amunds Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Når jeg spiller BF3 på ultra, ligger kjernene i CPU'en på mellom 72 og 79 grader (Ifølge CPUID HWMonitor). Finnes det noe rom for å overklokke CPU'en mtp. BF4, eller er den allerede varm nok ? Kan legges til at jeg ligger på rundt 25-29 på alle kjernene i idle eller når jeg surfer nettet... Endret 21. november 2013 av amunds Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Boxed? Har CPUen selv, OC til 4,5ghz, kinakjøler til 49kr.. Ligger stabilt på en 75 under heavy load. Tror din er tilstrekkelig varm nok. Tips vel og merke,tenker du mot 4,5ghz, har du også i5 4670k til 1800kr, men om du gamer, så hadde jeg heller kjøpt en 50-200kr vifte på Ebay, å OC til 4,5-4,7. Mye billigere. Endret 21. november 2013 av TomTucker Lenke til kommentar
amunds Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Boxed? Har CPUen selv, OC til 4,5ghz, kinakjøler til 49kr.. Ligger stabilt på en 75 under heavy load. Tror din er tilstrekkelig varm nok. Tips vel og merke,tenker du mot 4,5ghz, har du også i5 4670k til 1800kr, men om du gamer, så hadde jeg heller kjøpt en 50-200kr vifte på Ebay, å OC til 4,5-4,7. Mye billigere. Ja, stock kjøler ja (eller betyr Boxed noe annet...?) :-) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Ikke noe særlig overklokkingspotensiale med så dårlig kjøler. At idle tempen er så lav betyr nok at den i det minste er korrekt montert, og at det kjølekapasiteten som holder igjen. Men ogaå støv etc.. kan påvirke negativt. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Vurdert å sette på ny kjølepasta? Lurt å bytte ca hvert 2 år. Forresten, hvis du kjøper en ny kjøler til prosessoren, har du gode overklokkingsmuligheter. Har selv klokket min til 4.5Ghz med en Corsair H100i kjøler på. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Vurdert å sette på ny kjølepasta? Lurt å bytte ca hvert 2 år. Forresten, hvis du kjøper en ny kjøler til prosessoren, har du gode overklokkingsmuligheter. Har selv klokket min til 4.5Ghz med en Corsair H100i kjøler på. Når du har en god kjøler så er det greit å sjekke at kjølepastaen fortsatt er på topp. Men med en billig stock kjøler så er nok dette overkill, da det er lite å hente ut med litt bedre varmeoverføring til kjøleren, når problemet er at kjøleren i seg selv ikke klarer å flytte varmen effektivt, og kjølearealet er alt for lite. Ny god kjølepasta koser ogaå mer enn hva kjøleren er verdt. ^^ Da kan man like godt bytte til en Evo 212 elns. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 4,5 gHz må jo også gi en relativt grei økning i ytelse ?? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 http://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097#!tab:reviews Min går på 4,3Ghz med en vannkjølt men ved 4,5 så blir den for varm. Dette med en rimligt ok vannkjøler. Men sjekk denne luftkjøling til en grei peng: http://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097#!tab:reviews Uansett så er det klart bedre at cpu går raskere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå