Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stasjonær pc, maks 7k

Anbefalte innlegg

Hei!

For første gang i mit liv planlegger jeg kjøp av en stasjonær PC. Håper noen vil ta seg tid til å komme med gode forslag til maskiner eller hva jeg konkret bør se etter. Jeg ser for meg å betale rundt 5-6000, og ikke mer enn 7000. Hovedsaklig vil den bli brukt som en arbeids-PC med to skjermer, med nettbruk og tekstbehandling.

Men den skal også bli brukt til Football Manager 2014. Grafikken er altså ikke spesielt vikig, men den må ha nok RAM. Har ikke full oversikt over hva som kreves, men ser for meg at minst 12 er nødvendig for å kjøre stor nok database uten at det går for tregt.

Størrelsen på harddisken er uvesentig. "Alt" er godt nok.

Altså: Maskinen skal primært bli brukt til å spille FM, samt "vanlige" aktiviteter som film, tekstbehandling, surfing, musikk...

PS: Helst uten noen helst form for tillegg, type tastatur, mus, skjerm... Gjerne også uten operativsystem.

Endret av eiresp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygge selv eller kjøpe en bygd en? Hvis du skal kjøpe en bygd en så anbefaler jeg at du velger komponenter hos komplett også lar du de bygge en maskin for deg. Ellers så er Hp sine Tårn også noe å glefse etter. Men når alt kommer til alt så er nok det beste å kjøpe komponenter også rett og slett bare bygge det hele selv, så hva er det du har tenkt på? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...