Gå til innhold

En annen deppetråd for oss som vil ha krasse tilbakemeldinger.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg føler meg ikke spesielt velkommen i deppetråden, og der jo forsåvidt greit det, for jeg kan ikke akkurat endre folks oppfatning av meg. Men jeg har fortsatt lyst til å skrive ned mine depressive tanker, og da føler jeg en deppetråd som har høyere terskel for krasse tilbakemeldinger, hadde vært noe for meg.

 

Jeg startet forsåvidt tråden her, men den ble stengt:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1553038

 

Hva er føringene rundt dette? Og hvor bør jeg skrive mine depressive tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan vel si det har blitt en slags bestemmelse i deppetråden (den orginale):

 

post-99953-0-08254300-1385151256_thumb.jpg

 

Jeg har ikke tid til å bruke ukesvis på å få luftet meg.

 

________________________________

 

Jeg mener min nye deppetråd hadde vært et nødvendig tilskudd i forhold til at depresjon er et løst begrep. Og ja, noen ganger er det det fint å gråte og synes synd på seg selv, for ja, man har absolutt lov til å synes synd på seg selv, og det er jo helt naturlig at man gjør det om det skjer noe fælt.

 

Men mange av mine "depresjoner" er mer tvangstanker kan man vel si. For tankene gjør meg, og noen ganger roter tankene til. Da trenger jeg å få løst de opp for å ikke bli nedfor altfor lenge, for jeg vil ikke være nedfor, jeg vil være glad, og ingenting hadde vært finere enn om alle kunne vært slik de alltids vil være.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at du ikke er velkommen, det er heller det at du, uoppfordret, prøver å løse andre sine problemer med heller utradisjonelle metoder, noe ikke alle setter like stor pris på. Folk kommer for å lufte tankene sine, men ender opp med til dels meget krasse tilbakemeldinger som de verken har bedt om eller finner særlig hjelpsomme. Når dette pågår konstant over tid så vil man til slutt erte noen på seg. Mange som poster i deppetråden sliter med alvorlige plager, og da er ikke bare krasse tilbakemeldinger lite hjelpsomme, de kan faktisk gjøre vondt verre. Det er fullstendig mulig å bruke deppetråden til hjelp uten å sitere alle andre med problemer og fortelle dem hva de har gjort feil fordi du i en lignende situasjon ville gjort det annerledes. Just my two cents.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...