Gå til innhold

Spurv i ferd med å lande ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes dette er kjempeflott! En helt annen kvalitet enn forrige bilde. Det er skarpt på øyet, har gode detaljer i fjær og har godt med luft i nebbretningen. En flott komposisjon og et blinkskudd! Jeg er virkelig imponert over hvor gode bilder du tar på den avstanden og det uten større tele! Gleder meg til å bli like god, om jeg noen gang blir det ;) Vet ikke om dette er noe godt tips som kan høyne det ennå mer eller ikke - men om du lysner litt på øyet . Detter fordi våre øyne alltid trekkes mot andre øyne, og til lyst foran mørkt, og skarpt foran uskarpt. Men det er bra som det er også ;)

Lenke til kommentar

Syntes dette er kjempeflott! En helt annen kvalitet enn forrige bilde. Det er skarpt på øyet, har gode detaljer i fjær og har godt med luft i nebbretningen. En flott komposisjon og et blinkskudd! Jeg er virkelig imponert over hvor gode bilder du tar på den avstanden og det uten større tele! Gleder meg til å bli like god, om jeg noen gang blir det ;) Vet ikke om dette er noe godt tips som kan høyne det ennå mer eller ikke - men om du lysner litt på øyet . Detter fordi våre øyne alltid trekkes mot andre øyne, og til lyst foran mørkt, og skarpt foran uskarpt. Men det er bra som det er også ;)

 

Hei, Laila.

Takk for nok en hyggelig, positiv og konstruktiv kommentar med nyttige tips, - det er jeg svært glad for ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert,

Meget bra! Her er det tydelig forbedring sammenlignet med det forrige. Flott komposisjon og positur med behagelige farger. Gleder meg til de neste!

Spurvene er veldig vare og skye - ikke helt enkelt å komme nærme og de er en test på vår tålmodighet.

 

Før å trøst 'n Leif I Nordland: her I Calgary er det minus 15. I går morges var det minus 22. Vi allerede har 15cm snø siden sist helg. :-)

 

Ha en fin dag.

Mvh, Jon

Lenke til kommentar

Hei Albert,

Meget bra! Her er det tydelig forbedring sammenlignet med det forrige. Flott komposisjon og positur med behagelige farger. Gleder meg til de neste!

Spurvene er veldig vare og skye - ikke helt enkelt å komme nærme og de er en test på vår tålmodighet.

 

Før å trøst 'n Leif I Nordland: her I Calgary er det minus 15. I går morges var det minus 22. Vi allerede har 15cm snø siden sist helg. :-)

 

Ha en fin dag.

Mvh, Jon

 

Hei, Jon.

Tusen takk for hyggelig og positiv tilbakemelding, du, også ! :)

Vi har bare et par minusgrader, men jamen er det surt når vinden tar tak !

Det er skikkelig vinter i Calgary, - minus 15 - 22 grader og 15 cm snø virker fjernt nå, - her i Fredrikstad har vi hatt bare 4 -5 netter med noen få minusgrader !

Riktig god helg ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Einig med dei andre her - eit godt bilete med fint fokus på auge , samt uskarpheita på vingene som skapar fin dynamikk. Likar spesielt godt dei behagelege fargane på fugl og bakgrunn :)

 

Hei, Magnar.

Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar til deg, også !

Fugler i flukt er blitt et interessant felt for meg, men det mangler

fortsatt mye når det gjelder kvalitet, og opp til ditt eminente nivå skal det bli vanskelig å komme ! :)

Ha en riktig god helg. :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Vi vil ha enda flere fugler Albert! Dette bildet er helt supert hvor vi tydelig ser at den går inn for landing og hører susen fra vingeslagene. Fin uttonet bakgrunn med fin farge.

 

Jeg tror det har blitt slik at vi har så mye teknisk godt utstyr og har blitt så flink med etterbehandling at det nesten tar "fokuset" bort fra hva et godt bilde er. Bildet skal gjengi en stemning, fortelle en historie osv. Og da behøver det ikke bestandig være knallskarpt. Kanskje skulle vi ha hatt flere mobilbilder her? Med det kan vi fange opp situasjoner når gromkameraet ikke er medbrakt. Vel, dette for å sette det på spissen. :)

 

Ønsker deg en glitrende fotohelg!

 

Hilsen Olav

Lenke til kommentar

Vi vil ha enda flere fugler Albert! Dette bildet er helt supert hvor vi tydelig ser at den går inn for landing og hører susen fra vingeslagene. Fin uttonet bakgrunn med fin farge.

 

Jeg tror det har blitt slik at vi har så mye teknisk godt utstyr og har blitt så flink med etterbehandling at det nesten tar "fokuset" bort fra hva et godt bilde er. Bildet skal gjengi en stemning, fortelle en historie osv. Og da behøver det ikke bestandig være knallskarpt. Kanskje skulle vi ha hatt flere mobilbilder her? Med det kan vi fange opp situasjoner når gromkameraet ikke er medbrakt. Vel, dette for å sette det på spissen. :)

 

Ønsker deg en glitrende fotohelg!

 

Hilsen Olav

 

Hei, Olav.

Takk for hyggelig, positiv, interessant og ikke minst tankevekkende kommentar !

De fleste (alle, håper jeg !) som "driver med foto" på amatør-

/ entusiastnivå, gjør det fordi det gir glede og adspredelse, og er, - eller bør være LEK, for vi tilhører arten Homo ludens, - det lekende menneske ! :)

Fotogleden bør være det sentrale, og den skal vi dele med andre, - selv om bildet vi presenterer skulle være tatt med mobil- eller enkelt kompaktkamera ! :)

Takk skal du ha for at du lufter dette, - jeg er så enig med deg ! :)

 

God fotohelg til deg,også. :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert :D

Jeg synes du har fantastisk kvalitet på de fleste av bildene dine. Det at noen er sylskarpe, er flott. Slik må det kanskje være for enkelte, for at bildet skal passere nåløyet. Jeg for min del, synes mange ganger bilder som ikke har denne sylskarpheten, kan være vel så stemningsfulle og severdig. Om man ser i gamle album, så finner man bilder som ble tatt med kanskje enkelt utstyr, og ikke alle bilder var av ypperste kvalitet, sett med dagens øyne. Men disse gamle bildene framkaller stemninger, i aller høyeste grad.

Når det er sagt, så kommer det vel kanskje an på hva man egentlig vil formidle med foto.Er det å demonstrere hvor dyktig man er til å håndtere moderne utstyr, etterbehandle bildene i diverse programmer, og komme ut med et dyktighetsprodukt? Eller kan det være å formidle en stemning, fortelle en historie, framkalle følelser, undring og nysgjerrighet. Jeg for min del foretrekker det siste. Men bevares, all honnør til de som er teknisk dyktige. La det være rom for alle "nivåer, det tror jeg det bør være plass til. Det er det som gjør foto så spennende.

 

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Dette viser hvor viktig det er med konstruktiv kritikk, dette er milevis bedre enn de forrige bildene.

Her har du god bevegelse i vingene samtidig som hodet er skarpt. Litt jobbing med etterbehandlingen nå , kjør på med litt mer kontrast og farge. ?

 

Hei, Jan-Vidar.

Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! :)

Konstruktiv kritikk og tips / råd / erfaringsoverføring er veldig verdifullt, og jeg liker godt at noen kaller "en spade for en spade".

Jeg skal se litt på bildet igjen, - med tanke på å øke kontrast og fargemetning ! :)

Hvis du "titter innom" mine bilder i tiden framover, og ser elementer som kan / bør endres, så vil jeg sette pris på om du kommer med forslag, - som nå.

Ha en riktig god (foto-)helg ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

 

Dette viser hvor viktig det er med konstruktiv kritikk, dette er milevis bedre enn de forrige bildene.

Her har du god bevegelse i vingene samtidig som hodet er skarpt. Litt jobbing med etterbehandlingen nå , kjør på med litt mer kontrast og farge. ?

 

Hei, Jan-Vidar.

Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! :)

Konstruktiv kritikk og tips / råd / erfaringsoverføring er veldig verdifullt, og jeg liker godt at noen kaller "en spade for en spade".

Jeg skal se litt på bildet igjen, - med tanke på å øke kontrast og fargemetning ! :)

Hvis du "titter innom" mine bilder i tiden framover, og ser elementer som kan / bør endres, så vil jeg sette pris på om du kommer med forslag, - som nå.

Ha en riktig god (foto-)helg ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Hei, Lisbeth.

Det ser ut til at flere ønsker fotoglede en bred plass på forumet, og slik er det vel i stor grad, heldigvis ! :)

Forumet har en rekke fotografer, både amatører og profesjonelle, som presenterer bilder av eksepsjonell teknisk kvalitet.

Det er veldig bra, for da er det noe å strekke seg etter !! :)

Det er imidlertid viktig å minne hverandre om at foto også handler om mer enn teknisk kvalitet, - bilder kan formidle naturstemninger og følelser, som for eksempel glede, fortvilelse, lidelse og sorg.

Et mobilkamera kan utmerket godt brukes til å formidle dagligdagse opplevelser.

Ha en riktig god (foto-)helg, Lisbeth ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...