Gå til innhold

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

Blake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Og om du vil kjøpe utstyret, istedet for å leie hver gang man dør, så blir det en god del utgifter. Alt har en pris på 400 og over

Men jeg skal aldri dø så, har alltid med meg en fe i krukka:)

Lenke til kommentar

Har nå spilt spillet noen timer. Var først veldig skuffet, de første templene var jo så lett at alt gikk på autopilot. Nå har jeg akkurat spilt igjennom det første templet i den andre verden (som jeg ikke tar navnet på i farten) og der var jeg endelig nødt til å tenke litt. Den var langt i fra vanskelig, men den var betydelig bedre enn de tre første.

Føler også at ting er generelt lettere enn i ALTTP. F.eks når man skulle inn i tempel tre i ALTTP så måtte man først finne skoene og boken. Og det var ingen personer i spillet som forklarte deg det.

I ALBW så er det jo et symbol utenfor templet som viser hva du må ha, du trenger bare å dra hjem, hente det og dra tilbake.

Ett annen eksempel er når du henter sverdet. Klarer du ikke oppgaven i skogen på første forsøk så blir oppgaven litt lettere, klarer du det ikke da heller så blir det enda enklere (blir mindre og mindre personer i ringen som blandes sammen)

Men alt i alt er det et gledelig gjensyn med den verden, håper bare det blir betydelig vanskligere etter hvert

Endret av Hårek
Spoiler
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Alikvel har du den meter´n. Så du kan ikke spamme piler osv

Det med metern liker jeg veldig godt, kan huske dem gangene jeg ikke kom meg videre fordi jeg manglet piler eller bomber

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Forstår ikke helt poenget med at man blir fratatt ting når man dør. Jeg bare reloader fra forrige save når jeg dauer.

Det er fordi du låner de tingene og når du dør har han/hun krav på tingene sine tilbake

Lenke til kommentar

Har nå spilt spillet noen timer. Var først veldig skuffet, de første templene var jo så lett at alt gikk på autopilot. Nå har jeg akkurat spilt igjennom det første templet i den andre verden (som jeg ikke tar navnet på i farten) og der var jeg endelig nødt til å tenke litt. Den var langt i fra vanskelig, men den var betydelig bedre enn de tre første.

Føler også at ting er generelt lettere enn i ALTTP. F.eks når man skulle inn i tempel tre i ALTTP så måtte man først finne skoene og boken. Og det var ingen personer i spillet som forklarte deg det.

I ALBW så er det jo et symbol utenfor templet som viser hva du må ha, du trenger bare å dra hjem, hente det og dra tilbake.

Ett annen eksempel er når du henter sverdet. Klarer du ikke oppgaven i skogen på første forsøk så blir oppgaven litt lettere, klarer du det ikke da heller så blir det enda enklere (blir mindre og mindre personer i ringen som blandes sammen)

Men alt i alt er det et gledelig gjensyn med den verden, håper bare det blir betydelig vanskligere etter hvert

99,9% av alle spill er så causal at hver enkel skal komme seg gjennom.

Det med metern liker jeg veldig godt, kan huske dem gangene jeg ikke kom meg videre fordi jeg manglet piler eller bomber

Her er jeg meget uenig. Var jo slike ting som gjorde mange spill mye mer krevende. Unlimited arrows,serr :-S
Lenke til kommentar

Det er fordi du låner de tingene og når du dør har han/hun krav på tingene sine tilbake

Ja, den logikken er jeg med på. Men, når dere dør, loader ikke dere bare forrige save da? I dette spillet så kan du jo save ganske ofte. Har sikkert dødd 4 ganger, men alle gangene har jeg bare loadet save-filen. Har altså aldri levert tilbake noe utstyr til han nissen som bor i huset mitt.

Lenke til kommentar

Ja, den logikken er jeg med på. Men, når dere dør, loader ikke dere bare forrige save da? I dette spillet så kan du jo save ganske ofte. Har sikkert dødd 4 ganger, men alle gangene har jeg bare loadet save-filen. Har altså aldri levert tilbake noe utstyr til han nissen som bor i huset mitt.

Jeg har enda ikke dødd, men jeg vil ikke laste inn save gamen hvis det skjer. Det er utrolig kjipt å spille igjennom hele tempelet igjen hvis du dør hos bossen, spesielt hvis du dør flere ganger.

Til resten:

sorry for spoiler i tidligere innlegg. Jeg tenkte meg ikke om.

Endret av Houdini
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva hvis du har gjort mye i en grotte og så dør, er det ikke mye strev å gjøre det om igjen for å laste inn forrige game?

Save`r folk hvert 5. minutt i dagens spill??

Vist det er slik man kan save fra menyen så kanskje

Lenke til kommentar

Neida, saver ikke hvert 5. min (det er for mye stress), men saver før jeg går inn til boss dersom det er mulig. Dør jo som regel ikke utenom det. Ofte trenger du jo enkelte redskaper for å slå bossen, så det er jo HVERTFALL stress å måtte gå helt tilbake til ditt eget hus, leie ting på nytt igjen, og gå inn til boss igjen...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Neida, saver ikke hvert 5. min (det er for mye stress), men saver før jeg går inn til boss dersom det er mulig. Dør jo som regel ikke utenom det. Ofte trenger du jo enkelte redskaper for å slå bossen, så det er jo HVERTFALL stress å måtte gå helt tilbake til ditt eget hus, leie ting på nytt igjen, og gå inn til boss igjen...

Var på kjempen på ene tempelet og døde og måtte dra helt tilbake til huset og svi av over 500 kroner, så irriterendes

Lenke til kommentar

Jeg klager aldri på andres spillestil, så hvis save n' load passer dere best så synes jeg dere skal gjøre det :)

Jeg gjør det selv i x-com, men i zelda så tar jeg konsekvensen av å dø. Men nå i det siste er jeg sluttet å leie utstyret, føler spillet er raust med penger så jeg prøver å kjøpe det jeg trenger. Da vil jeg ikke miste det hvis jeg dør.

Edit:

Må inrømme at jeg bruker litt save n' load på pengespillene i zelda. Jeg gidder rett og slett ikke å bruke flere tusen for å finne ut hva hovedpremiene er.

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Og om du vil kjøpe utstyret, istedet for å leie hver gang man dør, så blir det en god del utgifter. Alt har en pris på 400 og over

Hvor gjør jeg det? Jeg døde nettopp på toppen av Death Mountain, så dermed er hele dungeonen bortkastet. Kan ta continue fra siste rom, men hva er vitsen når jeg trenger utstyret jeg hadde for å komme videre? Har aldri fått noe som helst hint om hvor/om jeg kan kjøpe noe som helst.

Lenke til kommentar

Hvor gjør jeg det? Jeg døde nettopp på toppen av Death Mountain, så dermed er hele dungeonen bortkastet. Kan ta continue fra siste rom, men hva er vitsen når jeg trenger utstyret jeg hadde for å komme videre? Har aldri fått noe som helst hint om hvor/om jeg kan kjøpe noe som helst.

Det forklarte han du leier utstyret av første gang du møtte han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...