Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor får man legeerklæring for angst?

gudaman

Anbefalte innlegg

Hei, er nødt til å få legeerlæring for angst. Kan dette gjøres gjennom fastlege, hvis ikke, hvordan?

Har noen her fått legeerklæring for en psykisk problem, hvordan foregikk prosessen? Tanken at noen skal stille diagnose på et psykisk problem viker merkelig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man starter som regel hos fastlegen. Fastlegen gjør jobben, skriver ut medisin, eller henviser det til andre tjenester. Ta deg en prat med legen din, så finner han ut hva som må gjøres :)

Da jeg fikk lignende legeerklæring, var jeg hos psykolog, men det var fastlegen som henviste meg dit fra starten.

-Daniel

Lenke til kommentar

Må vise frem legeerklæring for skolen.

Hvis du trenger tilrettelagt undervisning eller spesielle opplegg som skal gå over tid, så må du ha en sakkyndig uttalelse fra PPT (skolepsykolog).

Hvis det ikke gjelder slike saker, så vil en erklæring fra fastlegen være nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du trenger tilrettelagt undervisning eller spesielle opplegg som skal gå over tid, så må du ha en sakkyndig uttalelse fra PPT (skolepsykolog).

Hvis det ikke gjelder slike saker, så vil en erklæring fra fastlegen være nok.

Fy søren, så det hele starter allerede i utdanningsinstitusjonene (skolen).

Av og til er livet vel mye byråkratisk. Ihvertfall for meg, så setter jeg opp skole og arbeid i to ulike kategorier, selv om den ene er nødvendig for den andre. Jeg tar lettere på plasseringen (kategorien), som skolen har i forhold til plasseringen arbeidslivet har.

Selvfølgelig er skolen ment og er med på å bygge opp gode rutiner og måter å oppføre seg på. Men, jeg synes det må være måte på hvor tungrodd alt skal være. I arbeidslivet kan jeg forstå viktigheten, i og med at det står om økonomiske verdier.

Men, man er tross alt også menneske oppi alt sammen. Makan !!

Jeg håper TS får den hjelp som behøves så skolesituasjonen går seg til på for deg den beste måten. :)

Anonymous poster hash: fd91f...464

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...