Gå til innhold

Hvordan forbedre batteritid på ny Galaxy S4

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Jeg får meg en Samsung Galaxy S4 4G+ modell i morgen. Den nyeste versjonen av S4 altså. Jeg er opptatt av god batteritid, og vil gjerne bli kvitt masse av disse appene som ligger i bakgrunnen og suger strøm.

Noen som kan gi meg tips om hva som bør slettes og hvordan/hvorfor? Hvordan får jeg uslåelig batteritid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itillegg til xClaymanx's gode råd, så kan man også kjøpe en større batteri, som gir lengere batteri-tid (selvsagt) men gjør også telefonen en del tykkere. Greit hvis man skal på reise eller noe hvor man er uten enkel lade tilgang i lengre perioder.

Her er f.eks en ganske kraftig batteripakke på 7500 mah

http://www.anandtech.com/show/7163/zerolemon-7500-mah-samsung-galaxy-s-4-extended-battery-review

Men finnes også i litt mindre og mere kompakte varianter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har nettopp lagt merke til 2 riper i skjermen! Og jeg som har vært så forsiktig. Min gamle iPhone 5 var 10 mnd gammel og så ut som ny. S4 tåler jo ikke berøring eller? Skuffet over Samsung så langt!

Lenke til kommentar

Har nettopp lagt merke til 2 riper i skjermen! Og jeg som har vært så forsiktig. Min gamle iPhone 5 var 10 mnd gammel og så ut som ny. S4 tåler jo ikke berøring eller? Skuffet over Samsung så langt!

Bruker vel både Samsung & Apple Corning's Gorilla Glass, så er nok ikke så stor forskjell på glasset.

Lenke til kommentar

Beste for batteritiden er jo root og eventuellt custom OS

Med root kan du innstalere titanium backup som du kan slette alt av bloatware og ting du ikke trenger fra telefonen.. Tilogmed med et custom rom som skal være uten bloatware, sletter jeg i underkant av 100 ting som jeg ikke trenger eller bruker...

Med root kan man også innstalere custom kernel som man kan undervolte for å få bedre batterikapasitet, pluss at det finnes en genial app som heter Greenify, med denne kan du stoppe alt av programmer som går i bakgrunnen, få de til å bare gå når du bruker dem og har dem oppe...

Med nye Omega rom og eget oppsett varer min telefon i 2 dager med mye bruk... Setter jeg den på 2g og prøver å spare varer den mye lenger...

Slår ikke min gamle Motorla Razr da, den varte jo i over en uke :)

Hvis man ser bort fra root er det jo ikke så mye annet man kan gjøre enn det som er nevt i tråden. Du kan jo gå inn i app instillingene å deaktivere ting du ikke bruker da...

PS: man mister garanti hvis man rooter telefonen, men det finnes selvfølgelig triks man kan gjøre slik at mobilen blir ''un-roota'' og tilbake til slik den avr når den kom ut av eksen... Det er dette man gjør når man skal sende den på service etc..

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...