EmanuelAn Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hvilke konsekvenser kan jeg få hvis jeg blir tatt for å øvelseskjøre i Danmark/Tyskland? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Noen millioner i konstnad dersom det oppdages i forbindelse med en ulykke. 6 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Samme som for kjøring uten førerrett. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Samme som for kjøring uten førerrett. Kan man ikke øveleskjøre i danmark? Eller må fyren som sitter på være dansk statsborger? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Kan man ikke øveleskjøre i danmark? Eller må fyren som sitter på være dansk statsborger? Skal du øvelseskjøyre i Danmark så må du følge dei danske reglane. Eit kjappt googlesøk viser at det ikkje er tillatt med privat øvelseskjøyring i Danmark. All kjøyreopplæring skal være gjennom godkjent kjøyreskule. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Vet at en del norske kjøreskoler kjører til Sverige på langtur med elever, men privat tror jeg ikke det er lov. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Kan man ikke øveleskjøre i danmark? Eller må fyren som sitter på være dansk statsborger? Generelt sett gjelder ikke norske regler om førerkort og øvelseskjøring i utlandet (for førerkort har vi dog en del gjensidige avtaler i EØS). Øvelseskjøring må derfor skje etter de regler som gjelder i hvert enkelt land. Øvelseskjøring i Sverige krever så vidt jeg vet at både ledsager og passasjer har bestått et slags trafikalt grunnkurs. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Øvelseskjøring i Sverige krever så vidt jeg vet at både ledsager og passasjer har bestått et slags trafikalt grunnkurs. Det regelverket gjelder forsåvidt i Norge også. Gikk ut ifra at det var samme i danmark. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Det regelverket gjelder forsåvidt i Norge også. Ledsager må ikke ha bestått et slags trafikalt grunnkurs i Norge. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ledsager må ikke ha bestått et slags trafikalt grunnkurs i Norge. Om jeg ikke misminner meg så må ledsager ha tatt et kurs sammen med den som skal ledsages. (kurset må derfor taes på nytt om du skal ledsage en ny person) Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Da misminner (?) du deg. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Du tar definitivt feil. I tillegg er ikke trafikalt grunnkurs nødvendig for den som skal lære heller om vedkommende er over en viss alder. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Du tar definitivt feil. I tillegg er ikke trafikalt grunnkurs nødvendig for den som skal lære heller om vedkommende er over en viss alder. Korrekt. Hvis du har fylt 25 år behøver du ikke fullt trafikalt grunnkurs. Da holder det med at du er med på førstehjelp og mørkedemo før du begynner å øve. Lenke til kommentar
Prøve.no Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Nesten riktig BIGG. Faktisk trenger du ikke førstehjelp og mørkedemo før du begynner å øvelseskjøre om du har fylt 25 år, men det må være på plass før du tar oppkjøringen. Tar du førerprøven mellom 16. mars og 1. november, får du utsettelse til 31. januar året etter med å ta mørekjøringen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Om jeg ikke misminner meg så må ledsager ha tatt et kurs sammen med den som skal ledsages. (kurset må derfor taes på nytt om du skal ledsage en ny person) Dette var ment for sverige, men diskusjon klippet ut resten av sitatet så det falt litt ut av meningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå