Gå til innhold

Nettbutikk krediterte til ukjent bankkort etter reklamasjon

Salt kjeks

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg reklamerte på en 2 år gammel sekk kjøpt på dustinhome.no. Reklamasjonen ble godkjent og jeg fikk raskt e-post om at beløpet (ca 1200 kr) var kreditert visa-kortet jeg kjøpte sekken med. Saken er så den at jeg har byttet bank et par ganger siden den tid, og til tross for leting ikke kan finne ut hvor disse pengene har tatt veien. Jeg husker ikke hvilken bank jeg brukte på det tidspunktet, men alle kontoer er sagt opp i de to bankene jeg kunne hatt på kjøpstidspunktet, og jeg har ikke fått de på konto i min nye bank.

dustinhome.no påstår hardnakket at pengene er overført og at transaksjonen er i orden. De kan ikke redegjøre for hvilket bankkort som er benyttet eller til hvilket kontonummer de har overført til.

Banken sier at ved overføring til avsluttet konto vil pengene refunderes til avsender. Det er gått en måned, og dustinhome.no kan ikke hjelpe noe mer... Kan jeg stille noe mer krav til butikken?

Endret av Salt kjeks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

dustinhome.no påstår hardnakket at pengene er overført og at transaksjonen er i orden. De kan ikke redegjøre for hvilket bankkort som er benyttet eller til hvilket kontonummer de har overført til.

Banken sier at ved overføring til avsluttet konto vil pengene refunderes til avsender. Det er gått en måned, og dustinhome.no kan ikke hjelpe noe mer... Kan jeg stille noe mer krav til butikken?

Det er vel lite sannsynlig at ditt gamle visakort-nummer er overtatt av et nytt kort? Det samme gjelder bankkonti, kontonummeret blir ikke "overtatt" av en ny konto etter to år.

Dermed tror jeg nok Dustin har fått pengene i retur. Hvis de ikke vet hvilken konto pengene er overført til betyr det at de ikke kan hoste opp en kvittering heller, og da har de vel lite å stille opp med?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dustin Home klarte omsider hoste opp siste 4 siffer til bankkortet som ble brukt, og så fikk jeg skriftlig bekreftelse fra banken om at dette kortet (med tilhørende bankkonto) var oppsagt og at pengene dermed skulle blitt overført til Dustin igjen. Dette var vel en uke siden. Dustin skulle sjekke mer. Det synes jeg er håpløst, for en såpass stor nettbutikk burde jo åpenbart klare holde orden i øknonomien sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi har den samme rutinen der jeg jobber. Vi tilbakefører alltid til kortet det ble betalt fra, nettopp med tanke på hvitvasking og problematikk rundt dette.

Men: Dersom pengene ikke KAN tilbakeføres til det samme kortet, får vi beskjed om dette i administrasjonsverktøyet til betalingstilbyderen, og må dermed finne andre løsninger.

Dustin har sikkert de samme mulighetene, men om så skulle være - at de ikke kan se dette selv, så kan de jo sjekke med kortinnløseren sin. De har alle opplysninger rundt transaksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...