ASUS F502CA. Koster en tusenlapp mer, men vel verdt det. Kraftigere prosessor, tynnere samt lettere og generelt høyere kvalitet på maskinen.

Lenke til kommentar

Har selv hatt en maskin med Atom 330 som har omtrent lik ytelse, og den var alt for svak for selv lette oppgaver. Bare det at den bråker og blir varm er jo en god nok grunn i seg selv til å stå over og heller kjøpe ASUS F502CA, eller en annen maskin av høyere kvalitet.

Lenke til kommentar

Ja, men har han råd til det er en annen sak. Ellers så finnes det en god del andre rimelige compaq maskiner, som leverer i større grad og med en sterkere prosessor. Også da maskiner som ikke bråker, men når man skal ha en billig Hp maskin så må man nok regne med at de kan bli litt varme. Det er det dårlige som er kjent med HP, men det som er problemet er at det er mange som tror at dette gjelder alle bærbare Hp maskiner. Dessuten er Hp suverene på stasjonære arbeidsmaskiner til f eks kontor.

Sier bare dette til forsvar av HP i og med at det er så mange som har refset disse for maskinene demmes. Dette gjelder ikke alle og hvis man kjøper en maskin til over 5000 så kan man få ett skikkelig rivjern til den pengen! Bare for å si at HP ikke er noe dritt.

Lenke til kommentar

Jeg vet om flere som har hatt HP-maskiner, og alle sier det samme: at maskinene stort sett er elendige. Dårlig kjøleløsning som gjør at de blir varme og bråker, elendig byggekvalitet og de dør som fluer. Det er greit nok at du er fornøyd med de HP-maskinene du har hatt, men det er ikke uten grunn at folk er misfornøyd med dem.

Det er bedre å kjøpe en bærbar til 3000kr enn en bærbar til 2000kr som man må bytte ut etter et par år hvis man er heldig.

:)

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i at det er bedre med e maskin til 3000, men å si at HP maskiner blir varme, bråker og dårlig byggekvalitet er feil. De billigste modellene så forekommer dette, men straks du kommer over 5000 så er det noe helt annerledes. Dessuten har jeg aldri opplevd en dårlig byggekvalitet på HP, og de her sannelig suverene på kontor maskiner, stasjonære! :)

Men, en maskin til 3000 er så uendelig mye bedre enn en til 2000. Jeg ser den! :)

Lenke til kommentar

Det er ikke feil at mange av HP sine maskiner blir varme, støyer og har dårlig byggekvalitet når dette er et velkjent problem. EliteBook-serien derimot er bra, men ellers ville jeg styrt unna. Billigmodellene har blitt noe bedre med årene, men jeg ser ingen grunn til å kjøpe en maskin fra HP istedenfor en fra for eksempel ASUS eller Samsung som generelt holder mye høyere kvalitet.

Lenke til kommentar

Elitebook, Zenbook og de andre modellene til over 5000 er eget bra! Null problemer. Pavilion serien er også heftig gode maskiner. Har selv en pavilion og den har jeg hatt i fire år, og den går 12 timer i døgnet, men den er like god nå som før.

Compaq, og de andre jalla modellene er derimot noe annet, men problemet er at det er kanppe noen som har prøvd disse modellene!

Men ikke dette bli en Hp diskusjon, tilbake til topic. Vi kan heller ta dette i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Takk for innspillene :)

Jeg orker ikke en pc som blir varm, så da faller hp'en bort. Jeg må ha en pc som jeg kan kjøpe på elkjøp eller expert. Kan denne være et alternativ da:

Acer Aspire V5 15.6"

Endret av Monna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...