Gå til innhold

Hjemmekino [Projector, Lyd, Lærret] - 200 000 kr

Anbefalte innlegg

Postet denne på avforum også, men tenkte jeg kunne poste her også =)

Hey!
Jeg trenger litt hjelp her. Har aldri vært på utkikk etter utstyr i denne prisklassen før, så her trenger jeg tips fra folk med erfaring.

Kort sagt:
Har ett rom på ca 5.5m x 4.2m
Trenger Lærret, Projector, og lyd.

Lærret: Gjerne 2m x 3.5m, og tilpasset projectoren som skal brukes.
EDIT: Lærrete bør være motorisert.

Projector: Skal være mørkt rom. Viktig med godt bilde (så klart), men også god 3D! Jeg så kino med Dolby 3D, og det var imponerende. Mye bedre enn RealD og det andre jeg har vært borti. Mulig dere vet andre teknologier også som er gode til hjemmekino 3D? Projektoren skal også vise godt bilde i 2D så klart.
EDIT: Projector blir montert i tak. Avstand til lærret ca. 5.4 meter

Lyd: Tenker å hive opp noen bose høytalere i andre rom, da jeg er veldig fornøyd med lyd i forhold til størrelse på disse. Men til hjemmekinoen trenger jeg noe med litt mer trøkk. Litt mer kino lyd wink.png
Så størrelse er ikke like viktig her, men vil ha noe som spiller fint, gjerne høyt, og med trøkk. Dere vet selv hva som fungerer godt til dette, og jeg har liten eller ingen erfaring med dette =/ Tror 5.1 holder, men om dere mener 7.1 er bedre så fyr løs. Åpen for alt som høres bra ut! smile.png

Budsjett er på max 200 000 kr. Trenger ikke koste så mye, men ikke mer enn det. (Finnes projectorer med LED nå? :p Så man slipper å bytte pære og slikt? Skal kjøpe alt fra statene eller noe, så trenger ikke regne med norske priser. Og det skal ikke til Norge, så trenger ikke regne med moms heller. )

Håper på litt tips her, da jeg er veldig ny inne hjemmekino. (Er min far jeg skal hjelpe å sette opp for.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...