petterg Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) For litt over et år siden la jeg inn et script på min debianpc som kjører ca 15 minutter etter boot. Nå vil jeg at dette scriptet ikke lenger skal kjøre automatisk. Men hvor har jeg lagt inn triggeren for dette? Scriptet starter en backupjobb med lav prioritet og ligger i /var/scripts/backup_run. Min foreløpig måte å hindre scriptet i å kjøre er å kommentere ut den linja i scriptet som starter selve backupen. Så nå har jeg altså et script som kjører automatisk ca 15 minutter etter boot som ikke gjør noe annet enn å skrive starttid og stopptid til en logfil. Jeg fatter bare ikke hvor jeg har gjort av det som trigger scriptet. Jeg finner ingen triggere i /etc/init.d eller /etc/cron.*. Ikke ser jeg det i guien "startup application preferences" (system->preferences->Startup apps) og heller ikke i guien "Service settings" (system->administration->services) Hvor ellers kan jeg ha gjort av triggeren for scriptet? Edit: scriptet kjører uavhengig om noen brukere logger inn eller ikke. Endret 22. november 2013 av petterg Lenke til kommentar
process Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Kan du ha lagt det i /etc/rc.local? EDIT: Dersom du kjenner navnet på scriptet (som det virker som om du gjør) kan du 'sudo grep -R script.sh /etc/*', så finner du det nok. Litt skittent og sjekker binærfiler også, men quick and dirty. Endret 22. november 2013 av process 1 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Eller han kan bare sjekke loggfilen til cron. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 En skitten grep fant den i crontab. Hadde jeg enda vært så lur å kjøre grep på cron* i steden for cron.* med en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå