Gå til innhold

Ipad 4/minnekort/harddisk - mulig å koble sammen?

Awah

Anbefalte innlegg

Har dessverre en ganske stor og tung laptop, noe som gjør det vanskelig å få den med på tur. Samtidig tar jeg ganske mange bilder, og det blir for knotete å kjøpe flere ulike minnekort (samtidig er det lettere å miste et slikt lite minnekort).

Så det jeg lurer på er om det er mulig for meg å på en eller annen måte koble både et minnekort og en harddisk til iPaden samtidig, og på den måten bruke iPaden som en "mellomstasjon" slik at jeg kan overføre bildene fra minnekortet til harddisken?

Jeg har en gammel harddisk liggende, men må nok kjøpe meg en ny, så om det er slik at dette bare er noe som fungerer med en spesiell type harddisk, så kjøper jeg den.

Har søkt rundt på nett, så vet at det går an å koble både en minnebrikke og en harddisk til ipaden - men har ikke funnet ut om det går an å gjøre det samtidig, for så å overføre filer fra brikken til harddisken. En eventuell løsning for meg er jo å bruke en eller annen nettjeneste, som Dropbox, og så bare laste bildene fra brikken opp ved å koble minnebrikken til ipaden. MEN jeg er usikker på hvordan om jeg vil ha god nok tilgang til internett / i det hele tatt ha tilgang mange steder.

iPaden min er forresten ikke jailbreaket, om det har noe å si.

Liten oppdatering; har et ønske om å få kjøpt meg en Seagate Wireless Plus. På siden står det blant annet at "Du kan i tillegg lagre høyoppløselige bilder og filmer fra nettbrettet på Wireless plus trådløst" --> dermed er det mulig at jeg kan koble til minnebrikken (tror det er et helt vanlig SD-kort?) til iPaden, for så å trådløst lagre bildene på harddisken?

Endret av Awah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv en liten sånn kortholder lignende sak til og ha minnekort i.

Godt mulig du kan bruke den trådløse Seagate disken ja, men kan hende du må først må overføre bildene til iPad-en, og så fra videre fra iPad-en til harddisken og ikke direkte, men det er jeg ikke sikker på.

Ellers har man jo også sånne bærbare haddisker med minnekort tilkobling, laget for nettopp sånne ting som å overføre bilder fra minnekortet når man er på farten.

Noe alà dette: http://www.bhphotovideo.com/c/product/706775-REG/Wolverine_7616_PicPac_II_160GB_Digital.html (ser det var en litt gammel og utdatert modell, men var bare et eksempel ;) )

Men Seagate disken kan jo sikkert også brukes flere ting enn kun bilde overføring, ble litt interessert i den selv. :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Tror jeg ender opp med Seagaten uansett nå, den virket ganske herlig i alle fall. Er visst litt uenighet rundt om den er "lovlig" å brukes på fly eller ikke, det er det eneste jeg er usikker på. Litt usikker på om den kan brukes til det jeg ønsker, ellers får jeg vel bare skaffe meg en slik dings det ble linket til over.

Ehh, kanskje det er mulig å overføre filene på minnekortet direkte til harddisken, uten om å gå omveien rundt en iPad? Noen som vet noe om noe slikt?

Endret av Awah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...