matte geek Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 HUsk folkens: Bruk geogebra osv til å dobbelsjekke svarene deres, enten om dere skal finne bunnpunkt osv. Riktig som han ene sa, TENK enkelt. Matte er virkelig øve fag, jeg gikk fra 3 i ungdomskolen til 4 i t og 5er i standpunkt på r1. Så alt er mulig. Lenke til kommentar
Norah Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 *snip* Tusen takk Får sette opp en skikkelig plan til våren! Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 En eller annen, ta med oppgaveheftet hjem og legg det ut her, slik at vi kan regne ut svarene sammen. Lenke til kommentar
privatistK Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 En eller annen, ta med oppgaveheftet hjem og legg det ut her, slik at vi kan regne ut svarene sammen. Noen som vil sammenligne svar? Lenke til kommentar
Thurban Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Her er 1T eksamen Lenke til kommentar
code Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Kom akkurat hjem fra 1T eksamen selv. Må si jeg syntes det er rart at jeg føler at eksamen blir bare vanskeligere og vanskeligere. Har den siste uken gjort sikkert 5-6 eksamens sett uten store problemer. Mener denne eksamen var litt vanskeligere enn de andre. F.esk Finne topp/bunn-punkt i en andre grads funksjon er lett, men hvordan gjør jeg det i en tredjegrads? Oppgave 3 DEL 1, Det er alltid en sånn oppgave, men det har kun vært x^2+9 eller x^2+16, så kommer brått 2x^2-18 Oppgave 4 DEL 1, var hardere enn tilsvarende oppgaver på tidligere eksamensett. Oppgave 5 DEL 1 De jeg har sett til nå har kun vært lg(x+a)=b, nå tok dem brått steget tre hakk lengre. Oppgave 7 DEL 1, Alle oppgavene jeg har gjort tidligere i gamle eksamensett med ligningssystem så har det ikke vært ukjent med potens, følte dette gjorde det hardere, så fall om man ville gjøre oppgaven grafisk. Ellers så bare irriterer det meg at det var tredjegrads funksjoner istedet for andregradsfunksjoner. Uten hjelpemidler pleier jeg å finne nullpunkt i andregrads ved abc-formelen, og så se hvilken x-verdi som er midt imellom 0 punktene, dette er da x-verdien til topp/bunn-punktet, og så funne y-verdi ved å sette denne x-verdien inn i f(x). Men når det var tredjegrads funksjon husket jeg ikke fremgangsmåte. Greide heller ikke Oppgave 10 Del 1, Oppgave 5 Del 2, Oppgave 7 c) d) Del 2. /rant Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Oleeeee. Føler meg irritert. Del 1 ødela alt for meg. Kan glemme 6 og i hverste fall får jeg en 4er. Regner med å ta Den på nytt, en siste gang. Hvorfor gjør de Del 1 så unødvendig vanskelig?? Eller er dte jeg som tenkte for komplisert. åleeee Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Jeg haddei hvertfall nesten alt riktig på DEL 2. Bomma på 2oppgaver bare. Men på del 1 gik det råttent. Noen som gidder å si hva svaret på opg 2 skulle være?? Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Hva er poengkravet for de diverse karakterene? Endret 25. november 2013 av matte geek Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Kom akkurat hjem fra 1T eksamen selv. Må si jeg syntes det er rart at jeg føler at eksamen blir bare vanskeligere og vanskeligere. Har den siste uken gjort sikkert 5-6 eksamens sett uten store problemer. Mener denne eksamen var litt vanskeligere enn de andre. F.esk Finne topp/bunn-punkt i en andre grads funksjon er lett, men hvordan gjør jeg det i en tredjegrads? Oppgave 3 DEL 1, Det er alltid en sånn oppgave, men det har kun vært x^2+9 eller x^2+16, så kommer brått 2x^2-18 Oppgave 4 DEL 1, var hardere enn tilsvarende oppgaver på tidligere eksamensett. Oppgave 5 DEL 1 De jeg har sett til nå har kun vært lg(x+a)=b, nå tok dem brått steget tre hakk lengre. Oppgave 7 DEL 1, Alle oppgavene jeg har gjort tidligere i gamle eksamensett med ligningssystem så har det ikke vært ukjent med potens, følte dette gjorde det hardere, så fall om man ville gjøre oppgaven grafisk. Ellers så bare irriterer det meg at det var tredjegrads funksjoner istedet for andregradsfunksjoner. Uten hjelpemidler pleier jeg å finne nullpunkt i andregrads ved abc-formelen, og så se hvilken x-verdi som er midt imellom 0 punktene, dette er da x-verdien til topp/bunn-punktet, og så funne y-verdi ved å sette denne x-verdien inn i f(x). Men når det var tredjegrads funksjon husket jeg ikke fremgangsmåte. Greide heller ikke Oppgave 10 Del 1, Oppgave 5 Del 2, Oppgave 7 c) d) Del 2. /rant Du må derivere f(x). Etter det får du andregradsfunksjon og dermed lager du sånn tegne greie( glemt navnet). Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Jeg haddei hvertfall nesten alt riktig på DEL 2. Bomma på 2oppgaver bare. Men på del 1 gik det råttent. Noen som gidder å si hva svaret på opg 2 skulle være??Oppgave 2 del 1? Hvilken deloppgave lurer du på, a), b), c) eller alle? PS: "tegnegreia" kalles et fortegnsskjema. Endret 25. november 2013 av knipsolini Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 hele del 1 hadde vært bra Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Var det noen av deloppgavene du fikk til, eller skal jeg prøve å løse alle? Lenke til kommentar
code Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Du må derivere f(x). Etter det får du andregradsfunksjon og dermed lager du sånn tegne greie( glemt navnet). Prøvde å derivere oppgave funksjonen, men når jeg prøve å finne null punktene så gikk det galt. abc formelen funket ikke siden det ble negativ kvadratrot, og når jeg satt inn f(0) så ble det bare alt 0. Hva var oppgave 2? Hadde du P1? Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Kunne du posta oppgaven? For å finne nullpunktene skal du IKKE Derivere! Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Var det noen av deloppgavene du fikk til, eller skal jeg prøve å løse alle? Jeg fikk til endel, men var endel også som jeg ikke fikk til. Den ene likesidet trekanten irriterte meg. Jeg prøvde forskjellige ting, men etter jeg hadde levert inn, kom jeg på at begge sidene var katet og ab= hypotenus. Hater å overkomplisere ting. Men vet du hva poengkravet til 5er er?? Er redd jeg ikke har nok poeng Lenke til kommentar
code Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Kunne du posta oppgaven? For å finne nullpunktene skal du IKKE Derivere! Oppgave 8 https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_11_2013/post-289203-0-14513000-1385391118.jpeg Hvilken eksamen tok du? Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Prøvde å derivere oppgave funksjonen, men når jeg prøve å finne null punktene så gikk det galt. abc formelen funket ikke siden det ble negativ kvadratrot, og når jeg satt inn f(0) så ble det bare alt 0. Hva var oppgave 2? Hadde du P1? Er vel bare å faktorisere. 3x(x-2) gir løsningene x= 0 og x = 2 Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 3x(x-2)=0. X=0 og x=2. For å finne nullpunktene faktoriserer du denne her: x^3-3x^2= x^2(x-3). Etter det tegner du fortegnslinje og beviser at man kan bruke denne formelen. Lenke til kommentar
privatistK Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Her er høstens 1P eksamen. Dog på nynorsk da jeg har rablet over hele bokmålsversjonen. Ser at noen oppgaver var lik i 1P og 1T 1.pdf 2.pdf 3.pdf 4.pdf 5.pdf 6.pdf 7.pdf 8.pdf 9.pdf 10.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå