matte geek Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 tenkte at det hadde vært greit for oss som skal ha EKSAMEN på MAndag å kunne dele tips på oppgaver og på hvordan dere forbreder dere. Kanskje dele noen vanskelige oppgaver som kan komme for de som satser 6. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Løser tidligere eksamensoppgaver. Mye bedre trening enn å gå gjennom pensum. Satser høyt. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Gjør det samme som Vannlinjen. Løser tidligere oppgaver fra eksamener som var i vår og i fjor høst. Mye bedre trening etter min mening også. Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg har aldri hatt 1p. Satser høyest her også! Men føler den matten er så kronglete. Klarer ikke å få hjernen min til å tenke så "enkelt" hehe. Jeg går litt igjennom pensum først bare i kombinasjon med eksamensoppgaver. Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 Siden vi alle satser 6 eller 5, er det ikke bra om vi poster vanskelige spørsmål vi finner i eksamene? Feks: En vanskelig oppgave som kom i et hvis år slik at vi alle kan terpe på det. Jeg personlig skjønner ikke mye av perspektiv tegning. Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Jeg var på et kurs for 1p. En dags kurs. Læreren der sa at perspektiv tegning går ut av pensum nå til våren! Så han mente at de må virkelig være rare på udir om de velger å gi masse perspektiv tegning nå til jul. Jeg syns den siste oppgaven på del 2 v2013 var litt stygg. Selv om fellessensuren mente det var en "lett" eksamen, selv om mange fikk dårlig Oppgave 9 våren 2012 bør dere se på! Jeg måtte lage meg en fysisk 3d kjegle for å klare den. Man må være strukturert og ha tankene i orden for slike oppgaver merker jeg. Endret 22. november 2013 av Futuredoctor Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Valgte å bare hoppe over perspektivtegning. Gidder rett og slett ikke, synd for meg hvis det skulle komme på eksamen. Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hva betyr AE II BD? Dette er da i sammenheng med formlike figurer :S er en oppgave med en trekant som har blitt delt i to. Der vi nå har en firkant og en trekant. Så står dette som en opplysning:S Aldri sett det tegnet? Betyr det at siden AE er samsvarende til BD elno? Fikk ikke riktig svar når jeg tenkte sånn i hvert fall.. Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hva betyr AE II BD? Dette er da i sammenheng med formlike figurer :S er en oppgave med en trekant som har blitt delt i to. Der vi nå har en firkant og en trekant. Så står dette som en opplysning:S Aldri sett det tegnet? Betyr det at siden AE er samsvarende til BD elno? Fikk ikke riktig svar når jeg tenkte sånn i hvert fall.. AE II BD = linjene er parallelle Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 AE II BD = linjene er parallelle Takk =) men hvordan kan man finne lengden til ukjente sider når det er en firkant og en trekant som er formlike?:S Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 (endret) hvilken oppgave? Noen som kunne hjulpet meg med en oppgave. 6c 2010 høst.: FInne den gjenomsnitte økningen per dag i dette tidsrommet. Endret 22. november 2013 av matte geek Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 Hjelp med den siste oppgaven. Hvordan finner jeg vekstfarten ved hjelp av Geogebra?? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Hjelp med den siste oppgaven. Hvordan finner jeg vekstfarten ved hjelp av Geogebra?? geogebra er jeg ikke kjent med. Men generelt er det jo y1-y2/x1-x2 hvis du regner ut=) Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) hvilken oppgave? Noen som kunne hjulpet meg med en oppgave. 6c 2010 høst.: FInne den gjenomsnitte økningen per dag i dette tidsrommet. Det er i matteboka mi sigma 1p. Endret 22. november 2013 av Futuredoctor Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Hjelp med den siste oppgaven. Hvordan finner jeg vekstfarten ved hjelp av Geogebra?? Stigningstall til linje mellom to punkter. Endret 22. november 2013 av Pentel Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 Kunne noen ha vist? Eventuelt ved hjelp av geogebra? De som skal ta det privatis får ikke mulighet å printe ting ut, så hvordan skal vi tegne graf osv, må vi gjøre det på den gamle måten, ark og penn? Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Da burde du nok gjøre det for hånd. Deriver f, finn nullpunkter til f', sett punkter inn i f og bruk Edit: Hvilken oppgaver lurer du egentlig på? Snakker vi 2c eller er du på en helt annen oppgave, siden du snakker om å tegne grafen. Endret 22. november 2013 av Pentel Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Han trenger vel ikke å derivere noe for å finne ut =) Derivasjon er stigningen i ett punkt, så han kan jo først finne stigningen i hvert av punktene for så å finne differansen osv osv. Det er enklere å bare finne ut gjennomsninttsøkningen i ett viss tidsrom med de to y verdiene og to x verdiene. F.eks.. når x= 2 så er Y= 10 og når x2=5 Y2=15 Gjennomsnittsøkningen(vekstfarten)= y1-y2/x1-x2= 15-10/5-2=1,67. Dvs. At gjennomsnittsøkningen er 1,67 ett eller annet/dag Derivasjon er ikke en del av 1p pensum? Endret 22. november 2013 av Futuredoctor Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Snakker vi om den flue oppgaven? Må vel derivere for å finne i hvilket x intervall y øker? Lenke til kommentar
Futuredoc Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Snakker vi om den flue oppgaven? Må vel derivere for å finne i hvilket x intervall y øker? Nei, du ser det jo på grafen. Du bare ser hva x er når grafen begynner å øke(stige) og hva x er når økningen stopper. Derivasjonen kan hjelpe med å finne I HVILKEN X stigningen er høyest. Det er forskjell på en spesifikk x og tidsrommet x1 til x2. Hvis du skjønte?=) Derivasjonen forteller om stigningen i ett punkt. Ikke flere samtidig. Endret 22. november 2013 av Futuredoctor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå