Gå til innhold

Hva er best av turbaserte- og sanntidskamper?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turbasert er definitivt langt mer taktisk enn sanntid, det er en personlig preferanse og som er viktig for meg, hovedsakelig fordi jeg hater spill der det er viktigere å være kjapp i antall tastetrykk og bruk av makroer (Starcraft) enn å kunne bruke tid på å sette opp en god strategi og tilpasse seg underveis (joda starcraft har det også).

Å ha muligheten til å kunne ta ting i eget tempo når det gjelder et "singleplayer" spill er et stort pluss for meg, svært mange av kampene i Baldurs Gate var ren strategi når man har spillere som ikke er "uber" , noe som gjelder mange av de eldre rollespillene også.

I dag har dessverre mye av den gamle magien forsvunnet , feks måtte man på eldre rollespill bruke riktig type våpen mot varulver (magiske +3 eller sølvvåpen ) , et Troll måtte drepes med ild om man ikke ønsket at det skulle komme tilbake og vampyrer behøvde en stake i hjertet for å dø permanent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

alltid sanntid, mer skills og jeg får mer innlevelse i spillet

turbasert er bare tull, treigt og upraktisk

hater spill som ff, civ, xcom, pokemon (overhypa hipster spill) etc.

eneste turbaserte spillene som funker er sjakk, hearthstone og andre kort spill

Hvordan kan du hate pokemon? det er jo best

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

aldri likt anime, derfor!

forklar hvorfor det er best?

Et spill er ikke anime, det er serien som er anime. Spillet er et rpg spill, har så å si alle gameboy til 3ds spillene av pokemon:) mye bedre enn final fantasy imo

Lenke til kommentar

Et spill er ikke anime, det er serien som er anime. Spillet er et rpg spill, har så å si alle gameboy til 3ds spillene av pokemon:) mye bedre enn final fantasy imo

Smaken er som baken imo!

Personlig synes jeg Pokemon spillene var helt greie, utrolig mye "grinding" , Final Fantasy spillene var heller ikke så mye å skryte av rent rpg messig , men god underholdning er nå i alle fall noen av dem (FFVII og IX ) .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Smaken er som baken imo!

Personlig synes jeg Pokemon spillene var helt greie, utrolig mye "grinding" , Final Fantasy spillene var heller ikke så mye å skryte av rent rpg messig , men god underholdning er nå i alle fall noen av dem (FFVII og IX ) .

Gamle final fantasy ihvertfall, prøvde ff spill først 6 år siden og det var ff12 som var noe lunde greit så prøvde jeg ff8 forfjor og elsket det. Noe som bare tyder at final fantasy har tapt seg stort etter ps1 eraen

Lenke til kommentar

Joda, det er sant.

Final Fantasy har blitt dårligere , selv om det går litt opp og ned.

Rollespill elementene har blitt utvannet og i de siste spillene kunne jeg så og si spille uten engang å se på skjermen mens kampene gikk. Utrolig kjedelig faktisk (brukte til slutt automatiske knapper på 90% av kampene).

FFXIII var pent å se på, men som sagt utrolig kjipt å spille, oppfølgeren var litt mer underholdende men siden selve systemet bak kampene ikke var nevneverdig endret mener jeg personlig at spillet fortsatt ikke levde opp til topp score.

Secret of Mana er dog en klassiker som du bør få spilt, genialt Snes spill.

Så har man jo selvsagt til Pc flere gode klassikere om du ønsker å prøve gode rollespill , her bør man definitivt få prøvd ut Baldurs Gate II.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Joda, det er sant.

Final Fantasy har blitt dårligere , selv om det går litt opp og ned.

Rollespill elementene har blitt utvannet og i de siste spillene kunne jeg så og si spille uten engang å se på skjermen mens kampene gikk. Utrolig kjedelig faktisk (brukte til slutt automatiske knapper på 90% av kampene).

FFXIII var pent å se på, men som sagt utrolig kjipt å spille, oppfølgeren var litt mer underholdende men siden selve systemet bak kampene ikke var nevneverdig endret mener jeg personlig at spillet fortsatt ikke levde opp til topp score.

Secret of Mana er dog en klassiker som du bør få spilt, genialt Snes spill.

Så har man jo selvsagt til Pc flere gode klassikere om du ønsker å prøve gode rollespill , her bør man definitivt få prøvd ut Baldurs Gate II.

Får håpe ff15 blir noe, grafikken på spillene begynner å bli så bra no at det likesom greit kan være en film fordi det ser så ekte ut:)

Lenke til kommentar

Sanntid med pause fikk min stemme. Det er noe eget ved å komme i kamp, pause, sette opp alle angrep, spells etc. for så å se helvete bryte løs.

Dessuten er det greit å kunne løse enkle kamper mot pinglete fiender kjapt og greit i sanntid. Det er bare irriterende å gå inn i turn based for hver lille skirmish.

Lenke til kommentar

Turbasert er definitivt langt mer taktisk enn sanntid, det er en personlig preferanse og som er viktig for meg, hovedsakelig fordi jeg hater spill der det er viktigere å være kjapp i antall tastetrykk og bruk av makroer (Starcraft) enn å kunne bruke tid på å sette opp en god strategi og tilpasse seg underveis (joda starcraft har det også).

Å ha muligheten til å kunne ta ting i eget tempo når det gjelder et "singleplayer" spill er et stort pluss for meg, svært mange av kampene i Baldurs Gate var ren strategi når man har spillere som ikke er "uber" , noe som gjelder mange av de eldre rollespillene også.

I dag har dessverre mye av den gamle magien forsvunnet , feks måtte man på eldre rollespill bruke riktig type våpen mot varulver (magiske +3 eller sølvvåpen ) , et Troll måtte drepes med ild om man ikke ønsket at det skulle komme tilbake og vampyrer behøvde en stake i hjertet for å dø permanent.

100 prosent enig i alt du skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...