Gå til innhold

Headset m. budsjett max 2k

Anbefalte innlegg

Har i mange år levd og vært rimelig fornøyd med mine sennheiser HD497. Får imidlertid en del "øretrykk" etter et par timers bruk.

Tenkte jeg skulle investere i noe nytt med surround-lyd. Bruken her er 75% gaming (PC), 15% musikk og 10% film.

Jeg har et helt nytt hovedkort med Realtek ALC1150HD-lyd. Vil gjerne ha så "nøytral/riktig" lyd som mulig, altså ikke noe ekstremt på noen områder. Trenger heller ikke noe lyd-demping. Behøver ikke mic heller.

Komfort er veldig viktig for meg, så jeg må ha noe som ikke ligger oppå ørene, men rundt. Gjerne tøy-puter, hvis det fins.

Vet det er mange krav, men fins det noen løsninger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg dette headsettet : http://www.corsair.com/en/gaming-peripherals/gaming-headsets/vengeance-2000-wireless-7-1-gaming-headset.html

Bruker det for det meste til spilling, og litt musikk.

Er godt fornøyd, sitter komfortabelt på hodet, selv etter mange timer,

Det er trådløst, men har ikke hatt problemer med det, kan sitte en hel dag uten å lade, og selv når det lades, kan det brukes.

Det har 7.1 surround, som fungerer godt.

Det er usb, så kan ikke brukes til telefon/ nettbrett viss du hadde tenkt det.

Koster heller ikke mer enn 6-700kr, som jeg syns er billig for et så bra headset.

Lenke til kommentar

Takk for anbefalinger :-)

Var jo en viss prisforskjell på disse to, men pris er som sagt mindre viktig enn komfort. I den forbindelse oppgir ikke Corsair noen vekt på Vengeance ? Vekten på Astro 40 er 324g...noe som er dobbelt så mye som det jeg har nå...

Astro'en har jeg vært inne på, men lurer på om dette blir bra nok med bare onboard lyd og ikke forsterker ? Denne Mix-amp er vel ment til bruk med konsoller ? Jeg skal jo ikke bruke det hverken på konsoll eller telefon.Ser at dette headsettet ligger høyt oppe på de fleste review-lister.

Edit : Beyerdynamic har jeg også sett på, ja...veier 270g...god komfort ?

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar

Husk at ingen av disse har ekte surround. Så det er fortsatt kun software det er snakk om.

I forhold til hva du nevner du ønsker, og ikke ønsker(trenger), blant annet mikrofon, hvorfor ikke gå for en ren hodetelefon. Gjerne sammen med f.eks en Fiio E11.

Og siden du nevner du ikke trenger passiv demping og ønsker nøytral lyd, ville jeg vurdert Sennheiser HD558.

Disse er åpne, og gir et luftig og fint lydbilde, til en veldig fin pris. De kan fint brukes i timesvis av folk flest. Gode stoffputer, og luftige klokker.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=734934 HD558

http://www.prisjakt.no/product.php?p=903970 Fiio E11

Kommer du rett under 2k. + frakt.

Lenke til kommentar

Ja, skjønner selvsagt at ingen hodetelefon kan gi annet enn "jukse-surround" ved hjelp av software. Skulle ønske jeg kunne brukt S/PDIF inn på min Onkyo surroundforsterker, men dette blir veldig tungvindt av praktiske årsaker (avstand).

Har hatt Sennheiser i alle år, helt fra de klassiske enkle med "skumgummi" puter. Men HD558 er vel en "ren" Stereo-hodetelefon ?

Lenke til kommentar

Ang ASTROen så har ikke jeg mixamp, kun headsettet :) betalte totalt 1400kr, kjøpt i utlandet.

DObbel vekt av det du har nå ? :O

Eg hadde et Corsair vengance headsett tidligere, trur det heter så mye som 1500.

Astroen var MYE lettere, var overrasket over vekten.

Men du sier det er dobbel av hva du har nå :O wow. Merker ikke at jeg har astroen på hode en gang eg :p

Lenke til kommentar

Faktisk er det MER enn dobbelt så tungt...Sennheiser HD497 veier bare 131 g uten kabel. Derfor er jeg litt engstelig for å plutselig ha bortimot en halvkilo på hodet.

Det heller vel litt mot Astro A40 for øyeblikket, hvis denne fungerer greit direkte (uten forsterker). Tror nok jeg klarer 324 gram...

Men er absolutt åpen for flere forslag...har sett litt på diverse Turtle Beach også.

Lenke til kommentar

Ja, skjønner selvsagt at ingen hodetelefon kan gi annet enn "jukse-surround" ved hjelp av software. Skulle ønske jeg kunne brukt S/PDIF inn på min Onkyo surroundforsterker, men dette blir veldig tungvindt av praktiske årsaker (avstand).

Har hatt Sennheiser i alle år, helt fra de klassiske enkle med "skumgummi" puter. Men HD558 er vel en "ren" Stereo-hodetelefon ?

Akkurat like mye stereo som de andre listet her. Hva som gir surround, er emulering på pcen. Dvs, det finnes et par unntak, med ekte surround headphones, som faktisk har flere elementer i hver klokke, men pga størrelsen dette medfører på elementene, er ikke disse å anbefale.

Jeg gikk primært etter at du ønsket en hodetelefon som skulle gi nøytralt lydbilde, og veldig god komfort. Og sammen med Fiio E11, gi en generell oppgradering av lyden din.

Lenke til kommentar

jeg bruker ikke noe software på mitt astro a40 headset.

Bruker innebygde "lydkortet" på hovedkortet. Men om driveren der er software laging av surrond vet jeg ikke.

Men jeg har nå god lyd hvertfall. Men til å spille mye musikk så har jeg prøvd bedre, men dog rene musikk headsett slik som dr dre studio headsettet.

Lenke til kommentar

Akkurat like mye stereo som de andre listet her. Hva som gir surround, er emulering på pcen. Dvs, det finnes et par unntak, med ekte surround headphones, som faktisk har flere elementer i hver klokke, men pga størrelsen dette medfører på elementene, er ikke disse å anbefale.

Jeg gikk primært etter at du ønsket en hodetelefon som skulle gi nøytralt lydbilde, og veldig god komfort. Og sammen med Fiio E11, gi en generell oppgradering av lyden din.

Ja, jeg liker et nøytralt lydbilde. Derfor skulle jeg gjerne ha brukt mine herlige DLS-høyttalere fra hjemmekinoen, men det lar seg ikke gjøre slik jeg har det nå.

Jeg gikk i utgangspunktet etter "ekte" surround-headset...altså med flere elementer i hver klokke. Mulig jeg tar en sjanse på denne :

Turtle Beach Ear Force Z6A

Her er det fire elementer i hver side, og medfølgende forsterker. Ser spennende ut...og så kan man jo designe sitt eget lydbilde i stor grad.

Lenke til kommentar

Ja, jeg liker et nøytralt lydbilde. Derfor skulle jeg gjerne ha brukt mine herlige DLS-høyttalere fra hjemmekinoen, men det lar seg ikke gjøre slik jeg har det nå.

Jeg gikk i utgangspunktet etter "ekte" surround-headset...altså med flere elementer i hver klokke. Mulig jeg tar en sjanse på denne :

Turtle Beach Ear Force Z6A

Her er det fire elementer i hver side, og medfølgende forsterker. Ser spennende ut...og så kan man jo designe sitt eget lydbilde i stor grad.

HAHAHAHAH "nøytral"...

Surround på hodetelefoner er bare gimmick, og gir ofte dårligere lydscene og lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...